Laura Sainio

Viikkopäivitys 8.3.2018 - julkaisutiedote

08-03-2018 5:03 pm tekijä Laura Sainio

Julkaisimme viikkopäivityksessä seuraavat uudistukset ja parannukset:

Myynti

  • Lisäsimme asiakaslistaukseen uuden massatoiminnon, jolla voidaan lisätä sopimuslaskutuksen palvelukoriin useita asiakkaita kerralla.
  • Korjasimme asiakastietojen CSV-tuontia niin, että jatkossa tyhjäksi jätettty sähköpostilaskuosoite tulee asiakasrekisteriin tyhjänä tietona. Aiemmin tuonnissa näihin kenttiin tuli "0".

Yleiset

  • Raikastimme seuraavien sivujen ulkoasua nykyaikaisempaan muotoon:
    • Tiliotteiden selaus
    • Suoritusten haku-, lisäys- ja muokkaussivut


A

Anonymous

10-03-2018 10:05 am tekijä Anonymous

Suoritusten kirjaus tiliotteelta on näköjään myös "raikastettu" mutta edelleenkään ei ole puututtu seikkaan missä myyntilaskun maksupäiväksi ehdotetaan laskun alkuperäistä eräpäivää eikä sitä oikeaa maksupäivää. Hiirikäsi kiittää taas näistä ylimääräisistä klikkauksista Smiley Sad. Ergonomia on jätetty taas kerran huomioimatta.

Kannattaisiko ensin korjata ongelmat ja virheet ja sitten vasta ruveta raikastelemaan!

A

Anonymous

10-03-2018 10:46 am tekijä Anonymous

Voisitte kyllä jättää nuo "raikastelut" tekemättä, aivan typeriä muutoksia !!

Ilmeisesti ette siellä tajua miten paljon ylös-alas-skrollailuja nuo teidän raikastelut lisäävät.

Eikö ohjelmia pitäisi parantaa tehokkaammiksi eikä hitaammiksi/vaikeammiksi käyttää ?????    Smiley Sad

Käyttäisitte tuonkin "raikastelu"ajan ohjelman toimintojen järkeistämiseen !

Laura Sainio

12-03-2018 10:34 am tekijä Laura Sainio

Hei Tuula!

Tässä oli kyse pelkästään ulkoasun päivityksestä ja liittyy projektiin, jossa yhtenäistetään Netvisorin käytetyimpien sivujen ulkoasua. Suoritusten kirjauksessa on  valitettavasti edelleen mainitsemiasi ongelmia, ja niiden korjaukset on meidän työlistalle kirjattu toteutettaviksi.

Ymmärrän, että julkaisujärjestys tuntuu hölmöltä kun tiedämme, että toiminnossa on käytettävyysongelmia. Meillä kuitenkin tietyt ulkoasumuutokset kulkevat omia aikataulujaan ja niistä vastaa eri tiimi kuin järjestelmän virheenkorjauksista. Näin ollen tämän muutoksen tekemättä jättäminen ei olisi edistänyt näkymän bugikorjausten aikataulua.

A

Anonymous

12-03-2018 10:40 am tekijä Anonymous

Olisiko syytä siirtää noita ulkoasutyyppejä tuonne virheenkorjausryhmään kun siellä tuntuu olevan vajaamiehitystä, näin saataisiin ongelmakohtiin pikaisempia toimia.

A

Anonymous

12-03-2018 1:24 pm tekijä Anonymous

Onhan se nähty jo pitkään että ulkonäkö on näille NV:n tyypeille paljon tärkeämpää kuin käytettävyys. Hyvähän sitä on kehitellä, raikastella ja sekoittaa näkymiä ja muutenkin vaikeuttaa ohjelmasta maksavien käyttäjien työtä kun itse ei joudu ohjelmaa päivittäin käyttämään.

Laura Sainio

12-03-2018 5:15 pm tekijä Laura Sainio

Hei Teemu ja Mari!

Kuten Timo tuolla tiliotenäkymän ulkoasumuutoksen keskustelussa (Re: Tilioteselailunäkymässä varoitusmerkkejä ???) kommentoi, on pyrkimyksemme tehdä Netvisorin käyttökokemus hyväksi kaikilla erilaisilla käyttäjäryhmillä. Tässä tietenkin on omat haasteensa kun puhutaan järjestelmästä jolla on paljon erilaisia käyttäjiä.

Käymme mielellämme hankaliksi koettuja toimintoja tai epäkäytännöllisiä sivuja läpi asiakkaiden kanssa etäyhteydellä. Ilmoittakaa vaikka tähän viestiketjuun, mikäli haluatte käydä niitä läpi, niin sovitaan yhteinen aika. Yhteistyö auttaa varmasti siihen, ettei päällimmäinen tunne uudistuksista ole näkymien sekoittaminen tai työn vaikeutuminen!

A

Anonymous

12-03-2018 6:21 pm tekijä Anonymous

Hei,

eli siis antakaa mahdollisuus pitää vanhat näkymät käytössä jos oikeasti

yritätte tehdä kaikille käyttökokemuksesta miellyttävän.

Valitettavasti ei ole aikaa alkaa käymään sivuja kanssanne etäyhteydellä

läpi.

Ohjelmanne on jo muutenkin niin kallis asiakkaalle ettei voi käyttää

ylimääräistä

aikaa tuollaiseen.

Mari

A

Anonymous

13-03-2018 7:13 am tekijä Anonymous

Hei

Olen aivan samaa mieltä Marin kanssa että jos entinen näkymä on hyvä niin miksi se pitää tuhota! Ihmettelen miksi vanhaa ei voi käyttää ne jotka haluaa, onhan vanha Netvisorkin käytössä uuden rinnalla!

Olisin NIIN ONNELLINEN jos voisin käyttää vanhaa myyntireskontranäkymää mistä kirjanpitäjänä sain NOPEASTI ILMAN TURHIA HIIREN KLIKKAILUJA juuri tarvittavan tiedon. Toki uusi liittymä on jollekin muulle joka tarvitsee myyntireskontrasta erilaisia raportteja yms. tuo uusi on hänelle parempi mutta ei kirjanpitäjälle Smiley Sad

T

Timo Pöntinen

13-03-2018 11:08 am tekijä Timo Pöntinen

Hei Tuula!

Ymmärrän palautteesi. Kaikissa isommissa uudistuksissa pyrimme pitämään uuden ja vanhan version tietyn siirtymäajan päällekäin käytössä, jolloin jokainen voi tehdä siirtymän silloin kun omaan työrytmiin parhaiten sopii. Tuotekehityksellisesti ei kuitenkaan valitettavasti ole mahdollista jatkuvasti ylläpitää samoista asioista eri versioita. Tämä tarkottaisi käytännössä sitä, että kun teemme uuden ominaisuuden X, pitäisi se tehdä erikseen versioihin Y ja Z ja testata myös molemmissa toimivaksi kaikkien tulevienkin muutosten yhteydessä. Ja jos tällaisia useampia versioita on eri asioista loputtomasti käytössä, syntyy helposti tilanne missä palvelun kehittäminen eteenpäin on lähes mahdotonta.

Pahoittelen, ettemme ole vielä saaneet uuteen myyntireskontranäkymään tuotua tarvittavia pikahakukenttiä mikä mahdollistaisi helpommin niitä käyttötapauksia mitä vanha versio myös mahdollisti. "Vanha Netvisor" on ollut tosiaan jo pitkään rinnakkaiskäytössä, mutta se poistuu nyt lähiaikoina käytöstä.

// Timo Pöntinen

A

Anonymous

13-03-2018 11:23 am tekijä Anonymous

Toivottavasti tuo "vanha" Netvisor ei häviä nyt kaikista kiireimpään aikaan.

Olisi kyllä ihan JÄRKYTTÄVÄÄ tässä vaiheessa vuotta alkaa opettelemaan

ja etsimää mistä mitäkin löytää.

A

Anonymous

13-03-2018 11:30 am tekijä Anonymous

Ei sitä meiltä kirjapitäjiltä Mari kysytä, kuten ei tuota myyntireskontran poistumistakaan kysytty, hävisi vain ja vastaavaa palvelua saa näköjään odottaa hamaan tulevaisuuteen.

A

Anonymous

13-03-2018 11:37 am tekijä Anonymous

Niin, valitettavasti sellainen taitaa Visman toimintatapa olla Smiley Sad

A

Anonymous

13-03-2018 1:33 pm tekijä Anonymous

Visma monikansallisena yrityksenä suhtautuu samalla tapaa asiakkaisiin kuin nämä Nordeat sun muut, asiakas on vain välttämätön paha ja tuo vaan hiekkaa lattialle, mutta raha kyllä kelpaa. Palvelun taso ja erikokoisiin asiakkaisiin suhtautuminen on sitten mitä on. Varmaan näitä isompia ketjuja saatetaan kuunnella, mutta esim. pienet toimistot jäävät sijaiskärsijöiksi kun tehdään niin kun isot toivoo. Varmaan aika moni vaihtaisi ohjelmistontoimittajaa toiseen jos löytyisi sellainen vaihtoehto joka aidosti kuuntelee asiakkaiden toiveita eikä tee asioita oman napansa mukaan ja koita matkia kilpailijoita että koska niilläkin on niin meilläkin on pakko olla. Ehkä jonkun agendalla on päällimäisenä myös käytettävyys eikä vain pelkkä ulkonäkö niinkuin NV:n tapauksessa. Ulkokuorta viilataan koko ajan modernimmaksi ja kehittäjien silmään suureksi ja mahtavaksi, mutta sisältöpuoli laahaa perässä. Kaikki pienetkin oikeasti käytettävyyttä parantavat jutut on maailman vaikeimpia toteuttaa, se on tässä vuosien varrella ja tämän Communitynkin aikana nähty, asioita on listalla mutta toteutus on joskus 202X, koska kaikki panokset laitetaan siihen miltä ohjelma näyttää ulospäin. En tiedä kenelle tätä tehdään, ei ainakaan kirjanpitäjille vaikka tilitoimistot ovat kuitenkin tämän ohjelman suurin kohderyhmä.

A

Anonymous

13-03-2018 2:03 pm tekijä Anonymous

Sinähän Teemu positiivisesti kirjoitit että toteutus joskus 202x, ettei vaan olisi 203x ja siitä eteenpäin.

Ja todellakin kirjanpitäjän ääntä ei muutoksissa kuulla.

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar