Aloita uusi aihe
S

Sini Alamäki

Häiriö kirjautumisessa Netvisor ID:llä iPhone-käyttäjillä

22-11-2019 9:34 am tekijä Sini Alamäki

Netvisor ID:n perjantaina 22.11.2019 julkaistu päivitys on aiheuttanut sen, että iPhone-käyttäjillä yhteys Netvisorin ja Netvisor ID -sovelluksen välillä on katkennut.

 

Ongelma ei vaikuta Android-laitteita käyttäviin eikä verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella kirjautuviin henkilöihin.

 

Näin aktivoit Netvisor ID:n uudelleen ja pääset käyttämään Netvisor ID:tä normaalisti:

1. Kirjaudu Netvisoriin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

2. Käyttäjävalikosta (klikkaa nimeäsi) avaa Omat perusasetukset.

3. Avaa Netvisor ID -välilehti

4. Paina "Poista käytöstä"-linkkiä

5. Paina "Hanki aktivointikoodi"-linkkiä

6. Syötä saamasi koodi Netvisor ID -sovelluksessa kohtaan "Aktivointikoodi".

 

Netvisor ID:n aktivoiminen ulkomaalaiselle käyttäjälle

 

Ulkomaalainen käyttäjä ei pysty tekemään uudelleenaktivointia kokonaan itse. Hänelle on ensin lähetettävä kutsuviesti Netvisorista.

 

1. Kirjaudu itse Netvisoriin.
2. Valitse yritysvalikosta (Yrityksen nimi) kohta Käyttäjät ja roolit.
3. Paina käyttäjälistalta ulkomaalaisen henkilön nimeä.
4. Paina "Kutsu käyttäjä kirjautumaan Netvisor ID:llä" -linkkiä.
5. Lähetä kutsu painamalla joko Tekstiviestillä- tai Sähköpostilla-painiketta.
6. Pyydä käyttäjää toimimaan tämän englanninkielisen ohjeen mukaisesti: https://support.netvisor.fi/hc/fi/articles/115011236587-Login-with-Netvisor-ID

 

Pahoittelemme tilannetta ja ylimääräistä vaivaa.

 

Päivitys 25.11. klo 8:29

Netvisor ID -sovelluksesta on julkaistu versio 1.5.1. Tätä versiota käyttämällä Netvisoriin kirjautuminen onnistuu sekä niillä, jotka eivät missään vaiheessa käyttäneet viime viikolla julkaistua 1.5.0-versiota että niillä, jotka ovat 1.5.0-versiolla tehneet yllä kuvatun uudelleenaktivoinnin.

 

Päivitys 26.11. klo 10:11

Netvisor ID:n uusimmassa 1.5.1-versiossa tunnistautumismenetelmänä on vain PIN-koodi. Tunnistautuminen-näkymässä oleva tunnistautumistapa-valinta ("Turva-asetukset") ei valitettavasti toimi kuten ennen. Pahoittelemme tästä aiheutunutta vaivaa. 

 

Tiedotamme kun tunnistautumistapa-valinta jälleen toimii.

 

Päivitys 27.11. klo 13:13

Tähän tiedotteeseen on lisätty toimintaohje Netvisor ID:n uudelleenaktivointiin ulkomaalaiselle käyttäjälle.

 

Päivitys 9.12. klo 10:25

Netvisor ID:stä on nyt julkaistu uusi versio, 1.5.2, joka korjaa ongelman tunnistautumistavan valinnassa. Nyt siis sormenjäljen tai Face ID:n käyttö onnistuu jälleen. Se, että iOS-käyttäjät joutuvat tekemään Netvisor ID:n aktivoinnin kerran uudelleen, on valitettavasti pysyvä tilanne. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia ja olemme jo tehneet muutoksia toimintatapoihimme, jotta vastaavaa ei tapahtuisi jatkossa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin