J

Jani Korhola

Toistuvaislasku poistuu - korvaajana Sopimuslaskutus

02-11-2017 1:21 pm tekijä Jani Korhola

Olisikohan kolmas yritys - Toistuvaislaskutus loppuu

 

Kerran vielä. Tarkoitus on saada kaikki asiakkaat käyttämään sopimuslaskustusta, sillä lopetamme toistuvaislasku-toiminnallisuuden 30.12.2021. Olemme nyt saaneet myös sen paljon puhutun konversiopainikkeen takaisin siihen kuntoon että palautamme sen 29.4.2021 toistuvaislaskutuksen päänäkymään. Konversiopainike ei kuitenkaan ole kaiken kattava tie onneen vaan siinä on tiedossa olevia puuteita jotka on lueteltu alla. Uskomme että asiakkaat tarkastavat palvelukorit muutenkin konversion jälkeen, mutta nämä ovat asioita, joihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.



Konversiopainikkeen toiminnasta

  • Painike tekee konversion siten, että palvelukorista tulee asetuksiltaan mahdollisimman täsmälleen yhtäläinen alkuperäisen laskupohjan kanssa. Jos siis haluat samalla muuttaa toistuvan laskutuksen rakennetta, niin silloin konversio ei ole sinulle. Silloin ainoa tapa tehdä konversio on näpytellä kaikki palvelukorit sopimuslaskutuksen puolelle käsin.

 

Asiat mitkä estävät konversion

  • Verotuskäsittelyn erot
    • Mikäli laskupohjan ja asiakaskortin verotuskäsittelyssä on eroja, niin näitä laskupohjia ei pysty ottamaan konversioon mukaan. Nämä pitää ensin korjata (joko laskupohja tai asiakas) ja tehdä konversio tämän jälkeen. Vaihtoehtoisesti nämä voi tehdä manuaalisesti uutena palvelukorina.

 

Asiat jotka tulee huomioida ja tarkistaa konversion jälkeen palvelukorilta

  • Teksti ennen laskurivejä 
    • Tekstiksi tulee konversiossa sekä palvelukoriin asetettu teksti että se mikä on tässä kentässä laskupohjalla
    • Tämän voi korjata konversion jälkeen asetuksista haluamaansa muotoon
  • Laskentakohteet: 
    • Laskupohjan laskentakohteet tulevat myös palvelukoriin laskentakohteiksi, jos niitä on käytetty laskupohjalla
    • Jos laskentakohteita ei ole laskupohjalla käytetty, niin konversio hakee laskentakohteet asiakkaiden / tuotteiden takaa
    • Jos laskupohjalla on esim. Yksittäisiä tyhjiä kenttiä niin niillekin yritetään hakea laskentakohteet asiakkaiden / tuotteiden takaa (palvelukorilla tätä ei pysty estämään)
  • Hinnat
    • Mikäli toistuvaislaskutuksessa on valittu "Hae hintatieto: Laskurivin takaa", mutta asiakkailla on käytössä hintaryhmiä joihin toistuvaislaskutuksessa käytetyt tuotteet kuuluvat, huomioi sopimuslaskutus nämä laskun muodostuksessa.
  • Toimitustapa ja toimitusehto
    • Näiden osalta tulee konversion yhteyteen “kolmio”, joka ilmoittaa että mikäli nämä poikkeavat (ovat laskupohjalla / asiakkaalla eri). Nämä voi konvertoida, mutta on hyvä tarkastaa konversion jälkeen että laskulle tulee halutut tiedot.

 

Siltä varalta, että jokin menee kaikesta huolimatta pahasti pieleen, niin palvelukorien yhteyteen tulee konversion peruutusmahdollisuus. Jos poistat palvelukorin, niin laskupohja palautetaan toistuvaislaskutukseen ja konversiota voi yrittää korjausten jälkeen uudelleen.


J

Jani Korhola

21-04-2021 2:51 pm tekijä Jani Korhola

Hei Kim,

 

Vastauksessa on tosiaan kestänyt ja pahoittelut siitä. Päivitin nyt tämän keskustelun alkuperäisen tekstin sen mukaiseksi mitä eilen sisäisesti sovimme. Konversiopainike tulee siis takaisin, mutta siinä on tiettyjä tunnistettuja puutteita, jotka jäävät asiakkaiden tarkistettavaksi.

A

Anonymous

21-04-2021 2:26 pm tekijä Anonymous

Hei, voisitteko olla yhteydessä miten tämä etenee, toivoisimme konversio nykyiset pohjat sopimuslaskutukseen. 

A

Anonymous

27-01-2021 10:24 am tekijä Anonymous

Moi,

 

Nyt olisi tammikuu 2021. Onko jo suunnitelma @Jani Korhola miten konversio etenee?

J

Jani Korhola

19-10-2020 11:51 am tekijä Jani Korhola

Päivitys yllä olevaan.

 

Niille asiakkaille joilla on 10 tai alle toistuvaislaskupohjaa, tulee käyttöliittymässä kehoitus siirtyä sopimuslaskutuksen käyttäjäksi. Katsotaan miten aikataulun kanssa käy, mutta pyrimme saamaan suurempia massoja varten konversiotyökalun käyttöön tammikuussa 2021. Edellisen kommentin rajoitteet ovat toki edelleen valideja.

J

Jani Korhola

14-09-2020 12:59 pm tekijä Jani Korhola

Hei,

 

Otimme tämän taas työpöydälle ja katsoimme että toistuvaislaskutusta käyttää vielä noin 250 yritystä joilla on sitten vaihteleva määrä toistuvaislaskupohjia. Yksittäisten pohjien (alle 10) tuskin kannattaa odotella konversionappia, mutta isommissa määrissä siitä on varmasti apua.

 

Pari huomiota konversionapin toimintaan liittyen:

- Mikäli laskupohjan ja veloitettavan tuotteen tai asiakkaan verokäsittelyissä on eroja, niin näissä emme hyvin todennäköisesti pysty sanomaan varmasti että konversion jälkeiset laskut muodostuvat oikein. Näissä tapauksissa emme tee konversiota, vaan ilmoitamme asiasta käyttäjälle ja pyydämme käyttäjää korjaamaan tiedot ennen kuin konversio voidaan tehdä. Toinen vaihtoehto on näissä tehdä siirto käsin luomalla palvelukorit itse.

- Samaa haastetta on toimitustavan ja toimitusehdon kanssa jos pohja ja asiakkaan oletus eroavat toisistaan, mutta näissä aiheutuvan haitan koko on pienempi.

 

Jatkamme tämän parissa tarkennan tuon konversion aikataulua / ohjeita / mahdollisia puutteita lokakuun aikana.

J

Jani Korhola

07-08-2020 12:40 pm tekijä Jani Korhola

Hei Ilkka ja Kim,

 

Pitää paikkansa että hieman on tämä konversio jäänyt paitsioon muiden töiden takia. Jatkamme tämän parissa taas syyskuussa ja silloin siis katsotaan että mitä tämän konversion kanssa lopulta käy. Eli lähdemmekö sitä toteuttamaan ja jos lähdemme, niin missä laajuudessa ja onko se sellainen mitä teemme itse taustalla vai tuleeko se asiakkaille käytettäväksi.

 

Sen tiedämme jo nyt, että toistuvaislaskutusta on käytetty niin monella eri tavalla, että kaikkiin eri kombinaatioihin emme edes yritä mahdollistaa konversiota. Eli mitä monimutkaisempi toistuvaislaskupohja, niin sitä vahvemmin suosittelen että sopimuslaskutukseen luodaan näille uudet palvelukorit käsin.

 

Palaan siis tähän syyskuun aikana.

A

Anonymous

04-08-2020 1:05 pm tekijä Anonymous

Minä oon 44 v ja aika varma siitä että minäkin jään eläkkeelle ennen kuin tämä homma toteutuu. 

A

Anonymous

04-08-2020 1:00 pm tekijä Anonymous

Hei, saatteko toistuvaislaskut ajettu sopimuslaskuiksi? Voisi jopa maksaa sellaisesta palveluksesta. 

J

Jani Korhola

06-02-2020 3:45 pm tekijä Jani Korhola

Hei Christel ja PirkkaSuksi,

 

Sopimuslaskutukseen on tehty 2019 aikana paljon korjauksia sekä parannuksia liittyen laskentakohteisiin ja valuuttakäsittelyyn. Ohessa julkaisutiedotteemme aiheesta silloin kun isoimmat muutokset tehtiin. 

https://community.visma.com/t5/Netvisor-uutiset/Viikkopaivitys-11-7-2019-julkaisutiedote/ba-p/233290

 

Toistuvaislaskutuksen alasajon osalta suunnitelmat ovat vielä aikataulun osalta avoinna.

A

Anonymous

09-10-2019 11:00 am tekijä Anonymous

Tässä nyt on odotettu mont avuotta korjauksia toistuvaislaskutukseen tai sopimuslaskutukseen.

Mikä on tilannevaluutan kanssa spoimuskoreissa ja myös laskentakohteiden käytön osalta.

 

Lukee toistuvaislaskutuksessa että se poistuu 2019 mutta olisi hyvä saada aikataulun - TAAS. Itse jään eläkkeelle ja työt pitäsii siirtää

mutta kun en tiedä missä mennään näitten kanssa?
christel

A

Anonymous

26-04-2019 1:46 pm tekijä Anonymous

Palvelukorin valuutta

Onko tästä infoa/tietoa koska olisi tulossa mahdollisuus asettaa palvelukorin valuutta?

A

Anonymous

17-12-2018 12:51 pm tekijä Anonymous

Kysymys: Ei kai toistuvaislaskutus voi mitenkään loppua kahden viikon päästä? 

 

En ole jaksanut siirtää pohjia sopimuslaskutukseen, koska enimmäkseenhän siellä on esillä vain tuo tälläkin hetkellä näkyvä virheilmoitus:

 

"Toistuvaislaskupohjien siirto sopimuslaskutuksen palvelukoreiksi on toistaiseksi estetty siirrossa havaitun virheen takia. Palautamme siirtopainikkeen kun vika on korjattu."

 

Eli ette kai te nyt todellakaan aio lakkauttaa toistuvaislaskutusta, ennen kuin saatte tuon siirron jotenkin vakaasti toimimaan? Tästähän on jäänyt vain kuva, että ei noita kannata siirtää, koska painike ei toimi (välillä luulette, että toimii, sitten löytyy uusi virhe ja em. virheilmoitus palaa agendalle). 

 

Mikä aikataulu asiassa oikeasti on? 

 

A

Anonymous

06-07-2018 12:22 pm tekijä Anonymous

Hei!

Kiitos viestistäsi. Olen lomalla 2.7.-15.7.2018 välisen ajan. Palailen asiaan palattuani toimistolle.

Viestit eivät välity eteenpäin.

Kiireellisissä isännöintiin liittyvissä asioissa voi olla yhteydessä

isannointi@hulkkonenconsulting.fi

Tilitoimiston asioissa voi olla yhteydessä

tilit@hulkkonenconsulting.fi

J

Jani Korhola

06-07-2018 12:21 pm tekijä Jani Korhola

Hei Kaisa,

Jos yritykseen on luotu toistuvaislaskuja aiemmin, pääsee uusia pohjia muodostamaan myynnin valikosta "Toistuvaislaskutus" ja siitä avautuu sivu, jolta pohjan pääsee muodostamaan. Suositeltavaa kuitenkin on, että mikäli uuden pohjan voi luoda sopimuslaskutuksen puolelle, niin se tehtäisiin sinne.

Aikatauluun ei ole tarkennusta antaa.

Ohjeistus päivitetään kun sopimuslaskutuksen muutokset saadaan julkaistua. Mikäli palvelun nykyohjeistuksessa / käytössä on haasteita, niin voit tehdä tukipyynnön ongelmaksi kokemastasi aiheesta ja tukemme vastaa siihen.

Palvelukori on periaatteessa vastaava kuin toistuvaislaskupohja. Hyödyt riippuvat siitä millaista laskutusta ollaan muodostamassa, mutta jos myyt esimerkiksi jotain kk-maksullista palvelua, niin voit asettaa hinnan asiakaskohtaisesti samalle palvelukorille.

A

Anonymous

05-07-2018 10:50 am tekijä Anonymous

Hei!

Onko toistuvaispohjien lisäykselle joku toinen tapa, koska uusien toistuvaislaskupohjien lisäys myyntilaskun kautta ei onnistu - laskulla ei ole enää pudotusvalikossa kohtaa ”ota toistuvaislaskun pohjaksi”!

Tämä hidastaa tällä hetkellä laskujen tekemistä todella paljon.

Onko sopimuslaskutuksen käyttöönoton aikataulusta tietoa?

Onko tulossa parempaa ohjeistusta/koulutusta sopimuslaskutuksesta?

Tällä hetkellä olemassa olevat ohjeet ovat puutteelliset! Mikä merkitys on esim palvelukorilla? Mikä hyöty saadaan, jos useita asiakkaita liitetään samaan palvelukoriin?

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar