17-10-2017 2:16 pm tekijä Anonymous (Päivitetty 25-10-2017 tekijä Markus Anttonen)
Moi Frank
Pankkitilin saldo otetaan tiliotteen loppusaldosta. Sitä voi päivittää, mikäli on sopinut maksuliikennesopimuksessa saldohausta. Tämän voi tehdä esim. perustiedoista ja pankkitilien hallinta -kohdasta painamalla päivitä saldo.
Jos olet katsonut tuota pankkitilin saldoa kassavirtaennusteesta, on mahdollista että tiliote on tullut pankista myöhemmin, mitä kassavirtaennuste on automaattisesti päivittynyt yön aikana. Tällöin tämän pitäisi korjaantua kun päivittäisi kassavirtaennusteen manuaalisesti.
25-10-2017 11:41 am tekijä Markus Anttonen
Moi Frank
Jos tiliotteella on pankin ilmoittama loppusaldo, niin Netvisorin pankkitilisaldo pitäisi päivittyä sen mukaiseksi. Mahdollinen syy voisi olla, ettei saldopäivitykset olleet valmistuneet 16.10 päivän osalta jolloin tähän katsottiin perjantain 13.10 saldo.
Joka tapauksessa se edellisen päivän saldokin voi heittää, jos tämän päivän aikana on tehty maksuja tai tilille on tullut rahaa. Jotta näkisi reaaliaikaisen tilisaldon, pitäisi tehdä manuaalinen saldohaku pankkitilille. Tämän saa tehtyä mm. perustiedoista ja pankkitilien hallinnasta. Saldohaun toimiminen vaatii sopimuksen pankin kanssa, jossa tämä ominaisuus on otettu mukaan maksuliikennesopimuksessa.
12-11-2021 7:39 pm tekijä Anonymous
Tänään tuli (taas) huomattua, että pankkitilin saldo on 13.10. ja oikeasti 17.10 on aivan eri luku. Tämä on siksi outoa, kun meillä on päivätiliote käytössä, ja sieltä löytyy ajantasainen tieto. Tietääkö joku mistä vanha saldo tulee? Meillä on OP:n tili käytössä.
Anonymous
20-10-2017 6:44 pm tekijä Anonymous
Thanks Markus, meillä tosiaan tulee päivittäin tiliote, ja tuossa oli siis tullut niitä jo kaksi kpl ilman että saldo päivittyi. Ja katselin ihan pankkitilin saldoa, eli joku tuossa ei nyt klikkaa.
Tuo kassavirta heittää aina, eli siihen ei voi nyt koskaa luottaa