05-09-2016 11:28 am posted by Anonymous
Hei!
Miten saan Netvisorin kassavirtaennusteeseen näkymään kuukausittain toistuvat kulut, kuten toimitilavuokran, palkat, jne.? Löytyykö jokin toiminto, jolla ostolaskut voidaan korvamerkitä kassavirtaennusteeseen 3 - 6 kk:n osalta tulevina kuluina?
t Tiina
07-09-2016 7:32 am posted by Anonymous
Kiitos Maija vastauksestasi!
Olin itse ajatellut, että noita toistuvia ostolaskuja pystyisi "korvamerkitsemään" ostoreskontran puolella. Nyt manuaalisesti lisäämällä kulut näkyvät jossain vaiheessa tuplakuluina, siis silloin, kun varsinainen ostolasku tulee kiertoon ja ennusteessa on olemassa itse tekemäni merkintä. Tässä tulee ylimääräistä työtä, ja silloin ennuste olisi ehkä helpompi ylläpitää Excelissä.
- Vai jäiköhän nyt minulta jokin kohta ymmärtämättä? En vielä ehtinyt kokeilla neuvoasi, luin sen kyllä läpi.
t Tiina
07-09-2016 8:41 am posted by Maija Guzeev
Hei Tiina,
Olet ymmärtänyt ihan oikein. Tällä hetkellä ei ole mahdollista kohdistaa ns. todelliset apahtumat näihin itseluotuihin tapahtumiin; ja näin ollen tapahtumat saattavat tulla ennusteeseen tuplana. Suunnitelmissamme on kuitenkin uudistaa ja parantaa kassavirtaennustetta, ja tuo ehdottamasi käyttötapaus vaikuttaa tarpeelliselta. Voisitko laittaa sen vielä erikseen Ideointi-palstalle? Näin pääsemme näkemään, onko myös muilla vastaavaa tarvetta. Kiitos!
Mukavaa syksyä!
T. Maija
08-09-2016 10:29 am posted by Anonymous
Hei,
Kuulostaisi erittäin käyttökelpoiselta ajatukselta, että toistuvat kulut saisi korvamerkittyä siten, että ne automaattisesti huomioitaisiin kassavirtaennusteessa jo ennen laskun saapumista ja sitten kun lasku on tullut olisi se siellä vain yhteen kertaan.
Omien tapahtumien teossa (esim. myynnin ennustaminen) kannattanee käyttää harkintaa päivämäärien asettamisessa ja sitten laittamalla myös ruksi kohtaan: Poista tapahtuma maksupäivän jälkeen.... silloin ei niin pahasti olisi päällekkäisiä tapahtumia ennusteessa...
Maija Guzeev
06-09-2016 1:31 pm posted by Maija Guzeev
Moi Tiina,
kiitos viestistäsi!
Toistuvat tulot ja menot saa kassavirtanäkymään seuraavalla tavalla:
Valitse Kassavirtaennusteen toiminnot -valikon alta Omien tapahtumien hallinta.
Seuraavaksi Lisää uusi tapahtuma.
Syötä tapahtuman tiedot. Pakollisia kenttiä ovat
Nimi, Luokka, Summa ja Päivämäärä.
Palkka-luokka löytyy jo Tapahtuma luokka -valikosta suoraan, toimitilavuokran voit luokitella haluamallasi tavallla, esim. Maksuiksi.
Huomio se, että oli luokka mikä tahansa, kulut pitää syöttää negatiiivisena lukuna. Eli esim. palkkojen summaksi merkataan -2000.
Tapahtumien toistuvuus asetetaan valitsemalla ensin “Tapahtuma toistuu” ja sitten syöttämällä toistuvuusväli ja kesto.
Tallentamisen jälkeen luotu tapahtuma ilmestyy kassavirtaennusteeseen, niin graafiin kuin taulukkoon.
Voit selata, muokata ja poistaa itse luodut tapahtumat Omien tapahtumien hallinnassa. Nämä luomasi tapahtumat näkyvät myös muilla yrityksen käyttäjillä, ei siis pelkästään niiden luojalla.