Aloita uusi aihe
A

Anonymous

Uusi Community palautetta

22-10-2018 7:57 am tekijä Anonymous

Nyt kun on tätä uutta communityä olen jonkun aikaa käyttänyt tässä minun palautettani.

Se mitä communitystä haluaisin nähdä nopeasti, mielellään yhdeltä näytöltä:

• Uudet ideat
  • Uudet keskustelut
  • Netvisorin ajankohtaiset asiat
  • Siis ne kaikki mihin entisessä näkyi ihan yhdeltä näytöltä

Se mitä uudessa ei minua miellytä:

• Pallotyypit vievät liikaa tilaa olennaiselta asialta ja olen jo kyllästynyt niitä katselemaan
  • Etusivulla vain 5 viimeisintä aihetta ja nekin vievät paljon tilaa, otsikko kustakin riittäisi ja kiinnostavimmat voisi sitten klikkaamalla avata näin mahtuisi huomattavasti enemmän rivejä näytölle
  • Ideat välilehdellä on oletuksena suositut ideat, miksi ei uusimmat?
  • Tässäkin kuten Netvisorissa uudistukset tuovat lisää klikkauksia ja työskentelyä hiirellä, ergonomia unohdettu myös tässä

Se mitä tästä uudestä nykyisin käyn katsomassa on viikkopäivitys ja muuten tämä saa minun puolesta olla ihan rauhassa, minun mielestäni tämän käyttö vie liikaa aikaa ja siitä saatava hyöty on olematon. Voisin palata käyttäjäksi jos tähän saisi saman tyylisen etusivun kuin edellisessä missä kiireinen kirjanpitäjä näki etusivulta kaiken oleellisen.

Nämä siis vain minun mielipiteitä, mitä te muut olette mieltä? Ja jos käyttäjillä on hyviä käyttövinkkejä tälle uudelle, niitä myös kuulisin.

T

Teemu Luukkonen

Visma

22-10-2018 12:26 pm tekijä Teemu Luukkonen

Kiitokset Tuula jämäkästä palautteesta! Erittäin relevantteja asioita. Kuten Tuulakin, niin haastaisin myös muut antamaan palautetta ja mielipiteitä uudesta Communitysta! Suuremmalla otannalla on helpompi mieltää, että mihin suuntaan ollaan nyt jo menty ja mihin ollaan menossa!

A

Anonymous

25-10-2018 3:49 pm tekijä Anonymous

Samaa mieltä Tuulan kanssa. Uusi Community on huomattavasti sekavampi kuin vanha, joten vähemmän tulee käytettyä kuin ennen. Viimeisimmät aiheet tulee katsottua Netvisorin kautta ja Tuulankin mainitsemat viikottaiset julkaisutiedotteet.

Sen verran vielä palautetta, että jos viitsisitte korjata Netvisorin puolelta Communityyn johtavan linkin, että se menisi suoraan Netvisoriin, eikä sivulle josta pitää valita erikseen vielä Netvisor, että pääset oikealle palstalle. Viimeisimpien aiheiden kautta toki pääsee suoraan oikeaan paikkaan, mutta voisi tuo siirry Communityyn -linkkikin johtaa oikeaan osoitteeseen.

T

Teemu Luukkonen

Visma

25-10-2018 10:59 pm tekijä Teemu Luukkonen

Kiitos palautteesta ja huomioista. Vien palautteitanne eteenpäin ja uskon että pikkuhiljaa saamme muutosta parempaan aikaiseksi.

Tuo linkki on jäänyt epähuomiossa vääräksi, joten se toki vaihdetaan oikeaksi!
A

Anonymous

19-11-2018 2:34 pm tekijä Anonymous

Näyttää siltä että täällä uudella Community kanavalla ei saada keskustelua aikaan; ei minun eikä teidänkään pyynnöstä, joten olisiko syytä palata entiseen missä keskusteltiin ja annettiin/saatiin palautetta aika-ajon hyvinkin vilkkaasti?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin teilläkin on huomattu, että käyttäjät ovat täältä kadonneet. Päätökset tästä uudesta on tehty jossain, missä näköjään ei ole ymmärretty asiakaspalautteen ja kommunikoinnin tärkeyttä.

Vielä toivoisin että saisimme viikkopäivitykset sähköpostiin, sieltä sen saa nopeasti lukaistua ja ei tarvitse vain sen takia tänne kirjautua.

T

Teemu Luukkonen

Visma

19-11-2018 2:47 pm tekijä Teemu Luukkonen

Moi Tuula,

Kiitokset taas kerran arvokkaasta palautteesta. Käyttäjien katoamisesta en ole 100% samaa mieltä, mutta sen allekirjoitan että keskustelut eivät ole edellisellä tasolla. 

Tämänkin vuoksi muutoksia on tulossa ja olemme parantamassa nykyistä ulkoasua. Tämä kuitenkin ottaa hetken aikaa ja siksi toivoin sinulta kuten muiltakin vielä kärsivällisyyttä. Hyvä tästäkin saadaan vielä aikaan. 

Niin ja päätös siirtyä tähän nykyiseen alustaan tuki se, että meillä kuten muillakin Visma yhtiöillä on käyttäjiä jotka käyttävät useampaa Visma tuotetta. Ja nykyisen communityn käyttö tukee hyvin myös näitä käyttäjiä, koska pääsevät useamman tuotteen communityyn samasta paikasta samalla kirautumisella. Ulkoasu ja käytettävyys ei vailitettavasti VIELÄ ole sillä tasolla mitä se ehkä oli aiemmin. Mutta uskon vahvasti, että tämäkin asia saadaan korjattua. 

A

Anonymous

19-11-2018 2:58 pm tekijä Anonymous

Vanhaan tuskin on paluuta. Päätökset varmaan tehty Norjan päässä kun Suomenkin Community integroitu samaan järjestelmään kuin muidenkin maiden Communityt, siksi mekin nähdään online-käyttäjissä norjalaisia ym. naamoja.

Siinä on ainakin onnistuttu että kriittiset äänet on taidokkaasti vaiennettu tekemällä Communityn käytettävyydestä vaikeampaa, joten Netvisor-landiassa kaikki hyvin ja johtoporras hykertelee käsiään ja nauraa entistä enemmän matkalla pankkiin.

A

Anonymous

19-11-2018 3:03 pm tekijä Anonymous

Taidat osua Teemu Kolehmainen naulan kantaan.

T

Teemu Luukkonen

Visma

20-11-2018 7:34 am tekijä Teemu Luukkonen

Siinä olet Teemu oikeassa, että vanhaan ei ole enää paluuta. Mutta siinä taas harvinaisen väärässä, että haluaisimme vaimentaa yhtäkään ääntä, vaikka olisi kuinka kriittinen. Jos haluaisimme vaimentaa yhdenkään äänen, niin emme olisi koskaan koko communityä perustaneet. Päinvastoin, community on perustettu käyttäjänäkökulmasta, käyttäjien läpinäkyväksi kanavaksi ja siitä pidetään myös kiinni. Se, että tämän hetkinen ulkoasu ei tarjoa parasta mahdollista ja helppoa tapaa toimia, on todella harmillista. Mutta niin kuin jo olen monesti sanonut, niin tähän tulee muutosta ��

A

Anonymous

20-11-2018 7:55 am tekijä Anonymous

Hei Teemu

Tuota muutosta odotan kovasti ja uskon että moni muukin. Mukava huomata että teillä on tahtotilaa korjata community käyttäjäystävällisemmäksi. Jos; ja toivottavasti tästä tulee vielä työkalu mistä on puolin ja toisin hyötyä. Siinä ei kuitenkaan minun mielestä kovin hyvin onnistuta jos kaikki teidän vastaukset melkein mihin tahansa ovat:

-Aikataulua tälle ei valitettavasti ole antaa

-tämä ei kuitenkaan ole tulossa nyt lähiaikoina

-ajankohta on näillä näkymin aikaisintaan ensi vuonna

Kirjanpidossa asiakkaan kanssa sovitaan aikatauluista mitkä pyritään pitämään. Odotukseni on, että myös te voisitte antaa aikatauluja, nyt on niin että toiveita ja ongelmia voi kyllä esittää, mutta kovin usein on niin, että ongelma teillä on tiedossa, mutta täällä päässä ei voi odottaa että mitään tapahtuu. Esimerkiksi tämä Community, monta kertaa tämän syksyn aikana olen kuullut että tätä tullaan parantamaan, mutta millä aikataululla, se minua kiinnostaa.

T

Teemu Luukkonen

Visma

20-11-2018 8:36 am tekijä Teemu Luukkonen

Moikka Tuula,

Sait minut nalkkiin, koska minulla ei ole antaa sinulle täydellistä aikataulua tässä kohtaa �� 

Jos mietitään itse prosessia ja mitä ollaan tekemässä. Ja otetaan vielä se huomioon, että muutokset tullaan toteuttamaan koko communityyn kerralla, mitä koskaan tehdäänkään.

On siis havaittu, että muutosta tarvitaan. Toiminnot toimivat, joka on hyvä asia, mutta niiden käytettävyys ja luettavuus voisivat olla käyttäjäystävällisempiä. Tämän tason muutoksia ei tulla tekemään tekemisen ilosta, vaan ne tehdään prosessin mukaan sisältäen käyttäjätestaukset yms. Itse en vedä tätä prosessia, vaan autan siinä tarvittaessa. 

Tiedän, että on jo tehty mockuppeja ja mallinnuksia, joita tullaan käyttämään käyttäjätestauksissa, jotka ovat seuraavana vuorossa. Osa teistä tulee saamaan myös kutsun käyttäjätestauksiin, jotka ovat aluksi ainakin englanniksi. Jos kutsu osuu kohdallenne, niin toivon että osallistutte ja kerrotte rehellisen mielipiteenne asioista. Näin pääsette vaikuttamaan tulevaisuuden ulkoasuun parhaiten. 

Emme siis ole lätkäisemässä vain teille uutta ulkoasua ja sanomassa että käyttäkää tätä. Vaan se rakennetaan käyttäjien kanssa yhdessä. Myös nykyisen communityn ulkoasu on mennyt käyttäjätestauksien kautta, mutta silloin rakennettiin täysin uutta communitya ja useimpien käyttäjien edelliset kokemukset olivat hyvin erilaiset eri communityista. Tästäkin syystä nyt on hyvä tehdä päivitys ulkoasuun nykyisten kokemusten perusteella.

Maltti on valttia tässäkin asiassa, vaikka tiedän että odottaminen on aina tuskallista. Pyydän teitä communitymme kulmakivinä olemaan maltillisia. Käytätte communityä sitten tällä välin sen minkä sen teidän kokemuksen mukaan huonon käytettävyyden vuoksi viitsitte. Mutta älkää vain luovuttako ��

A

Anonymous

20-11-2018 8:37 am tekijä Anonymous

Hyvää settiä @Tuula Jehkonen ! Iso peukku!

Allekirjoitan täysin Tuulan tekstin!

A

Anonymous

20-11-2018 8:45 am tekijä Anonymous

Hei Teemu

Yritämme jaksaa vielä vähän aikaa tämän kanssa.

Aikataulutus kyllä koski muutakin kuin tätä Communityä joten sen vielä toiveena esitän.

T:Tuula

A

Anonymous

13-12-2018 10:39 am tekijä Anonymous

Ei täältä nykyään mitään vastauksia mihinkään saa, ainakaan ohjelmistotoimittajan puolelta. Itse saa käydä keskustelua itsensä kanssa. Täytyy vaan jatkossa laittaa perinteisiä tukipyyntöjä. Tämä on sinänsä kurjaa koska aikaisemmin täältä saattoi löytyä vastaus jos muilla ollut sama ongelma ja toisin päin. Kovin hiljaiseksi tämä foorumi mennyt!

A

Anonymous

13-12-2018 10:46 am tekijä Anonymous

Puhut niin asiaa Kati!

Pitäisi saada digimielenosoitus entisen palauttamiseksi, mutta sellaista ei taida vielä olla keksitty. Jos olisi niin olisin mukana.

Nykyisin aukaisen tämän pari kertaa vikossa, viikkotiedotus tärkeintä antia, sen voisivatkin laittaa sähköpostilla tulemaan niin ei tarvitsisi senkään takia tätä aukaista.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin