19-10-2016 4:06 pm posted by Anonymous
Olen suht uusi yrityskäyttäjä ja minulle tuli ikävä tilanne, kun tein edellisen kuukauden myyntilaskutusta. Taustana sen verran, että joudun keräämään laskutuksen aineistoa useasta eri lähteestä ja siksi valmistelen laskutusta vaiheittain "veloituslaji kerrallaan". Esimerkkinä meidän erilaisista veloituslajeista ovat mm. toistuvaisveloitukset, tuki- ja ylläpitomaksut, tekstiviestit, lisenssimaksut ja tuntiveloitukset. Olen pyrkinyt toimimaan niin, että saatuani kaikki laskut valmiiksi lähetän ne kaikki kerralla.
Keksin mielestäni kätevän tavan siirtää laskuja "työjonossa eteenpäin" niin, että siirrän valmiita laskuja pois listauksesta Lähettämättömät laskut toiminnolla "Vie lähetys- ja tulostusprosesiin". Olin tehnyt näin ja siirtänyt jo joitakin laskuja eteenpäin. En käynyt viimeistelemässä prosessia, koska minulla oli osa laskuista jäi vielä kesken.
Seuraavana aamuna muokkaisin laskuja ja samalla tein ilmeisesti muutoksia jo edellisenä päivänä siirtämääni laskuun. En saanut mitään varoitusta ja lopputulos oli se, että lasku olikin jo lähetetty verkkolaskuna edellisenä päivänä eri summalla, kuin mitä siihen nyt sitten muokkauksen jälkeen tallentui. No - luonnollisesti tämän seurauksena asiakas maksoi väärän summan ja asia kävi lopulta ilmi. Nyt minulla on kuitenkin reskontrassa samalla laskunumerolla eri saatava kuin mitä asiakkaalle lähetetyssä/tulostetussa laskussa - ja tämä on minusta aika omituinen tilanne.
Olin yhteydessä Netvisor tukeen ja sieltä minulle lähetetty aineisto (myyntilaskun käsittelyn loki) ei sisältänyt tietoa verkkolaskun lähettämisestä, vaan tuo verkkolaskun lähetysloki sijaitsee jossain muualla... Kuvakaappauksen molemmista lokitiedoista liitteissä.
Voisikohan laskujen muokkauksessa olla vähintäänkin jokin ilmoitus/varoitus käyttäjälle tilanteessa, jossa hän muokkaa lähetettyä laskua?
Jani Korhola
07-02-2018 10:11 am posted by Jani Korhola
Hei Juha-Pekka,
Meille on tulossa uusi tila laskulle "Luonnos" joka auttaa tässä sinun tapauksessasi. Tarkoituksemme on julkaista uusi myyntilaskunäkymä lähiviikkojen aikana.