Start a new topic
A

Anonymous

Miten palvelukorissa voi väkisin muuttaa mm. eräpäivää? EI auta vaikka yliajaisi asiakkaan eräpävällä.

03-06-2015 5:34 pm posted by Anonymous

Moi,

olen yrittänyt saada ensinäkin laskutuskaudeksi toukokuun, koska mulla asiakas laskutetaan joka kuun 25. päivä ja toiseksi siis eräpäiväksi joka kuun 25 päivän.

Ajattelin aloittaa NV:n myyntilaskutuksen 25.6 heidän kohdallaan mutta ei näytä onnistuvan. Olen yrittänyt temppuilla kaikilla mahdollisilla päivämäärillä mutta ei ole onnistunut.

Lisäksi olisi kiva tietää minkälaisen laskun tämä kori tekee ja lähteekö se lasku hupsista vaan maailmalle ja miten lähtee vai pitääkö itse laittaa menemään?

Yt. Timo Joronen

Tilitoimisto Euromite

R

Rane Olsen

Visma

03-06-2015 7:00 pm posted by Rane Olsen

Moi Timo,

Tarkennatko vielä paria asiaa:

1. Onko laskutuskausi kalenterikuukausi, esim. toukokuu?
  2. Mikä on laskun maksuehto?
  3. Erääntyykö toukokuun lasku 25.6.?
  4. Koska laskut halutaan muodostaa ja mille päivälle päivätä?

Muodostettava lasku on samanlainen kuin mikä tahansa muu lasku Netvisorissa. Laskujen lähetysautomatiikka on meillä vielä vain keskustelun asteella, eli hallitset lähetysprosessin 100% itse.

A

Anonymous

03-06-2015 7:25 pm posted by Anonymous

Moi Rane,

1. Laskutuskausi on kalenterikuukausi

2. Maksuehto laskutuskuun 25.päivä

3. Ei eräänny vaan 25.5

4. No riittävän ajoissa pitäisi muodostua, jotta voi lähettää ne. Sillä ei nyt ole niin merkitystä, koska kyseessä on saman sisältöinen toistuva lasku

5. Kun olisi vielä sama viite kaikissa laskuissa?

R

Rane Olsen

Visma

03-06-2015 9:15 pm posted by Rane Olsen

Moi Timo,

Tein pientä testausta ja näillä asetuksilla:

Screen Shot 2015-06-03 at 9.12.04.png

Sain aikaan tällaisen laskun:

Screen Shot 2015-06-03 at 9.11.39.png

Em. asetuksilla lasku muodostuu automaattisesti myyntireskontraan 1.6.2015 ja sen voi siitä lähettää sitten eteenpäin. Loin myös uuden maksuehdon, 24pv netto jotta eräpäivä saadaan oikein. Laskutuskausikin tulee nätisti 1.6.2015 - 30.6.2015.

Olisiko tämä toimiva malli teille?

A

Anonymous

03-06-2015 9:39 pm posted by Anonymous

Moi,

Tod. näk. pääsen testaamaan sitä vasta perjantaina.

Timo

Login or Signup to post a comment