22-09-2015 11:19 am posted by Anonymous
miten saataisiin Netvisorin käyttöliitymän nopeus samalle tasolle kun se oli lakkopäivänä 18.9.2015? Itse tein rutiinihommia silloin ja tein 15minuutissa hommat normaalin 1h sijaan.
22-09-2015 4:30 pm posted by Anonymous
Valokuitu 10/10, ping 2ms
firefox uusin
ihan sama mitä klikkaan niin aina on 1-4s odotus, esim tiliöinti tai laskujen lisäys
hitauttaa esintyy kaikkina päivinä(paitsi tuo perjantai se oli ensimmäinen päivä kun oli netvisor nopea ja sillä tasolla mitä ohjelmiston pitäisi olla)
Perjantaina painoin nappia ja sivu oli latautunut, ei tarvinnut siis odottaa ikuisuutta niinkuin kaikkina muina päivinä. Toisin sanoen, nopeus millä pystyin klikkaamana oli rajoittava tekijä, ei se kuinka nopeasti sivut latautuvat.
Itse veikkan että mittaatte nopeutta väärin, jos vaan katsotte palvelimen suoritumis nopeutta, mutta ongelma on esim yhteyksien määrässä/netin nopeudessä, niin että nä hitautta.
tuossa esimerkki 2.,1s että mitään tapahtuu ja 2.7s että sivu on latautunut mitattu minun päässä.
22-09-2015 4:31 pm posted by Anonymous
Nyt se oli kohtalaisen nopea verattuna mitä seon päivisin, varmaan koska kello on jo sen verran.
24-09-2015 1:13 pm posted by Anonymous
Hei!
Kiitokset näistä lisätiedoista tähän hitausongelmaan liittyen. Olet aivan oikeassa käyttämämme mittaustavan suhteen, kuten viestiketjussa on aiemmin mainittu, niin palvelun suorituskykyä valvotaan nimenomaan mittaamalla www-palvelimella sivusuoritusten kokonaissuoritusaikoja. Tällä pystytään havaitsemaan suorituskykyyn liittyvät mahdolliset suorituskykyongelmat infrastruktuuri- ja sovellustasolla, mutta kuten huomautit, niin näillä mittareilla ei pystytä havaitsemaan mahdollisia ongelmia palvelinkeskuksen ja asiakkaan välillä esim. nettiyhteyksien hitaudessa.
Tarkistin vielä kertaalleen sivujen suoritusaikoja palvelusta useiden päivien osalta ja niiden pohjalta erittäin merkittävä osuus sivuista suoritetaan ajassa 0...1 sekuntia ja esimerkiksi 2...4 sekuntia kestävät suoritusajat ovat jo varsin harvinaisia. Tältä pohjalta näyttäisi siis, että internet-yhteyden suorituskyky palvelinkeskukseltamme tietokoneellesi muodostuu tässä tilanteessa nyt pullonkaulaksi.
Olemme piakkoin ottamassa uutta analysointityökalua käyttöön, jonka avulla pystymme myös seuraamaan asiakkaan päässä näkyvää sivulatausten viivettä ja tämä auttaa huomattavasti meitä jatkossa seuraamaan ja diagnosoimaan paremmin tämän kaltaisia ongelmatilanteita.
Mikäli ongelma on tällä hetkellä vielä akuutti, niin voit olla tämän tiimoilta vielä yhteydessä asiakaspalveluumme käyttöliittymänauhoituksen tekemistä varten. Tässä olisi hyvä olla selaimen Web developer network-välilehti näkyvissä, jota olit kuvankaappauksessakin käyttänyt. Tämä auttaisi meitä tekemään tarkempaa suorityskykyvertailua ja paikallistamaan varmemmin ongelmaa, kunnes saamme yllämainitun työkalun käyttöömme.
24-09-2015 3:01 pm posted by Anonymous
Voitte lähettää minulle sähköpostia asiasta niin teen videon.
Minähän en voi teidän asiakaspalvleuun olla yhteydessä, koska sieltä tulee kaikki bumerangina.
24-09-2015 3:23 pm posted by Laura Sainio
Hei Axel,
Kiitos tästä, laitoin juuri tulemaan postia sinulle päin. Huomaathan muuten, että vaikka käytössäsi ei ole suora-asiakkaan sähköistä palvelukanavaa joka mahdollistaisi suoran sähköpostiviestinnän asiakaspalveluun, on sinulla mahdollisuus tämän Community-viestinnän ohella olla meihin asiakaspalvelijoihin yhteydessä käyttöliittymän Ohje&Tuki -valikon kautta: Käyttöliittymän tukipalvelut – Netvisor tukiportaali.
Laura Sainio
22-09-2015 4:18 pm posted by Laura Sainio
Hei Axel!
Mielenkiintoinen ajatus tuo, että lakkopäivä olisi vaikuttanut Netvisorin käyttöön. Tarkistuksen jälkeen pitää kyllä todeta, ettei tuo perjantai 18.9.2015 poikennut käyttäjä- tai sivulatausmääriltään normaalista, eikä itse asiassa sivujen suoritusnopeudessakaan ollut havaittavaa eroa suuntaan tai toiseen.
Olisiko mahdollista saada lisätietoja mainitsemistasi hitausongelmista? Tarkempaa tarkastelua varten tarvitaan seuraavaa:
- käyttämäsi internet-yhteys ja sen nopeus ja tieto siitä, toimivatko muut sivut nopeasti
- Internet-selain, jota käytät
- Mitä tarkalleen ottaen olet tehnyt, kun hitautta esiintyy
- milloin tarkalleen ottaen hitautta esiintyi
Näillä tiedoilla päästään alkuun selvityksessä.