28-06-2017 11:36 am posted by Anonymous
Saamme tilitysraportit verkkolaskuina (hyvityslasku ostoreskontraan). Näitä tulee kahdelta yritykseltä mutta jostain ihmeen syystä näiden tavarantoimittajaksi tulee väärä yritys.
Eli näiden tilitysraportit
Y-tunnus: 0864894-4 Suomen Palautuspakkaus Oy
Y-tunnus: 2443487-4 Palpa Lasi Oy
tulee muuten oikein mutta tavarantoimittajaksi tulee
Y-tunnus 0113951-4 Sinebrychoff Oy
Itsehän en pääse verkkolaskuaineiston sisältöä tietuetasolla näkemään. Olen kysynyt Palpalta tätä, ihmettelivät kovasti.
Mutta kuka pystyisi tämän tutkimaan? Tai keksisi selityksen asialle?
Suomen Palautuspakkaus Oy ja Palpa Lasi Oy ei ole syntyneet lainkaan tavarantoimittajiksi verkkolaskujen saapumisen yhteydessä.
Voinhan tietyti luoda ne käsin ja katsoa meneekö tilitysraportit sen jälkeen oikeille tavarantoimittaja-nimille mutta tämä vain hämmästyttää niin paljo, että pakko kysellä julkisesti.
Elina Tittonen
30-06-2017 9:59 am posted by Elina Tittonen
Hei Taina,
ja kiitos viestistäsi.
Pääset näkemään verkkolaskuna saapuneen laskun Finvoice-aineiston Netvisorista seuraavalla tavalla:
Avaa lasku auki laskunumerosta > Avaa pudotusvalikko Ostolaskun toiminnot > Valitse toiminne Näytä Finvoice-sisältö. Tämän jälkeen sinulle aukeaa saapuneen laskun sähköinen aineisto
Alla vielä sähköisesti saapuvan ostolaskun (verkkolasku, skannauspalvelulasku) reititysperusteet Netvisorissa:
1. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero ja nimi täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on sama kuin laskulla.
2. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on sama kuin laskulla.
3. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero ja nimi täsmää saapuneen laskun kanssa.
4. Haetaan toimittajat, joissa nimi täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on sama kuin laskulla.
5. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on toimittajalla tyhjä.
6. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero täsmää saapuneen laskun kanssa.
7. Haetaan toimittajat, joissa Y-tunnus täsmää saapuneen laskun kanssa.
8. Haetaan toimittajat, joissa nimi täsmää saapuneen laskun kanssa.
Mikäli mikään näistä ei täyty, luodaan järjestelmään uusi toimittaja.
Et kerro ylläolevassa viestissäsi yrityksen nimeä, jonka ostolaskut reitittyvät väärälle toimittajalle niiden saapuessa Netvisoriin. Teen tästä tukitiketin, josta olen sinuun yhteydessä sähköpostitse.
Aurinkoista päivän jatkoa ja alkavaa viikonloppua!