31-05-2016 9:55 am posted by Anonymous
Olen tulostanut asiakkalle "sähköpostilaskun" laskun Netvisorista. Kun hän ei sitä maksanut, tulostin maksuhuomautuksen samalla menettelyllä. Nyt kävi ilmi, että asiakas ei ole saanut alkuperäistä laskua lainkaan ja pyytää minua toimittamaan uudelleen ALKUPERÄISEN LASKUN. Yritin tehdä sen valinnalla "Tulosta lasku", mutta taas tuli maksuhuomautus. En löydä tapaa, jolla voisin tulostaa alkuperäisen laskun uudelleen.
ps. Jos joku ihmettelee, miksi asiakas ei voi maksaa laskua sillä "Maksuhuomautuksella", kerrottakoon selvyden vuoksi, että kysymyksessä on Sveitsiläinen yritys ��
24-10-2016 12:05 pm posted by Anonymous
Moi!
Lisään tähän nyt vielä yhden kommentin...ehkä muistan sitten ensi kerralla itse paremmin.
Jouduin pitkän ajan jälkeen hakemaan tämän oman kysymykseni esille, kun sama juttu piti tehdä eli tulostaa maksuhuomautetusta lasku.
Avasin (mielestäni) tämän ohjeen mukaan laskut myyntireskontranäkymään, mutta ei tuota Elinan kuvaamaa valikkoa sieltä löytynyt...
Ihmettelin pitkään tätä erilaista näkymää, kunnes hoksasin "aloittaa alusta".
Tämä pitää tehdä eri tavalla eli Myynti - Myyntilaskuarkisto - Avoimet - Näytä luettelo... Vasta silloin pääsee laskuluetteloon, jossa tuo toiminto löytyy.
Varmaankin suurimmalle osalle nuo termit "Laskuluettelo" ja "Myyntireskontranäkymä" ovat itsestään selvää asiaa, mutta tällaiselle tottumattomalle käyttäjälle ei...
Elina Tittonen
31-05-2016 11:39 am posted by Elina Tittonen
Hei Juha-Pekka,
ja kiitos viestistäsi.
Voit tulostaa maksumuistutetun laskun laskuna esimerkiksi laskuluettelon kautta. Kun olet hakenut laskun, klikkaa täppä laskunumeron edessä olevaan pieneen ruutuun, ja klikkaa tämän jälkeen Käsittele valitut sähköisesti -painikkeen oikeassa laidassa olevaa pientä ylöspäin osoittavaa nuolta. Valitse avautuvasta valikosta toiminne Tulosta valitut laskuina: