11-04-2019 9:45 am tekijä Anonymous
Hei
Toivoisin että verolomakkeelle 6B siirtyisi myös osakastiedot. Nyt ne vuodesta toiseen kirjoitetaan uudelleen. Tässä vaiheessa vuotta, kun tilinpäätökset on tehty, on tehty pitkää päivää ja jopa viikonloppuja niin virheriski on suuri kun joka ikisen henkilötunnuksen joka ikinen vuosi käsin ilmoitukselle joutuu naputtelemaan, ei ihan digiloikka tässä ole minnekkään loikannut. Oma epäilyni on, että osakastiedot useimmin säilyvät vuodesta toiseen samana, kuin että ne vaihtuvat ja siinä mielessä korjattavaa on vähemmän verrattuna siihen että kaikki joka vuosi kirjoitetaan kokonaan uudelleen.
11-04-2019 11:02 am tekijä Anonymous
Kiitos @Teemu Kolehmainen
Näitä ominaisuuksia ei vaan kaikkia tiedä, taas viisastuin pikkuisen ��
15-04-2019 8:47 am tekijä Anonymous
Mitenkä lomakkeet 66 Selvitys konsernisuhteista ja 18 Luettelo yhteisön käyttöomaisuuskiinteistöistä, en onnistunut näitä kopioimaan edelliseltä vuodelta, onko näissä joku muu niksi?
Visma ✓
16-04-2019 11:00 am tekijä Rane Olsen
Moi Tuula,
Oletuksena noissa lomakkeissa 66 ja 18 ei ole kaavoja, joten tarkasta ensimmäisenä onko niihin lisätty kaavoja. Jos kaavoja ei ole, niin mitään ei voi kopioidakaan.
27-04-2019 10:40 pm tekijä Anonymous
Miksi sitä ohjetta ei voida julkaista, jonka mukaan osakastiedot ym. käsin syötetyt kopioidaan edelliseltä tilikaudelta, samoin kaavojen kopiointi? Tosi harva oikeasti tietää miten se tehdään.... ja syöttää joka vuosi turhaan tietoja.
30-04-2019 11:43 am tekijä Anonymous
Hei
Pari vuotta vanhassa ketjussa ollut tuo ohje, josta sen itsekin olen saanut: https://community.visma.com/t5/Netvisor-keskustelut/Veroilmoituksesta-6B/m-p/162094#M2763
Harvoinpa nuo muuttuu, niin voisi siirtää nuo tiedot automaattisesti seuraavalle vuodelle. Toiset ohjelmat taitaa niin myös tehdä ja OmaVerossa tiedot pysyy, mutta menee vähän NV:n veroilmoitustoiminto hukkaan jos joudut näpyttämään veroilmoituksen OmaVeroon, vaikka osin se taitaa olla edelleenkin kätevämpää/nopeampaa niin.
23-05-2019 10:30 am tekijä Timo Pöntinen
Hei,
Hyvää keskustelua ja konkreettinen ongelma. Kumpi seuraavista vaihtoehdoista olisi mielekkäämpi tapa ratkaista ongelma?
1) Yrityksen perustiedoissa on oma osio, mihin voi tallettaa omistajatiedot, toimialakoodit yms. perustiedot ilmoituksia varten. Näistä tiedoista esitäytetään ilmoitukset näiltä osin. Käyttöoikeudet pitää jollain tavalla määritellä, kenellä on oikeus tietoja päivittää sekä nähdä.
2) Kun avaa uuden ilmoituspohjan, Netvisor käy automaattisesti kopioimassa edelliseltä ilmoitukselta nämä perustiedot (kuten yllä on ehdotettukin), ilman että tarvitsee itse kopioida kaavoja tai mitään vastaavaa. Tässä tapauksessa tiedot pitää ilmoitukselle täyttää kokonaan käsin ensimmäisellä ilmoituskerralla. Ja tässä pitää myös varmistaa, että tiedot osataan hakea myös erilaisten ilmoitusten välillä jos vaan kyse on samoista tiedoista.
// Timo
23-05-2019 10:34 am tekijä Anonymous
Minä kallistuisin tuon 1 vaihtoehdon kannalle, onhan tuo sellaista perustietoa kunhan se vaan siirtyisi verolomakkeelle.
23-05-2019 12:13 pm tekijä Anonymous
Ehdottomasti vaihtoehto 1. Ainakin kirjanpitäjän oikeuksilla olisi syytä päästä tietoihin käsiksi, menee turhan monimutkaiseksi jos esim. vain pääkäyttäjä tms. pääsisi muokkaamaan näitä tietoja.
29-07-2020 10:35 am tekijä Anonymous
Meillä kaavat joka vuosi jollain yrityksellä sekaisin eikä toimi, joten varmuuden vuoksi mieluummin vaihtoehto 1.
29-07-2020 11:02 am tekijä Anonymous
Samaa mieltä vaihtoehto 1.
Anonymous
11-04-2019 10:52 am tekijä Anonymous
Tähän on olemassa toiminto. Verolomakkeen kaavojen hallinnasta valitaan halutut koodit ja kopioidaan niiden arvot edellisen vuoden lomakkeelta. Näppärämpää tietysti olisi jos tulisi automaattisesti.