08-03-2018 5:03 pm tekijä Laura Sainio
Julkaisimme viikkopäivityksessä seuraavat uudistukset ja parannukset:
Myynti
Yleiset
13-03-2018 2:41 pm tekijä Anonymous
Ihan vaan vinkiksi, että jos vanha versio lähtee, niin siitä pitää informoida asiakkaita kuukausia etukäteen. Ette voi toimia tällä sanelupolitiikallanne niin kuin nyt että kaikki tehdään ilman ennakkovaroitusta ja teidän asenne on se, että sopeutukaa muutokseen vanhaan ei ole paluuta. Te tulette joka tapauksessa saamaan ennennäkemättömän paskamyrskyn kun vanha versio poistetaan ja toivon että asiakkaat äänestävät myös jaloillaan kun huomaavat että uusi versio on floppi.
13-03-2018 2:03 pm tekijä Anonymous
Sinähän Teemu positiivisesti kirjoitit että toteutus joskus 202x, ettei vaan olisi 203x ja siitä eteenpäin.
Ja todellakin kirjanpitäjän ääntä ei muutoksissa kuulla.
13-03-2018 1:33 pm tekijä Anonymous
Visma monikansallisena yrityksenä suhtautuu samalla tapaa asiakkaisiin kuin nämä Nordeat sun muut, asiakas on vain välttämätön paha ja tuo vaan hiekkaa lattialle, mutta raha kyllä kelpaa. Palvelun taso ja erikokoisiin asiakkaisiin suhtautuminen on sitten mitä on. Varmaan näitä isompia ketjuja saatetaan kuunnella, mutta esim. pienet toimistot jäävät sijaiskärsijöiksi kun tehdään niin kun isot toivoo. Varmaan aika moni vaihtaisi ohjelmistontoimittajaa toiseen jos löytyisi sellainen vaihtoehto joka aidosti kuuntelee asiakkaiden toiveita eikä tee asioita oman napansa mukaan ja koita matkia kilpailijoita että koska niilläkin on niin meilläkin on pakko olla. Ehkä jonkun agendalla on päällimäisenä myös käytettävyys eikä vain pelkkä ulkonäkö niinkuin NV:n tapauksessa. Ulkokuorta viilataan koko ajan modernimmaksi ja kehittäjien silmään suureksi ja mahtavaksi, mutta sisältöpuoli laahaa perässä. Kaikki pienetkin oikeasti käytettävyyttä parantavat jutut on maailman vaikeimpia toteuttaa, se on tässä vuosien varrella ja tämän Communitynkin aikana nähty, asioita on listalla mutta toteutus on joskus 202X, koska kaikki panokset laitetaan siihen miltä ohjelma näyttää ulospäin. En tiedä kenelle tätä tehdään, ei ainakaan kirjanpitäjille vaikka tilitoimistot ovat kuitenkin tämän ohjelman suurin kohderyhmä.
13-03-2018 11:37 am tekijä Anonymous
Niin, valitettavasti sellainen taitaa Visman toimintatapa olla
13-03-2018 11:30 am tekijä Anonymous
Ei sitä meiltä kirjapitäjiltä Mari kysytä, kuten ei tuota myyntireskontran poistumistakaan kysytty, hävisi vain ja vastaavaa palvelua saa näköjään odottaa hamaan tulevaisuuteen.
13-03-2018 11:23 am tekijä Anonymous
Toivottavasti tuo "vanha" Netvisor ei häviä nyt kaikista kiireimpään aikaan.
Olisi kyllä ihan JÄRKYTTÄVÄÄ tässä vaiheessa vuotta alkaa opettelemaan
ja etsimää mistä mitäkin löytää.
13-03-2018 11:08 am tekijä Timo Pöntinen
Hei Tuula!
Ymmärrän palautteesi. Kaikissa isommissa uudistuksissa pyrimme pitämään uuden ja vanhan version tietyn siirtymäajan päällekäin käytössä, jolloin jokainen voi tehdä siirtymän silloin kun omaan työrytmiin parhaiten sopii. Tuotekehityksellisesti ei kuitenkaan valitettavasti ole mahdollista jatkuvasti ylläpitää samoista asioista eri versioita. Tämä tarkottaisi käytännössä sitä, että kun teemme uuden ominaisuuden X, pitäisi se tehdä erikseen versioihin Y ja Z ja testata myös molemmissa toimivaksi kaikkien tulevienkin muutosten yhteydessä. Ja jos tällaisia useampia versioita on eri asioista loputtomasti käytössä, syntyy helposti tilanne missä palvelun kehittäminen eteenpäin on lähes mahdotonta.
Pahoittelen, ettemme ole vielä saaneet uuteen myyntireskontranäkymään tuotua tarvittavia pikahakukenttiä mikä mahdollistaisi helpommin niitä käyttötapauksia mitä vanha versio myös mahdollisti. "Vanha Netvisor" on ollut tosiaan jo pitkään rinnakkaiskäytössä, mutta se poistuu nyt lähiaikoina käytöstä.
// Timo Pöntinen
13-03-2018 7:13 am tekijä Anonymous
Hei
Olen aivan samaa mieltä Marin kanssa että jos entinen näkymä on hyvä niin miksi se pitää tuhota! Ihmettelen miksi vanhaa ei voi käyttää ne jotka haluaa, onhan vanha Netvisorkin käytössä uuden rinnalla!
Olisin NIIN ONNELLINEN jos voisin käyttää vanhaa myyntireskontranäkymää mistä kirjanpitäjänä sain NOPEASTI ILMAN TURHIA HIIREN KLIKKAILUJA juuri tarvittavan tiedon. Toki uusi liittymä on jollekin muulle joka tarvitsee myyntireskontrasta erilaisia raportteja yms. tuo uusi on hänelle parempi mutta ei kirjanpitäjälle
12-03-2018 6:21 pm tekijä Anonymous
Hei,
eli siis antakaa mahdollisuus pitää vanhat näkymät käytössä jos oikeasti
yritätte tehdä kaikille käyttökokemuksesta miellyttävän.
Valitettavasti ei ole aikaa alkaa käymään sivuja kanssanne etäyhteydellä
läpi.
Ohjelmanne on jo muutenkin niin kallis asiakkaalle ettei voi käyttää
ylimääräistä
aikaa tuollaiseen.
Mari
12-03-2018 5:15 pm tekijä Laura Sainio
Hei Teemu ja Mari!
Kuten Timo tuolla tiliotenäkymän ulkoasumuutoksen keskustelussa (Re: Tilioteselailunäkymässä varoitusmerkkejä ???) kommentoi, on pyrkimyksemme tehdä Netvisorin käyttökokemus hyväksi kaikilla erilaisilla käyttäjäryhmillä. Tässä tietenkin on omat haasteensa kun puhutaan järjestelmästä jolla on paljon erilaisia käyttäjiä.
Käymme mielellämme hankaliksi koettuja toimintoja tai epäkäytännöllisiä sivuja läpi asiakkaiden kanssa etäyhteydellä. Ilmoittakaa vaikka tähän viestiketjuun, mikäli haluatte käydä niitä läpi, niin sovitaan yhteinen aika. Yhteistyö auttaa varmasti siihen, ettei päällimmäinen tunne uudistuksista ole näkymien sekoittaminen tai työn vaikeutuminen!
12-03-2018 1:24 pm tekijä Anonymous
Onhan se nähty jo pitkään että ulkonäkö on näille NV:n tyypeille paljon tärkeämpää kuin käytettävyys. Hyvähän sitä on kehitellä, raikastella ja sekoittaa näkymiä ja muutenkin vaikeuttaa ohjelmasta maksavien käyttäjien työtä kun itse ei joudu ohjelmaa päivittäin käyttämään.
12-03-2018 10:40 am tekijä Anonymous
Olisiko syytä siirtää noita ulkoasutyyppejä tuonne virheenkorjausryhmään kun siellä tuntuu olevan vajaamiehitystä, näin saataisiin ongelmakohtiin pikaisempia toimia.
12-03-2018 10:34 am tekijä Laura Sainio
Hei Tuula!
Tässä oli kyse pelkästään ulkoasun päivityksestä ja liittyy projektiin, jossa yhtenäistetään Netvisorin käytetyimpien sivujen ulkoasua. Suoritusten kirjauksessa on valitettavasti edelleen mainitsemiasi ongelmia, ja niiden korjaukset on meidän työlistalle kirjattu toteutettaviksi.
Ymmärrän, että julkaisujärjestys tuntuu hölmöltä kun tiedämme, että toiminnossa on käytettävyysongelmia. Meillä kuitenkin tietyt ulkoasumuutokset kulkevat omia aikataulujaan ja niistä vastaa eri tiimi kuin järjestelmän virheenkorjauksista. Näin ollen tämän muutoksen tekemättä jättäminen ei olisi edistänyt näkymän bugikorjausten aikataulua.
10-03-2018 10:46 am tekijä Anonymous
Voisitte kyllä jättää nuo "raikastelut" tekemättä, aivan typeriä muutoksia !!
Ilmeisesti ette siellä tajua miten paljon ylös-alas-skrollailuja nuo teidän raikastelut lisäävät.
Eikö ohjelmia pitäisi parantaa tehokkaammiksi eikä hitaammiksi/vaikeammiksi käyttää ?????
Käyttäisitte tuonkin "raikastelu"ajan ohjelman toimintojen järkeistämiseen !
Anonymous
15-03-2018 12:02 pm tekijä Anonymous
Sinänsä mukava lukea näitä negatiivia kommentteja koska olen pitänyt itseäni vastarannan kiiskinä ja jopa todella tyhmänä, kun en ole tykännyt monestakaan muutoksesta. Luen kyllä tiedotteita mutta esim tämä raikastaminen on jäänyt täysin huomioimatta (jos siis tiedotettu).
Meinasin jakkaralta pudota, kun näin raikastetun tiliotehaun. Täysin sama tietosisältö kuin ennen mutta lukukelpoisuus tuhottu venyttämällä tiedot jättileveisiin sarakkeisiin.
Tosin ei sinänsä hämmästytä, joutunut niin useasti ennenkin toteamaan, että käytettävyystietotaito on täysin kateissa tämän ohjelman tekijöiltä