11-05-2016 11:58 am posted by Anonymous
Hei,
mihin muutetaan laskuttavan asiakkaani osoite, joka näkyy laskulla? Toimipaikka on eri osoitteessa kuin yrityksen virallinen osoite on ja myyntilaskulla halutaan näkyvän tämä toimipaikan osoite eikä kaupparekisteriotteella näkyvä osoite.
Aurinkoisin terkuin,
reija
13-05-2016 12:50 pm posted by Anonymous
Hei vaan,
ongelmahan on juuri siinä, että miten yritykselle itselleen saa kaksi osoitetta - toinen virallinen osoite ja toinen toimipaikkaosoite mikä näkyisi myyntilaskulla. Muutin nyt tuonne asiakastietoihin, mutta nyt missään ei ole yrityksen virallista osoitetta ;(
Aurinkoista viikonloppua kaikille,
reija
13-05-2016 1:13 pm posted by Laura Niiranen
Hei Reija,
voit luoda asiakkaalle toimipaikkatiedon ja tämän saa myös laskulle. Toimipaikkatieto luodaan asiakaskortilla asiakkaan yleisnäkymän kautta. Näkymän oikeassa reunassa on alla olevan kuvan mukainen Lisää uusi toimipaikka -painike.
Kun toimipaikka on luotu ja asiakasta laskutetaan, toimipaikan voi valita laskulla toimipaikka-kentän alasveto-valikosta.
Hyvää viikonloppua!
Aurinkoisin terveisin Laura
13-05-2016 2:49 pm posted by Anonymous
Moikka,
no tämä neuvo auttoi siihen, että tilitoimistoni voi laskuttaa asiakastani tuolla toimipaikkaosoitteella. Mutta miten tilitoimistoasiakkaani voi laskuttaa omia asiakkaitaan tuolla toimipaikkaosoitteella, kun yritystiedoissa on vain yksi osoitekenttä?
t reija
16-05-2016 10:00 am posted by Laura Niiranen
Moi Reija,
voit itse laskuttaa toimipaikkaosoitteella luomalla toimipaikasta aputoiminimen. Aputoiminimen luomiseen löytyy ohjeet Aputoiminimien hallinta – Netvisor tukiportaali .
Aputoiminimellä laskutettaessa tulee muistaa vaihtaa aputoiminimi laskuttajaksi aina laskua luodessa aputoiminimi-alasveto valikosta valitsemalla.
Mukavaa päivän jatkoa ja alkavaa viikkoa!
18-05-2016 1:30 pm posted by Anonymous
No mites sitten tapahtuu yhteyshenkilön/toimipaikan poistaminen? Järjestelmä antaa minulle seuraavan tiedon kun yritän yhteyshenkilöä poistaa:
"Asiakkaan oletusyhteyshenkilöä ei voi poistaa. Mikäli asiakkuudenhallinta on käytössä, oletusyhteyshenkilön voi vaihtaa toiseksi asiakkaan lisätietojen muokkauksesta."
Asiakkuudenhallinta ei ole käytössä. Siirrettiin asiakkaat csv-tiedostolla ja muutamiin tuli puhelinnumerot yhteyshenkilöille vanhasta järjestelmästä eivätkä nämä tiedot enää pidä paikkansa. Muuten ei niin haittaisi, mutta kun tämä puhelinnumerotieto tulostuu myös laskulle!
01-06-2016 9:03 am posted by Laura Niiranen
Hei Joanna,
oletusyhteyshenkilöä ei tosiaan voi poistaa, mutta voit käydä muokkaamassa tietoja. Tämä onnistuu asiakaskortilta asiakkaan yleisnäkymä-välilehden toimipaikat ja yhteyshenkilöt -osiosta klikkaamalla yhteyshenkilön nimeä.
Aurinkoista loppuviikkoa!
Laura Niiranen
12-05-2016 12:57 pm posted by Laura Niiranen
Hei Reija,
kiitos viestistäsi.
Voit käydä muuttamassa laskutettavan asiakkaan osoitetietoja asiakaskortille (Accounting - Myynti - Asiakkaat) perustietojen muokkaus -välilehden kautta.
Mikäli tarvitsee muuttaa yrityksen omia osoitetietoja, tämä onnistuu yrityksen perustiedot ja asetukset kautta.
Kevätterkuin Laura