11-06-2015 3:54 pm tekijä Laura Sainio
Nykyinen skannauspalveluntarjoaja käsittelee laskuina ainoastaan laskut ja hyvityslaskut. Kaikki muu materiaali - mukaan lukien muistutus- ja huomautuslaskut - reititetään sähköpostitse skannauspalvelun palautusosoitteeseen. Netvisor lukee näistä sähköposteista laskut sisään myös yrityksen ostoreskontraan, kuten ilmoituksella kerrotaan:
"Tämä aineisto reititetään automaattisesti myös yrityksen xx ostoreskontraan."
Mikäli näitä infoviestejä ei haluta sähköpostitse, voitte poistaa yrityksen laskutusosoite-sivulta skannauspalvelun palautusosoitteen. Osoitteen poistaminen ei estä laskujen reititystä reskontraan.
Ilmoitukset ovat kätevä tapa havaita reskontraan oikeasti kuulumaton materiaali, ja lisäksi ilmoitusten perusteella on saatavilla "tuplahuomautus" mahdollisista maksumuistutuksista. Huom! Mikäli sähköpostina reititetyssä aineistossa on niin vähän tunnistetietoja että sitä ei pystytä tuomaan reskontraan, lähetetään aineisto silloin ainoastaan palautussähköpostiosoitteeseen. Tällaisia aineistoja ovat esim lähettäjätietoja vailla olevat tiedotteet, jonka joku on erehdyksessä lähettänyt laskun skannausosoitteeseen.
Lisätietoa löytyy Netvisorin tukiportaalista :https://netvisor.zendesk.com/hc/fi/articles/204726008-Laskutusosoitteet
Visma ✓
27-06-2018 5:53 pm tekijä Vilppu Paananen
Hei Belinda,
skannauspalvelun palautusten käsittelyssä on ollut eilisestä alkaen häiriöitä osalla käyttäjistä. Selvitämme ongelman syytä ja pahoittelemme siitä koituvaa haittaa. Väliaikaisena ratkaisuna voi .dat -muotoiset tiedostot joko avata normaalisti pdf-lukuohjelmassa kuten Adobe Acrobatissa tai muuttaa tiedoston päätteen muotoon .pdf . Tiedostot ovat oikeasti pdf-tiedostoja, mutta omaavat väärän tiedostopäätteen.
28-06-2018 11:23 am tekijä Anonymous
Meillä on havaittu jo aiemmin, että liitetiedostoissa ei ole aina mitään päätettä..
02-07-2018 4:11 pm tekijä Anonymous
Saisinko myös ratkaisun miten saisin estettyä infoviestien tulon sähköpostiin, kiitos.
Visma ✓
02-07-2018 4:24 pm tekijä Vilppu Paananen
Skannauspalvelun aineistotoimituksessa ollut häiriö on ilmoitettu korjatuksi 29.6. eikä ylimääräisiä ilmoituksia palautusosoitteeseen reititetystä materiaalista tulisi syntyä. Pahoittelemme tilanteesta syntynyttä vaivaa. Mikäli tilanne toistuu ja vastaanotatte samaa viestiä toistuvasti, pyydämme teitä ottamaan yhteyttä meihin osoitteesta tuki.netvisor@visma.com.
03-07-2018 8:43 am tekijä Anonymous
Tilanne ei ole korjaantunut kohdallani. Tulleiden viestin määrä on kasvanut räjähdysmäisesti. Eilen infoviestejä tuli yhteensä 131 kpl. Suurin osa näistä viesteistä sisältää dat muotoisen tiedoston. En usko että nämä kaikki tulleet viestit ovat aiheellisia, sillä näin paljon niitä ei ole lähimain tullut aiemmin.
Olen yhteydessä tukeen.
Anonymous
27-06-2018 8:29 am tekijä Anonymous
Skannauspalvelun palautusosoitetta ei pysty poistamaan. Kenttä on punaisella tähdellä merkitty. En haluaisi jatkossa vastaanottaa sähköpostitse näitä infoviestejä.
Lisäksi ihmettelen miksi viestiin liitetty tiedosto on muuttunut PDF:stä dat-tiedostoon. Näitä en saa nimittäin auki. Tämä muutos tapahtui eilen 26.6.