17-03-2018 7:17 am posted by Anonymous
Tuli vastaan eräässä asiakasyrityksessä tilanne, että tositenumerointi MU tositelajilla oli hypännyt yli 100 numeroa eteenpäin. Tilintarkastaja tämän huomasi, ei noihin itse tule yleensä kiinnitettyä huomiota. Syyksi selvisi se, että olin kopioinut edelliseltä tilikaudelta viimeisen muistiotositteen kuluvalle tilikaudelle jossain vaiheessa kuluvaa tilikautta. Tositenumero oli tässä tositteessa selvästi isompi. Tällaisessa tilanteessa Netvisor ei osaa päivittää tositenumeroa itse ja se pitäisi päivittää käsin. Ehkä muistan tuon itse seuraavalla kerralla kun teen vastaavaa, mutta joku toinen ei taas muista. Eli korjattavaksi tämä "ominaisuus".
Toki meillä on tositenumeroinnin uudelleenajo, mutta se kyllä unohtuu lähes aina tehdä, joten ei jätetä näitä sen varaan. Tilikauden sisällä tositelajia vaihtaessa tms tuo automatiikka kyllä toimii.
16-01-2019 9:38 am posted by Marja-Liisa Lohtander
Hei Pasi,
otamme tämän huomioon tulevassa kehityksessä. On tärkeää, että tositenumeroinnit muodostuvat automaattisesti aukottomiksi.
Anonymous
20-03-2018 8:19 am posted by Anonymous
Tämä ongelma on myös ostolaskuilla esim. tilinpäätösvaiheessa jos tiliöity ostolasku kuuluukin edelliselle tilikaudelle ja sen päiväyksen siirtää (ilman tositteen palauttamista käsittelemättömäksi) ostolaskun tositenumero pitää käydä korjaamassa. Lisäksi pitää muistaa numeroida kaikki ostolaskut uudelleen uudelta tilikaudelta koska yksi ostolasku puuttuu välistä. Tämä sama ongelma on myös toisinpäin eli jos vanhalle tilikaudelle on tullut uuden tilikauden ostolasku niin sama juttu tositteiden kanssa.