Starta ett nytt ämne
A

Anonymous

Seurantakohteiden lisäys ostoreskontraan?

31-10-2019 7:32 am tekijä Anonymous

Milloinkahan seurantakohteiden lisäys tulee ostoreskontraan? Vuosi taas lähestyy ja näitä lisäillessä on taas tilinpäätösvaiheessa iso työ. Vuodesta toiseen tätä on toivottu ja mitään ei tapahdu. Aika moni kirjanpitäjä joutuu näitä erikseen lisäämään. Ymmärsin että kehtystyötä priodisoidaan sen mukaan mitä suuremmalle määrälle käyttäjiä ehdotettu asia aiheuttaa lisätyötä, mielestäni tämän vaikutus on riittävän suureen määrään käyttäjiä.

A

Anonymous

03-01-2020 9:29 am tekijä Anonymous

Asiaa auttaa kun seurantakohteettomat etsii tilisaldot-raportilla kuukausittain ja hoitaa lisäyksen. Näin koko vuoden edestä ei tarvitse tehdä etsimistä yhdellä kertaa. Kun (jos) tase-erittelyä pidetään muutenkin yllä kuukausittain, ei työmäärä ole kohtuuttoman suuri.

A

Anonymous

31-10-2019 8:22 am tekijä Anonymous

En tarkoita tuota vaan ihan tavallisto ostolaskujen tiliöintiä. Siis kun yritys ostaan kalustoa, tai auton osamaksulla tai minkä muun tahansa poistopohjaan liittyvän niin nehän tulevat ostolaskuina. Ostolaskun tallennuksessa ei ole seurantakohdetta vaan pitää mennä erikseen tositteelle ja korjata sitä. Samoin osamaksusopimukset mitkä on kirjanpidossa osamaksulainoina. Jokainen on omalla seurantakohteella samalla kirjanpidon tilillä. Tässä sama juttu. MInulla on asiakas joka itse tekee ostoreskontran ja minä sitten tilinpäätöksessä lisäilen sadoille tapahtumille seurantakohteen. Voit tulla tänne Kuopioon paikanpäälle ja jos vaikka yhden päivän tallentaisit näitä niin ymmärtäisit turhan työn määrän. Vai oliko joku ratkaisu tähän jo?

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar