Start a new topic
A

Anonymous

Skannauspalvelu: Ulkomailta tulevien ostolaskujen tiedot puutteelliset

17-01-2018 9:41 am posted by Anonymous

Skannauspalvelun kautta tulevista ulkomaisista ostolaskuista puuttuu päänsääntöisesti aina tietoja niin ettei asiakkaat pysty maksamaan laskuja. Asiakkaat ihmettelevät miksi maksut eivät mene läpi ja tulee turhaa manuaalisti käsityötä.

Puuttuvia tietoja on yleensä Yrityksen nimi, osoite, SWIFT/BIC ja tietysti pankkitilin maa on väärä eli finland.

Onko palvelu tarkoitettu vain kotimaisille ja mikä on oikea tapa saada ulkomaiset laskut Netvisoriin jos näin on?

Ehdotus olisi että pankkitilin maa kenttä pääteltäisiin IBANin kahdesta ensimmäisestä kirjaimesta.

1 Comment

A

Anonymous

17-01-2018 12:05 pm posted by Anonymous

Hei Petri,

kiitos viestistäsi!

Ulkomaanmaksuista jätetään lukematta y-tunnus ja viitenumero. Skannauspalvelussa ei poimita laskulta Swift/Bic -koodia (tai muuta vastaavaa, esim. clearing-koodia), vaan käyttäjän on se aina itse lisättävä toimittajan pankkitilitietoihin. Myöskään viitenumeron kohdalla olevaa viestiä ei skannata laskulle. Kun toimittajatiedot on tallennettu puuttuvien tietojen osalta, ohjelma osaa kohdistaa laskut oikealle toimittajalle. Ulkomaisiakin laskuja voi lähettää skannauspalveluun.

Lisää aiheesta käyttöohjeessamme: Ostolaskujen vastaanotto skannauspalvelun kautta – Netvisor tukiportaali

Suosittelen tekemään toivomistasi muutoksista tuotekehitysidean Communityyn. Communityssä muut käyttäjät voivat kommentoida ja äänestää ideaa. Tuotekehitysosastomme käy ideat läpi säännöllisesti. Communityn tuoteideointi löytyy täältä: https://community.vismasolutions.com/community/netvisor/netvisor-ideointi

Mukavaa päivänjatkoa!

Login or Signup to post a comment