03-06-2015 5:34 pm posted by Anonymous
Moi,
olen yrittänyt saada ensinäkin laskutuskaudeksi toukokuun, koska mulla asiakas laskutetaan joka kuun 25. päivä ja toiseksi siis eräpäiväksi joka kuun 25 päivän.
Ajattelin aloittaa NV:n myyntilaskutuksen 25.6 heidän kohdallaan mutta ei näytä onnistuvan. Olen yrittänyt temppuilla kaikilla mahdollisilla päivämäärillä mutta ei ole onnistunut.
Lisäksi olisi kiva tietää minkälaisen laskun tämä kori tekee ja lähteekö se lasku hupsista vaan maailmalle ja miten lähtee vai pitääkö itse laittaa menemään?
Yt. Timo Joronen
Tilitoimisto Euromite
03-06-2015 7:25 pm posted by Anonymous
Moi Rane,
1. Laskutuskausi on kalenterikuukausi
2. Maksuehto laskutuskuun 25.päivä
3. Ei eräänny vaan 25.5
4. No riittävän ajoissa pitäisi muodostua, jotta voi lähettää ne. Sillä ei nyt ole niin merkitystä, koska kyseessä on saman sisältöinen toistuva lasku
5. Kun olisi vielä sama viite kaikissa laskuissa?
Visma ✓
03-06-2015 9:15 pm posted by Rane Olsen
Moi Timo,
Tein pientä testausta ja näillä asetuksilla:
Sain aikaan tällaisen laskun:
Em. asetuksilla lasku muodostuu automaattisesti myyntireskontraan 1.6.2015 ja sen voi siitä lähettää sitten eteenpäin. Loin myös uuden maksuehdon, 24pv netto jotta eräpäivä saadaan oikein. Laskutuskausikin tulee nätisti 1.6.2015 - 30.6.2015.
Olisiko tämä toimiva malli teille?
03-06-2015 9:39 pm posted by Anonymous
Moi,
Tod. näk. pääsen testaamaan sitä vasta perjantaina.
Timo
Rane Olsen
Visma ✓
03-06-2015 7:00 pm posted by Rane Olsen
Moi Timo,
Tarkennatko vielä paria asiaa:
Muodostettava lasku on samanlainen kuin mikä tahansa muu lasku Netvisorissa. Laskujen lähetysautomatiikka on meillä vielä vain keskustelun asteella, eli hallitset lähetysprosessin 100% itse.