28-05-2019 1:27 pm tekijä Anonymous
Hei,
muutama kysymys tiliöintisäännöistä:
1) miksi tilisiirtoja tehdäessä on mahdollista luoda ja käyttää tiliöintisääntöjä, jos toiminto ei kuitenkaan tee mitään automatiikkaa tiliotekäsittelyssä?
2) kun seuraavana päivänä aloittaa tiliotekäsittely, niin edellisenä päivänä luotua tiliöintisääntöä ei edes löydy alasvetovalikosta? Tiliöintisäännölle on määritelty pankin maksuaihekoodi ja kerrottu että mitä pankkitiliä sääntö koskee.
Tilisiirtoja lähti eilen aika määrä ja on ihan syvältä että nyt pitäisi kaikki käsitellä "tiliöi"- napin kautta.
Visma ✓
06-06-2019 12:03 pm tekijä Markus Anttonen
Hei Kati
Laita asiasta tukipyyntö, jossa näkyy mitkä säännöt toimi ja mitkä ei ja missä yrityksessä tämä tapahtui. Sitten pitää verrata noita sääntöjä keskenään. Kannattaa tarkistaa se mahdollinen selite kohta, ettei siellä ole esim. välilyöntiä edessä tai muuta merkkiä, jolloin teksti ei täsmää tiliotteen selitteen kanssa.
06-06-2019 10:56 am tekijä Anonymous
Hei,
tuo 1.kohta ei toiminut kuvaamallasi tavalla, koko tiliöintisääntöä ei löytynyt tiliotekäsittelyssä. Ei edes sen jälkeen kun muokkasin siihen maksuaihekoodin.
Koska emme voi roikottaa käsittelemättömiä tiliotteita kovin pitkään, tein kokonaan uudet tiliöintisäännöt. Uudet säännöt toimi ja sain tiliotteet käsiteltyä. Jätin ne toimimattomat kuitenkin tiliöintisääntöihin, joten voiko asiaa vielä tutkia?
Visma ✓
31-05-2019 3:01 pm tekijä Markus Anttonen
Hei Kati
Anonymous
19-06-2019 1:38 pm tekijä Anonymous
Olen huomannut saman, että vaikka tiliöintisääntö on luotu tiliotteelta ja kun tekee seuraavan vastaavanlaisen maksun tilisiirtona ja valitsee tiliöintisäännön listasta, ei se tule tiliotteelle vaikka hakee tiliöintisäännöt. Tämä tuli itselleni vastaan kun tilisiirtoina maksetaan esim. postimaksuja eri kustannuspaikoilla, niin silloin kun maksaa olisi hyvä saada laitettua sääntö, että kustannuspaikka olisi oikein tiliotteen tiliöinnissä, mutta sitä ei saa sinne tulemaan lainkaan.