10-01-2017 9:46 am tekijä Anonymous
Olen käyttänyt ohjelmaa vuodesta 2011 alkaen ja nyt pitää hyväksyä sopimusehdot. Onko tämä jokin uusi vuosittain tapahtuva toimi?
Kohdassa 3 Käyttäjän oikeudet ja vastuut todetaan mm. Palvelua ei saa käyttää tavalla, joka on lainvastaista, haitallista, loukkaavaa tai vahingollista sen käyttämiselle, Asiakkaalle, Vismalle, kolmannelle osapuolelle tai sivulliselle.
Kuitenkin kehitysideat ym. ohjelmassa olevan virheen korjaamiset pitää tehdä Commynityn kautta. Olen yrittänyt jo useamman vuoden ajan saada muutamia muutoksia/korjauksia ohjelmaan, mutta ne vaan ei tunnu olevan tarpeeksi tärkeitä oikaistavaksi, kuten ulosottopidätyksen laskeminen.
Jos en hyväksy sopimusehtoja en voi käyttää enää ohjelmaa. OLENKOHAN NYT YMMÄRTÄNYT LUKEMANI ASIAT OIKEIN?
Terveisin
Pirjo Haaranen
10-01-2017 1:17 pm tekijä Anonymous
Löytyi Tiina Laapion tekemä julkaisu Sain viestin sopimusehdoista, mutta minulla ei ole virallista nimenkirjoitusoikeutta. Miten toimin?
Liittyykö tämä jotenkin tähän käyttäjien sisäänkirjautumisen jälkeiseen sopimuksen pakkohyväksyntäsivuun? Tuollahan pyydetään nimenkirjoitusoikeudellista tekemään allekirjoitus, ei kai tämän pitäisi vaikuttaa jokaisen käyttäjän tekemisiin?
Nyt ihmettelen Visman toimintaa entistä enemmän.
12-01-2017 9:16 am tekijä Tiina Laapio
Hei Pirjo,
Uudistimme Netvisorin sopimusehtoja vuoden 2017 alussa ja tästä syystä ehdot tulivat sinulle hyväksyttäväksi. Kyseessä ei ole vuosittain tapahtuva asia. Tehdyn uudistuksen tavoitteena oli ajantasaistaa sopimusehdot, sähköistää sopimusten hyväksymisprosessi ja huomioida lainsäädännön muutokset.
EU:n tietosuojauudistuksen vuoksi lisäsimme käyttäjäkohtaiset Netvisor-palvelun käyttöehdot. Jokainen Netvisor-palvelua käyttävä henkilö saa nämä käyttöehdot hyväksyttäväksi kirjautuessaan Netvisoriin.
Käyttöehdot julkaistiin 9.1.2017 ja Netvisor-palvelua käyttävän henkilön tulee hyväksyä ehdot 31.1.2017 mennessä, muutoin palvelun käyttö estyy. Tammikuun loppuun asti käyttäjä voi valita vaihtoehdon “Näytä myöhemmin uudelleen” ja jatkaa palvelun käyttöä normaalisti.
1.2.2017 alkaen palvelu tarjoaa vaihtoehtoja “Hyväksy sopimus” tai “En hyväksy”. Mikäli käyttäjä valitsee vaihtoehdon “En hyväksy”, käyttäjä kirjataan ulos järjestelmästä. Tämän jälkeen järjestelmän käyttöä pääsee jatkamaan kirjautumalla uudelleen ja hyväksymällä käyttöehdot.
12-01-2017 9:18 am tekijä Tiina Laapio
Hei Taina,
Sinulle kirjautuessa hyväksyttäväksi tullut sivu on palvelun kaikkia käyttäjiä koskevat yleiset käyttöehdot, mitkä on tuotu palveluun EU:n tietosuojauudistuksen vuoksi.
Lähetimme joulukuussa sähköpostilla Netvisoria käyttävien yritysten pääkäyttäjille ja käyttäjähallitsijoille tiedotteen, jossa kerroimme sopimusehtojen uudistamisesta. Tiedotimme asiasta myös Netvisor-palvelun sisällä. Tiedotteessa kerroimme, että julkaisemme 9.1.2017 Netvisor-palvelun yleiset käyttöehdot, jotka jokaisen käyttäjän tulee hyväksyä 31.1.2017 mennessä. Käyttöehdot tarvitsee hyväksyä vain kerran palveluun kirjautuessa.
Sopimus, joihin linkkaamassasi julkaisussa viitataan, on Visma Solutions Oy:n ja Netvisoria käyttävän yrityksen tai tilitoimiston tms. kumppanin välinen palvelusopimus. Palvelusopimus on uudistettu ja tästä syystä se pitää hyväksyä uudelleen. Palvelusopimuksen hyväksyminen vaatii yrityksen virallisen nimenkirjoittajan allekirjoituksen.
Kyseessä on siis kaksi eri sopimusta. Netvisoriin kirjautuessa tulevat käyttöehdot ovat käyttäjäkohtaiset ja jokainen käyttäjä hyväksyy ne kertaalleen.
Toivottavasti tämä selvensi kokonaisuutta!
13-01-2017 12:44 pm tekijä Rane Olsen
Moi Kaikki,
Tässä vielä kuva tuosta käyttäjäkohtaisten sopimusehtojen hyväksymisestä, tämän hyväksyntä on pakollinen jotta palvelua voi käyttäjänä jatkaa. Yrityksen sopimusehdot ovat eri asia, ne allekirjoittaa sähköisesti yrityksen nimenkirjoitusoikeuden haltija.
28-03-2017 5:01 pm tekijä Anonymous
Hei,
myös minä olen pääkäyttäjänä ja jatkuvasti tuo viesti näytön yläosassa pompahtaa joka sivulla esiin...
kun teen kirjanpitoa täytyy joka sivulla odottaa hetki, että se Netvisorin popup-ilmoitus ennättää tulla sivulle tai muuten klikkaan väärää kohtaa ja joudun palaamaan edelliselle sivulle...todella hankalaa työskennellä...
- onko todella tarpeen näin aggressiivinen popup -ilmoittelu joka ikisellä sivulla ?
Yrityksen omistaja käyttää ohjelmaa mutta hänelle ei herjaa allekirjoitusta ?? miten saan hänelle tuon sopimuksen menemään kummastakin hänen omistamastaan yrityksestä.. ?
28-03-2017 5:43 pm tekijä Tiina Laapio
Hei,
muistutukset saa pois allekirjoittamalla sopimusehdot. Muistutuksia tulee tällä hetkellä useasti, jotta asiakkaat varmasti muistavat hyväksyä uudistetut sopimusehdot ja voivat jatkaa Netvisorin käyttöä keskeytyksettä. Viesti näkyy niiden yritysten pääkäyttäjille ja käyttäjähallitsijoille, jotka eivät ole vielä hyväksyneet sopimusehtoja.
Yrityksen virallinen nimenkirjoittaja voi käydä hyväksymässä sopimusehdot osoitteessa: sopimus.netvisor.fi. Välitäthän tiedon hänelle, niin hän pääsee hyväksymään ehdot ja saadaan teiltä muistutus pois päältä.
29-03-2017 7:48 am tekijä Anonymous
hei,
teinä kyllä välttäisin näitä popupeja, joita näyttää olevan hieman muuallakin ohjaamassa toimintaa...
Kirjanpitäjä-pääkäyttäjälle ne ovat todella työskentelyn hidaste,
minusta kyllä riittäisi, että muistutatte kirjautuessa ja etusivulla eikä joka ikisellä kirjanpito/tosite/tiliote yms sivulla,
johon joutuu päivän aikana sirtymään ! työskentely tällaisessa ympäristössä alkaa ärsyttää sitä, joka siellä päivän tekee töitä
- mutta ilmeisesti se on tarkoituskin ?
Suosittelisitteko te sellaista ohjelmaa toisille kirjanpitäjille ?
Terveisin
Mervi Hynynen
Mervi Hynynen
puh: 050 414 28 45
29-03-2017 1:48 pm tekijä Tiina Laapio
Hei, kiitos palautteesta! Ymmärrän kyllä, että pop-up-ikkunat voivat ärsyttää. Tämä ei kuitenkaan ole normaalitila vaan tehostettu näkyvyys, jotta sopimusehdot hyväksytään määräpäivään mennessä.
Kun yrityksenne on hyväksynyt sopimusehdot, nämä pop-up-ikkunat eivät enää näy. Välitäthän teidän yrityksen viralliselle nimenkirjoittajalle tiedon, että hän käy hyväksymässä sopimusehdot osoitteessa: sopimus.netvisor.fi. Sen jälkeen voit klikata muistutuksessa olevaa ”Sulje, en ole oikea henkilö”-linkkiä ja saat ilmoituksen pois näkyviltä.
29-03-2017 2:33 pm tekijä Anonymous
olen jo välittänyt
- hän on tällähetkellä reissussa ja minä
YRITÄN tehdä kirjanpitoa
Terveisin
Mervi Hynynen
puh: 050 414 28 45
30-03-2017 8:19 am tekijä Anonymous
Hei,
tuo sulje-en ole oikea henkilö-muistutus ei enää tule näyttööni,
mutta ne popupit tulevat jatkuvasti ja joka sivulle, tiliotteille ja kirjanpitotositteisiinkin...
Ymmärrän, että haluatte kiristää kaikki asiakkaanne varmasti allekirjoittamaan ne ehtonne,
(niistähän ei voi edes neuvotella) ja aiempi tarjouksenne on puoleltamme hyväksytty vasta vuosi sitten.
Yrityksistämme 2 käyttää tällä hetkellä Netvisoria.
Tarjolla oli myös kotimainen vaihtoehto, jota tällä hetkellä vakavasti harkitsemme muille yrityksillemme.
Terveisin
Mervi Hynynen
puh: 050 414 28 45
30-03-2017 10:09 am tekijä Tiina Laapio
Hei Mervi,
Kiitos palautteesta ja pahoittelut, että muistutukset aiheuttivat ylimääräistä vaivaa. Sopimusehdot ovat nyt yrityksenne kohdalta kunnossa eikä pop-up-ikkunoita pitäisi enää tulla. Kerrothan, jos ne jostain syystä vieläkin ilmestyvät, niin korjataan tilanne.
30-03-2017 12:01 pm tekijä Anonymous
Hei,
Yrityksen 1 osalta vieläkin tulee ..?!
- juuri tarkistin laskua ja se taas hetken kuluttua pompahti alaspäin,
voitte vain kuvitella, että on työlästä aina odottaa, että sivu pompahtaa alaspäin hetken kuluttua,
ennenkuin siellä voi tehdä mitään tai muuten klikkaat väärää riviä
Terveisin
Mervi Hynynen
puh: 050 414 28 45
30-03-2017 2:14 pm tekijä Tiina Laapio
Hei Mervi,
Tarkistin tilanteen ja Yritys 1:n osalta kaikki pitäisi olla kunnossa. Mikäli siellä on edelleen pop-up-ikkunoita, niin kokeiletko vaihtaa yritystä ja palata sitten näkymään tai vaihtoehtoisesti kirjautua uudelleen sisään? Pahoittelut ylimääräisestä vaivasta!
Anonymous
10-01-2017 1:10 pm tekijä Anonymous
Minullekin pomppasi silmille moinen sopimus-sivu. Ihan vain hieman ihmettelin koska mielestäni en ole nähnyt mitään tähän liittyvää tiedotetta.
Tosin oletin tämän liittyvän siihen, että minut on juuri lisätty uuden yrityksen pääkäyttäjäksi mutta ilmeisesti ei olekaan siitä kyse.
Hämmästelen kyllä todella paljon tällaista toimintaa.