17-01-2017 2:14 pm posted by Anonymous
Olen korjannut asiakkaiden tilejä siten että 1701 Myyntisaamiset -siitä olen poistanut numeron 1, ja sama homma ostovelat 2871 tilillä.
1702 ja 2872 tilit olen nimennyt myyntisaamiset vanhat ja ostovelat vanhat. Nyt tilikartassa näiden tilalla on myyntisaamiset1 ja ostovelat 1.
Tili 1704 on myyntisaamiset vanhat ja tili 2874 on ostovelat vanhat.
Onko kaikkien asiakkaiden tilinumeroita muutettu, entä ne tilit jotka olen sinne jälkikäteen perustanut?
27-02-2017 4:13 pm posted by Rane Olsen
Moi Tuula,
Olemme tarkastaneet toiminnon sen osalta, mitä meillä on mahdollisuuksia, että mikään järjestelmän toiminto ei ole muutoksia tililuetteloon tehnyt. Ilmeisesti ko. yrityksissä ei ole käytetty myöskään tililuettelon kopiointityökalua, joten tällä perusteella ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi se, että näitä on käyty käsin muuttamassa. Mitään tarkkaa lokia näistä ei kerätä, joten tämänkään todistaminen puoleen tai toiseen on käytännössä mahdotonta.
Eli pahoittelemme tapahtunutta, mutta emme pysty selvittämään miksi ja kenen toimesta näin on käynyt.
Anonymous
17-01-2017 2:32 pm posted by Anonymous
Minulle Netvisor tekee joskus ihan samaa kummallisuutta... Taseen tili, jonka tiedän ko. asiakkaalle ihan varmaan perustaneeni, ei tulekaan tiliöinnissä valittavaksi, ei sitten millään. Joskus löysin syyn siitä, että ohjelma oli jostain syystä ottanut tililuettelolta ko. tililtä käytössä-ruksin pois? Olen samaa mieltä kanssasi, että jotain tililuettelolle jossain vaiheessa tapahtuu...