10-09-2015 2:25 pm posted by Anonymous
Voiko Netvisorin ostoreskontrassa asettaa tilan hylätty laskulle, mikäli halutaan jättää dokumentti kommentteineen reskontraan.
04-12-2017 9:44 am posted by Anonymous
On kyllä todella hankala tämä Severan tapa käsitellä hylättyjä ostolaskuja, jotka halutaan arkistoida.
Me ainakin väänetään näitä joka kerta oikein pidemmän kaavan mukaan!
Tähän joku simppelimpi systeemi!
14-10-2020 1:12 pm posted by Anonymous
Laskun hyväksyjä reklamoi laskua, asettaa ostolaskun hylättyyn tilaan, ettei se lähde maksuun.
Laskun hyväksyjä jää odottamaan hyvityslaskua.
Kun hyvityslasku tulee, hyväksyjän (joka hylkäsi laskun) pitäisi saada hylätty lasku pois hylätystä tilasta ja edelleen hyväksymään sen, jotta voidaan kohdistaa.
Miten tämä voidaan hoitaa?
Laskun hyväksyjällä (joka hylkäsi laskun) ei näy palauta ostolasku käsittelemättömäksi kohtaa.
Heidi Stranden
10-09-2015 4:32 pm posted by Heidi Stranden
Ostolaskun asiatarkastaja tai hyväksyjä voi hylätä ostolaskun, jolloin laskua ei voi siirtää maksuun. Ostolasku kuitenkin jää ostoreskontranäkymään kun ottaa rajaukseen mukaan hylätyt laskut eikä se poistu sieltä ennenkuin lasku jo kokonaan poistetaan järjestelmästä tai hyväksytään ja maksetaan. Jos tarkoituksenanne ei ole maksaa laskua ja haluatte laskun "säilöön" kommentteineen Netvisorin ostolaskuihin voitte muokata laskun loppusumman nollaksi, hyväksyä laskun ja kirjata sille nollasummaisen suorituksen. Näin ostolasku löytyy mm. ostolaskuluettelosta kommentteineen liitteineen. Ostolaskun hylkäämistä voi käyttää kätevästi esim. siinä tilanteessa, että lasku on reklamoitu toimittajalle ja selvitystä odotetaan. Kun tämä selvitys on saatu, tulee lasku käsitellä normaalin kierron mukaisesti, jotta mahdollinen hyvityslasku voidaan kohdistaa siihen tai lasku kokonaisuudessaan maksaa.