23-05-2017 12:11 pm posted by Anonymous
Hei,
Kirjanpitoasiakkaani sanoi, että asiakkaan perustamisessa on seuraavanlaisia ongelmia:
"Välillä joudun kirjoittamaan uuden asiakkaan nimen jopa neljään kertaan, kun kursori hyppii riviltä toiselle. Välillä kun olen juuri kirjoittamassa jotain sanaa, niin en ehdi lopettaa kirjoittamista, kun jo edellisen rivin teksti onkin hävinnyt."
Tähän asiaan liittyy myös ongelma, että kun perustaa uutta asiakasta ja syöttää tiedot järjestyksessä, kursori hyppää kesken tietojen kirjoittamisen edelliselle riville, vaikka tälle riville on jo kirjoitettu tarvittava tieto. Tästä asiasta kysyin tuelta huhtikuun alussa ja silloin sanottiin, että asia on selvityksessä. Onkohan tähän asiaan löytynyt mitään tapaa ratkaista ongelmaa ja milloin korjaus asiaan olisi tulossa?
Ystävällisin terveisin, Mari/Aldia Oy
26-05-2017 12:41 pm posted by Anonymous
Juuri näin. Olisi hienoa jos tuo haku menisi vaikka pois päältä kun laittaa rastin henkilöasiakas-ruutuun, niin silloin ei näitä kursorin pomppimisia ja turhia klikkauksia pääsisi syntymään.
29-05-2017 8:50 am posted by Anonymous
Kommenttiini vielä lisäyksenä, että tällä asiakkaallani on melko paljon asiakkaana toiminimi-yrittäjiä ja myös yksityishenkilöitä on asiakkaana paljon. Y-tunnushakuhan toimii vain osakeyhtiöiden ja asunto-osakeyhtiöiden kohdalla.
Olisi tosiaan hyvä, jos raksi kohdassa "henkilöasiakas", toimisi niin, että silloin tietoja voisi syöttää järjestyksessä ja kursori ei hyppäisi useita kertoja riviltä riville. Asiakkaani joutuu viikoittan perustamaan uusia asiakkaita useita kymmeniä. Kun asiakkaita perustaa useita kerralla, tuo kursorin "hyppiminen" ja syötettyjen tietojen poistuminen aiheuttaa kovasti harmia. Ymmärtääkseni tähän haasteeseen on jo etsitty ratkaisua, mutta onkohan päivitys tulossa milloin?
29-05-2017 10:32 am posted by Jani Korhola
Hei,
Ongelman aiheuttaa viime kesänä julkaistu haku joka tarkistaa tiedot YTJ:stä. Tästä on meille vikatiketti kirjattu ja tulemme korjaamaan tämän nyt kesän aikana.
Anonymous
26-05-2017 10:36 am posted by Anonymous
Asiakkaan tietojen hakeminen toimii silloin kun syöttää yritysasiakkaiden tietoja. Se on silloin aikaa säästävä ominaisuus.
Kun lisää kuluttaja-asiakasta niin se on turha ja aiheuttaa monesti ylimääräisiä klikkauksia.