Visma ✓
14-04-2022 1:07 pm tekijä Milla Hiltunen
Uuden Controllerin ensimmäisessä avauksessa on ilmennyt tiedonsiirron ongelmia tilanteessa, jossa yrityksellä on Netvisorissa suuri määrä tositteita ja tositerivejä sekä lukuisia tilikausia. Tässä kohtaa suosittelemme, että siirto tehtäisiin uudelleen ilta-aikaan normaalin työajan ulkopuolella, jolloin liikennettä on vähemmän.
Hyvin laajojen tositeaineistojen johdosta olemme joiltain osin myös uudistamassa tiedonsiirtoa, jotta nämäkin yhtiöt pääsevät käyttämään uutta Controlleria. Tämän uudistuksen aikataulu on vielä hieman avoin, mutta yritämme tehdä uudistuksen piakkoin. Tiedotamme uudistuksesta Communityssä eli kannattaa seurata kanavaa tai kysyä asiaa Netvisorin asiakaspalvelusta tuki.netvisor@visma.com.
----------
Päivitys 27.6.2022
Uuden Controllerin päivitetty tiedonsiirto ja ympäristö ovat nyt olleet tuotantokäytössä kesäkuun alkupuolelta lähtien. Toiminnot ovat nyt vakiintuneet eikä tiedonsiirrossa ei ole enää havaittu hitautta viimeisen viikon kuluessa. Viimeiset virheelliset kokonaisuudet on korjattu eikä korjausten jälkeen ole havaittu uusia virhetilanteita.
Seuraamme edelleen tiedonsiirtoa jatkuvasti ja teemme tarvittaessa pikaisia korjaavia toimenpiteitä uuteen Controlleriin ja tiedonsiirtoon.
Tiedottamisen osalta emme enää päivitä tätä tiedotetta viikoittain Communityssä. Tilanteen niin vaatiessa julkaisemme Communityyn tapauskohtaisen uuden tiedotteen, mikäli tiedonsiirrossa ilmenee jostain syystä uusia ongelmia
----------
Päivitys 17.6.2022
Uuden Controllerin päivitetty tiedonsiirto ja ympäristö on nyt olleet tuotantokäytössä 2,5 viikkoa. Tämän viikon kuluessa toiminnot ovat vakiintuneet. Tiedonsiirrossa ei ole havaittu enää hitautta muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Kyseiset poikkeukset on myös ratkaistu ja tiedot on saatu siirrettyä. Datan sisällössä on vielä havaittu puute poistetuissa tositeriveissä. Teemme kyseiseen osuuteen muutoksen ensi viikon aikana.
Seuraamme edelleen tiedonsiirtoa jatkuvasti ja teemme tarvittaessa pikaisia korjaavia toimenpiteitä uuteen Controlleriin ja tiedonsiirtoon.
Jatkamme edelleen myös tiedottamista Communityssä viikottain eli kannattaa seurata tätä tiedotetta.
----------
Päivitys 10.6.2022
Uuden Controllerin päivitetty tiedonsiirto ja tuotantoympäristö on nyt ollut käytössä reilun viikon ajan. Olemme edelleen tehneet pieniä ohjelmistoparannuksia, joiden perusteella tiedonsiirto on yhä nopeutunut ja tiedonsiirtojen katkeamiset ovat käytännössä poistuneet. Datan sisällössä on myös havaittu joitain virheellisyyksiä, mutta ne on myös korjattu edelle mainituilla ohjelmistoparannuksilla.
Seuraamme edelleen tiedonsiirtoa jatkuvasti ja teemme tarvittaessa yhä korjaavia toimenpiteitä uuteen Controlleriin ja tiedonsiirtoon.
Jatkamme myös tiedottamista Communityssä viikoittain eli kannattaa seurata tätä tiedotetta.
----------
Päivitys 3.6.2022
Uuden Controllerin tiedonsiirtoa ja tuotantoympäristöä on edelleen kehitetty kuluvan viikon aikana. Käytännön toimenpiteenä olemme päivittäneet palvelua käyttävän tietokannan uuteen suorituskykyisempään versioon. Tehtyjen testien ja saadun asiakaspalautteen mukaan tiedonsiirto on nyt selkeästi nopeutunut ja tiedonsiirtojen katkeamiset ovat myös vähentyneet merkittävästi. Seuraamme edelleen tilannetta jatkuvasti ja jatkamme pienempien tiedonsiirron parannusten tekemistä ensi viikon aikana.
Jatkamme edelleen tiedottamista Communityssä viikoittain eli kannattaa seurata tätä tiedotetta.
Tiedoksi myös, että uuteen Controlleriin tehdään jatkuvasti tuotekehityksen päivityksiä. Tuoreimpana julkaisuna Tuloslaskelma, Tase ja Tunnusluvut on nyt tulostettavissa myös PDF-raporteiksi.
----------
Päivitys 27.5.2022
Uuden Controllerin tiedonsiirtoa on edistetty kuluvan viikon aikana. Ongelmakohtia on nyt todennäköisesti paikallistettu. Julkaisemme testausten jälkeen uuden ympäristön, jonka avulla tiedonsiirto arvioidusti nopeutuu merkittävästi ja pääsemme eroon tiedonsiirtojen katkeamisista.
Tiedotamme Communityssä nyt viikoittain tästä asiasta eli kannattaa seurata tätä tiedotetta.
----------
Päivitys 20.5.2022
Uuden Controllerin tiedonsiirtoon on tehty viimeisen kuukauden aikana useita ohjelmistoparannuksia ja kapasiteettiä lisääviä laitteistomuutoksia. Uusi Controller avataan käyttäjälle kaikissa tapauksissa ja tietojen päivittäminen ensimmäisen avauksen yhteydessä aloitetaan uusimmasta tilikaudesta kohti vanhimpaa tilikautta. Ylikuormitustilanteessa tietojen siirtoa jatketaan edellisestä onnistuneesta tilanteesta.
Tehdyistä parannuksista huolimatta ongelmatilanteita saattaa edelleen esiintyä suurilla tositemäärillä. Näissä tilanteissa suosittelemme yhä, että siirto tehtäisiin uudelleen ilta-aikaan normaalin työajan ulkopuolella, jolloin liikennettä on vähemmän.
Jatkamme tiedottamista Communityssä eli kannattaa seurata tätä tiedotetta.
20-05-2022 9:32 am tekijä Juho Kallonen
Ei toimi täällä edelleenkään vaikka on ollut Controller jo aiemmin käytössä, viimeisimmät tiedot on 5.4 päivältä. Melkoisen hidasta touhua näiden korjaaminen. Kai tästä tulee hyvitystä, eikä vain hintojen korotusta?
Visma ✓
23-05-2022 5:10 pm tekijä Milla Hiltunen
Hei Saana!
Kyllä, myös tällaista ongelmaa on voinut esiintyä, että tiedot ovat jossain kohtaa päivittyneet, mutta uudemmat päivitykset ovat epäonnistuneet. Suosittelemme näiden osalta myös kokeilemaan uudelleenpäivitystä ohjeen mukaan.
Terveisin, Milla / Netvisor
Visma ✓
23-05-2022 5:16 pm tekijä Milla Hiltunen
Hei Juho!
Pahoittelemme, että korjaus tämän osalta on viivästynyt, pyrimme saamaan tähän päivitystä mahdollisimman pian. Hyvitysten osalta pyytäisin laittamaan viestiä suoraan osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com.
Terveisin, Milla / Netvisor
24-05-2022 2:10 pm tekijä Svante Olofsson
Hei!
Meille esintyy virhe:
Seuraavia tietoja ei saatu päivitettyä: poistetut tositteet
Yritä päivittää tiedot uudelleen
Onko tämä virhe jo tiedossa? Kannattaako jatkuvasti yritä uudelleen tai onko parempi odottaa teiltä viestin, että on korjattu?
Terveisin, Svante
Visma ✓
25-05-2022 9:44 am tekijä Milla Hiltunen
Hei Svante,
Päivityksestä ei ole haittaa, mutta tässä kohtaa suosittelen odottamaan korjausta, kun virhe tulee toistuvasti.
Terveisin, Milla / Netvisor
03-06-2022 4:33 pm tekijä Svante Olofsson
Hei, nyt toimii! Kiitos päivityksestä!
Saana Ojansivu
16-05-2022 1:12 pm tekijä Saana Ojansivu
Ongelma näyttää olevan laahempikin, koska luvut eivät päivity asiakkaalle, jolla controller on ollut käytössä. Viimeksi päivittynyt 13.4.?
1 person gillar detta