05-02-2020 1:40 pm posted by Rane Olsen
Ensimmäinen asia kirjautumisongelmien taklaamisessa on varmistaa se, että käyttäjällä on pääsy Netvisoriin useampia kanavia pitkin. Yhden kortin varaan ei saisi koskaan jäädä! Pankkiavaimien lisäksi on hyvä hankkia Mobiilivarmenne, mutta tätä vielä tärkeämpänä näen Netvisor ID:n käyttämisen. Pankkien kautta kirjautumisessa on kaikkein eniten ongelmia eri kirjautumisvaihtoehtoihin verrattuna. Kokemukseni mukaan Netvisor ID on jopa Mobiilivarmennetta luotettavampi. Mikäli sinulla ei vielä jostain syystä ole käytössä Netvisor ID, niin ota se käyttöön välittömästi. Ohje: https://support.netvisor.fi/hc/fi/articles/115010796908-Palveluun-kirjautuminen-Netvisor-ID-n-avulla
Mikäli kirjautuminen Netvisoriin ei jostain tuntemattomasta syystä onnistu, niin tee seuraavat asiat:
05-02-2020 2:43 pm posted by Rane Olsen
Netvisor ID luodaan luonnollisesti vasta sitten kun ollaan ensin kirjauduttu Netvisoriin pankkiavaimilla tai Mobiilivarmenteella.
Laita kirjautumisongelmastasi viestiä osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com
05-02-2020 6:36 pm posted by Anonymous
Tässä asiassa olen kyllä Ranen kanssa samaa mieltä. Ohjelmaan on kolme kirjautumisvaihtoehtoa, kyllä niistä yleensä joku toimii. Suosittelen myös asiakkaille että ottaa koko paletin käyttöön tai vähintään kaksi eri kirjautumisvaihtoehtoa.
Mobiilivarmenne on minulla ihan omassa henkilökohtaisessa puhelimessa, työnantajan näkökulmasta on ihan sama millä kirjautuu. Sama vahva varmenne kaikissa tavoissa.
Anonymous
05-02-2020 2:22 pm posted by Anonymous
En tiedä onko ohjeesi vitsi vai vain huonoa huumoria bugisen softan käyttäjille. Kuinkas kuvittelet Netvisor -ID:n luomisen onnistuvan, kun softanne kautta ei pysty tekemään pankkitunnistautumista ja pääsemään palveluun sisään?
Mobiilivarmeteen käytössä ja sen sallimisessa on yrityskohtaisia eroja, joten se ei ole ratkaisu kaikille.