09-07-2015 1:50 pm tekijä Anonymous
Törmäsin ohjeissa tällaiseen tapaukseen: Tilitoimiston Jälleenlaskutus – Netvisor tukiportaali
Kysymykseni kuuluu: Mistä tuo Jälleenlaskutus-toiminto tietää, mitkä ostolaskurivit linkittyvät mihinkäkin yrityksen tuotteisiin. Koska jälleenmyyntikate eroaa NV-tuotteittain, niin silloinhan niiden pitää jotenkin "löytää" toisensa? Onko ihan tuotteen nimen perusteella? Mikäli näin on, saisiko jostain täydellisen tuotelistauksen (muu kuin hinnasto). Vai onko niin että NV-tuotteet pystyttäisiin tuomaan järjestelmään teidän kannasta?
Terveisin
Markus Valkama
10-07-2015 9:05 am tekijä Anonymous
Moi! Kiitos vastauksista.
Ei ole meillä tällä hetkellä jälleenlaskutustoimintoa käytössä. Otettaisiin mielellään käyttöön! Mikäli ei siis tuo lisäkustannuksia?
Markus
Laura Sainio
10-07-2015 8:57 am tekijä Laura Sainio
Hei Markus!
Tuotteet:
Kun tilitoimistolle kytketään jälleenlaskutustoiminto käyttöön, luodaan samalla Netvisorin toimesta tilitoimiston tuoterekisteriin Netvisor-tuotteet. Tuotteet löytyvät tuoteryhmästä "NV-tuotteet". Jälleenlaskutus toimii silloin, kun tuotenimet ja -koodit ovat oikein. Älä siis muuta näitä oletusnimikkeitä. Kun Netvisorin hinnastoon tulee muutoksia tai uusia tuotteita, toimitetaan tieto näistä tilitoimistoille. Hintaryhmät ja hintakertoimet asetetaan kohdalleen tilitoimiston itsensä toimesta.
Asiakkaat:
Jälleenlaskutuksessa laskutus kohdistuu oikealle asiakkaalle asiakkaan nimen mukaan. Nimen tulee olla samassa kirjoitusmuodossa kuin Netvisor-järjestelmässä. Näet tuon kirjoitusasun hallitsemiesi yritysten osalta palvelunhallinnan etusivulta. Huolehdi uusia asiakasyrityksiä perustaessasi, että nimitiedot ovat yksi yhteen, ja että yrityksillä on oikeat y-tunnukset. Näin vältät ongelmat jälleenlaskutuksessa. Huomaathan, että mikäli yrityksen nimi vaihtuu Netvisor-palvelussa, tulee myös asiakaskortistossa nimi päivittää oikeaksi. Hintaryhmät päivitetään oikeiksi jälleenlaskutettaville asiakkaille tilitoimiston itsensä toimesta.
Onko tilitoimistollanne jälleenlaskutustoiminto käytössä? Mikäli ei ole, niin haluatko että kytkemme sen?