30-11-2016 3:21 pm tekijä Anonymous
Hei,
Netvisorin vanhassa näkymässä oli valikko "laskuluettelo/myyntilaskut" josta sai valita myyntilaskut raporttina/etsiä laskua monilla eri tavoilla: avoimet, maksetut, eräpäivän mukaan, kustannuspaikan mukaan, laskun numeron jne.. Uudessa näkymässä tätä ei enää ole. Löytyy vain samanlainen valikko myyntitilausarkisto jossa on täysin samat nuo toimet, mutta sieltä ei löydy laskuja vaan se on vain niille tilauksille. Tälläistä paikkaa siis josta saisi nopeasti tietyn asiakkaan kaikki avoimet tai maksetut tai ihan vaikka kaikki laskut, ei enää ole? Asiakkaan kortilla näkyy muutamia viimeisimpiä laskuja, mutta ei kaikkia tai edes välttämättä tarpeeksi. Myyntilaskuluettelo-valikon alta näkee kyllä esim avoimetkin laskut ja siinä on se jokin toiminto jolla saat rajattua itse millaisen raportin saat nähdä, jotenka onnistuin saamaan sen kautta järkevän listan avoimista laskuista jotka rajasin tietyn eräpäivän mukaan, mutta en saa sitä tulostettua? Vanhassa oli raportissa tulostusvaihtoehto ja uudessa ei, en siis saa lähetettyä enää eri yksiköille tietoa kenellä heidän asiakkaistaan on maksamattomia laskuja..? Lisäksi en tiedä miten enää saan samasta listasta tehtyä raportin jossa näkyy vain tiettyjen kustannuspaikkojen laskut? nämäkin tein ennen sillä vanhalla vaan laittamalla laskun numerot kenttään ja näistä laskuista kustannuspaikan niin raportille tuli vain tietyn kustannuspaikan laskut, miten se oikein onnistuu nyt uudessa näkymässä? Lisäksi vielä kun asiakas soittaa ja kysyy jostain laskusta jotain, minä mein aina tähän myyntilaskut valikkoon ja laitoin sinne asiakkaan antaman laskun numeron niin löysin samantien kyseisen laskun, kun tätä ei enää ole, miten nopeimmin sitten uudessa näkymässä löytää jonkun tietyn laskun? Oliko jopa hetken aikaa tässä uudessakin näkymässä valikko myyntilaskuarkisto koska mielestäni olen sellaiseen jo mennyt ja se toimi kuten vanhassa, mutta se on poistunut?
terveisin
Miia Nykänen
01-12-2016 1:21 pm tekijä Anonymous
Hei,
Kiitos vastauksesta. Entäs se tulostuspuoli? Miten saan haun tehtyäni tulostettua listan vaikka esim vaasan erääntyneet laskut. Olen siis tehnyt haun jossa kustannuspaikka vaasaa ja avoimet laskut johon olen rajannut eräpäivää, mutta miten saan sen tulostettua/tallennettua? Vanhassa näkymässä oli raportin kohdalla tulostimen kuva jota kautta raportin sai tulostettua tai tallennettua koneelle esim pdf muodossa. Sitä käyttäen olen eri yskiköiden tietoja, tehtyjä laskuja, avoimia laskuja, perintään menneitä laskuja laittanut raporttina tiedoksi sille kuuluvalle yksikölle ketä laskut koskevat. Uudessa en löydä mistään mistä saisin ne haun tulokset tulostettua mitenkään... Siirrä tiedot excelliin nappikin näytti siirtävän kaikki laskut oli ne sitten avoimia tai ei huolimatta siitä mitä laskuja on valinnut.
Terveisin
Miia nykänen
Lähetetty iPhonesta
rane.olsen <visma@jiveon.com<mailto:visma@jiveon.com>> kirjoitti 1.12.2016 kello 12.45:
Visma Solutions Community <https://community.vismasolutions.com/?et=watches.email.thread>
Re: Laskuluettelo
reply from Rane Olsen<https://community.vismasolutions.com/people/rane.olsen?et=watches.email.thread> in Netvisor - View the full discussion<https://community.vismasolutions.com/message/3880?et=watches.email.thread#comment-3880>
Visma ✓
02-12-2016 8:16 am tekijä Rane Olsen
Moi Miia,
Tällä hetkellä listauksen saa tulostettua vain selaimen CTRL + P -komennolla (Mac: CMD + P).
Rane Olsen
Visma ✓
01-12-2016 12:44 pm tekijä Rane Olsen
Moi Miia,
Myyntilaskuluetteloon tulee takaisin mahdollisuus tulostaa useita laskuja kerralla.
Laajennetussa haussa on valittavissa parametri Lisää hakuehto > Kirjanpito > Laskentakohde. Tässä esimerkissä on lisätty Laskentakohde hakuehdoksi, haettu hakukentästä "Turku" ja sitten rastitettu kohta "Tallenna muutokset" ja annettu nimi haulle.
Kun painetaan "Tallenna ja hae", niin tehty haku tallentuu pikalinkiksi Myyntilaskuluetteloon:
Erilaisten hakujen tekeminen on jatkossa nopeaa, jos tekee muutamia käytetyimpiä hakuja valmiiksi. Kun haku on tehty, aktivoituu käytetty painike ja sitä klikkaamalla saadaan esiin toiminnevalikko.
Voit muokata hakua, esim. vaihtaa kustannuspaikkaa ja tehdä haun sillä jne. Numerohaun saa tehtyä nopeasti rajaamalla haun vaikka yhteen laskuun, esim. 1001 - 1001 ja sitten kun haku on tallennettuna, painetaan ko. haun nappia ja sitten muokkauksen kautta annetaan nopeasti etsittävä laskunumero ja tehdään haku sillä numerolla. Näin saadaan tulosjoukko rajattua esim. vain yhteen laskuun.