31-01-2017 4:19 pm tekijä Anonymous
Tarvitsemme juoksevan numeroinnin asiakkaillemme, miten sen voisi toteuttaa järkevimmin?
01-02-2017 9:22 am tekijä Anonymous
Juu, koodikenttä kyllä löytyy mutta kun en sitä ole alusta alkaen täyttänyt on kohtuullisen raskas prosessi käydä naputtelemassa jälkikäteen jokaiselle kortille. SIksi olisikin kiva että Netvisorin ylläpito vastaisi tähän ketjuun että voivatko he ajaa numerot tietokantaan heidän päästää kerralla?
tiedän toki että jätin itse se täyttämättä mutta aiemmin en ole tarvinnut numerointia vaan tarve tuli vastaan vasta nyt.
/Jani
01-02-2017 10:21 am tekijä Anonymous
Tallenna asiakaslistaus excel-tiedostona asiakaslistausnäkymästä. Lisää Excelissä asikaskoodi sarakkeeseen numerointi. Tallenna excel. Tuo Excel-tiedosto tietojen tuonnin kautta järjestelmään. Toimii ainakin minulla tuotetietojen tuonnissa. Voi tuoda esimerkiksi tuotteen painon, hankintahinnan jne. massana.
01-02-2017 6:36 am tekijä Anonymous
Me käytetään Netvisorissa asiakaskoodia. Tämän joutuu joka kerta syöttämään manuaalisesti kun luo uuden asiakkaan. Asiakaskoodi löytyy Netvisorissa asiakkaan perustiedoista. Onkohan tähän saatavana automaattia joka käyttäisi aina seuraavan numeron kun luo uuden asiakkaan?
03-02-2017 8:05 pm tekijä Anonymous
Samaa olemme itsekkin ihmetelleet. Mielestämme juokseva asiakaskoodi olisi ehdottoman tärkeä ja en usko että kovin monimutkainenkaan. Juokseva koodi pitäisi olla eri asiakasryhmille eri. Tästä samasta asiasta oli myös muualla puhetta, mutta tämä olisi ehdottoman tervetullut ja tarpeellinen lisä asikashallintaan. Nyt asiakasnumeron joutuu tekemään manuaalisesti ja se on hidasta ja täysin tarpeetonta, ylimääräistä työtä.
Numerointi voisi mennä näin: Asiakasryhmä A: 100XXXX Asiakasryhmä B: 200XXXXX Asiakasryhmä C: 300XXXXX
25-04-2019 7:40 pm tekijä Anonymous
13-02-2020 12:57 pm tekijä Anonymous
Hei
Koulutuksiin ilmoittautuminen vaatii asiakasnumeron. Mistä sen löydän?
t. Karoliina Eronen
Visma ✓
13-02-2020 1:44 pm tekijä Rane Olsen
Moi Karoliina,
Asiakasnumero löytyy meidän lähettämästä laskusta:
03-02-2017 8:01 am tekijä Jani Korhola
Hei Jani,
Tuo Juhon mainitsema malli toimii jos asiakkaan tai tuotteen tietoja päivitetään muiden kuin koodin tai nimen osalta. Nämä kaksi tietoa ovat sellaisia joiden pohjalta pääsääntöisesti teemme tulkinnan että mihin päivitettävät tiedot halutaan kohdistaa. Tässä tapauksessa kun tuo asiakaskoodi puuttuu, niin järjestelmä ei löydä olemassa olevaa asiakasta johon tiedot voisi kohdistaa ja luo uuden asiakkaan.
Tuen kautta voit jättää pyynnön siitä että tuo asiakaskoodin lisääminen tehdään meidän toimesta. Se on tuntiveloituksellista työtä, mutta työmäärä tässä on pieni.
Jos ehdotuksesi saa tarpeeksi kannatusta, niin toki jollain aikataululla on mahdollista että tämän pystyisi tekemään asiakkaat itsekin suoraan asiakaslistauksesta jonkinlaisen massatoiminnon avulla.
06-02-2017 12:57 pm tekijä Jani Korhola
Hei Jani,
Asiakasnumerointihan meillä toki löytyy, mutta toiminto joka sen tekisi automaattisesti kun asiakas luodaan tai jolla sen saisi lisättyä massana koko asiakasrekisteriin puuttuu. Tuo ehdottamani tuntiveloituksellinen työ on tällä hetkellä nopein tapa saada asiakasnumerot asiakaskorteille jos asiakasrekisterissä on paljon asiakkaita.
Juokseva numerointi itsessään ei ole hankala toteuttaa ja siinä toki meidän pitää vain huomioida jo olemassa olevat numeroinnit sekä rajapinnan kautta tuotava tieto. Kuten yllä Katin kommentista voi päätellä, niin tämä suoraviivaisin tapa ei kuitenkaan ole välttämättä riittävä ratkaisu kaikille asiakkaille.
06-02-2017 12:23 pm tekijä Anonymous
Ah kiva juttu, Tälläinen perusominaisuus kuten tässä eli asiakasnumerointi on sitten lisämaksullinen palvelu, tehdään tuntityönä tarpeen mukaan! Nätisti sanoen, tämä tieto ei kauheesti nostanut pinnoja meidän silmissä... Vähän sama kuin osta auto, maksa siitä kk maksuja mutta lämmityslaitteen päällekytkentänapin saa aktivoitua tuntityönä huollossa.
Hei oikeesti, asiakasnumero on ihan perusjuttua eikä ryöstölaskutuksen peruste! se että olette sen "unohtaneet" laittaa näkyviin ei ole asikkaiden vika.
/Jani
Jani Korhola
07-03-2018 10:27 am tekijä Jani Korhola
Hei Jani,
Tästä on nyt tullut sen verran monelta taholta toiveita että tämä on nostettu meidän pikkuparannusten listalle.