Start a new topic
A

Anonymous

Asiakastiedot tulevat rajapinnasta

07-04-2016 9:46 am posted by Anonymous (Updated 08-04-2016 by Teija Marttila)

Meillä tuodaan verkkokaupan tilaukset Netvisoriin FlashNodella. Tilaukset törmäävät Netvisorissa jo olemassa olevaan asiakkaaseen, mutta rajapinnasta tulevat kuitenkin asiakkaan syöttämät osoitetiedot ja nämä ovat usein väärin. Miksei järjestelmä pidä Netvisoriin syötetyn asiakkaan tietoja sellaisina kuin ne ovat. Asiakkaan vaihto täytyy tässä tapauksessa tehdä tuodulle tilaukselle. Asiakkaan vaihto on Netvisorissa ensin tehtävä johonkin muuhun asiakkaaseen, ja sen jälkeen takaisin oikeaan asiakkaaseen. Järjestelmä ei muuten muuta laskutusosoitetietoja oikeaksi. Tämä hävittää asiakkaan syöttämät toimitustiedot, jotka joutuu vielä manuaalisesti syöttämään tilaukselle. Mitä tälle voisi tehdä, aiheuttaa aika paljon manuaalista työtä.

1 Comment

T

Teija Marttila

08-04-2016 2:44 pm posted by Teija Marttila

Hei Leena,

kun tilaus tuodaan rajapinnan yli Netvisoriin, luottaa Netvisor tilaukselle annettuun tietoon. Mikäli tilaukselle on annettu Netvisorin asiakasrekisteristä löytyvän asiakaskortin osalta poikkeavat osoitetiedot, ei osoitetietoja haeta tilaukselle enää erikseen.

Rajapinta kuitenkin mahdollistaa toiminnon, että tilaukselle annetaan vain asiakaskortin Netvisor avain.  Avaimen perusteella asiakas ja tilaus linkitetään toisiinsa, jolloin Netvisorin laskulle haetaan asiakkaan laskutusosoite ja toimitusosoite Netvisorin asiakaskortin takaa. Jos aineistolla on annettu mikä tahansa muu laskutusasiakkaan tieto (esim. postiosoite), niin tietoja ei enää haeta asiakaskortilta laskulle.

Tämä muutos voi kuitenkin vaatia teknisiä muutoksia käyttämäänne verkkokauppaliittymään, joten mikäli tämä muutos on toivottu, suosittelen teitä olemaan vielä yhteydessä Flashnodeen.

Login or Signup to post a comment