J

Jani Korhola

Toistuvaislasku poistuu - korvaajana Sopimuslaskutus

02-11-2017 1:21 pm tekijä Jani Korhola

Olisikohan kolmas yritys - Toistuvaislaskutus loppuu

 

Kerran vielä. Tarkoitus on saada kaikki asiakkaat käyttämään sopimuslaskustusta, sillä lopetamme toistuvaislasku-toiminnallisuuden 30.12.2021. Olemme nyt saaneet myös sen paljon puhutun konversiopainikkeen takaisin siihen kuntoon että palautamme sen 29.4.2021 toistuvaislaskutuksen päänäkymään. Konversiopainike ei kuitenkaan ole kaiken kattava tie onneen vaan siinä on tiedossa olevia puuteita jotka on lueteltu alla. Uskomme että asiakkaat tarkastavat palvelukorit muutenkin konversion jälkeen, mutta nämä ovat asioita, joihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.



Konversiopainikkeen toiminnasta

  • Painike tekee konversion siten, että palvelukorista tulee asetuksiltaan mahdollisimman täsmälleen yhtäläinen alkuperäisen laskupohjan kanssa. Jos siis haluat samalla muuttaa toistuvan laskutuksen rakennetta, niin silloin konversio ei ole sinulle. Silloin ainoa tapa tehdä konversio on näpytellä kaikki palvelukorit sopimuslaskutuksen puolelle käsin.

 

Asiat mitkä estävät konversion

  • Verotuskäsittelyn erot
    • Mikäli laskupohjan ja asiakaskortin verotuskäsittelyssä on eroja, niin näitä laskupohjia ei pysty ottamaan konversioon mukaan. Nämä pitää ensin korjata (joko laskupohja tai asiakas) ja tehdä konversio tämän jälkeen. Vaihtoehtoisesti nämä voi tehdä manuaalisesti uutena palvelukorina.

 

Asiat jotka tulee huomioida ja tarkistaa konversion jälkeen palvelukorilta

  • Teksti ennen laskurivejä 
    • Tekstiksi tulee konversiossa sekä palvelukoriin asetettu teksti että se mikä on tässä kentässä laskupohjalla
    • Tämän voi korjata konversion jälkeen asetuksista haluamaansa muotoon
  • Laskentakohteet: 
    • Laskupohjan laskentakohteet tulevat myös palvelukoriin laskentakohteiksi, jos niitä on käytetty laskupohjalla
    • Jos laskentakohteita ei ole laskupohjalla käytetty, niin konversio hakee laskentakohteet asiakkaiden / tuotteiden takaa
    • Jos laskupohjalla on esim. Yksittäisiä tyhjiä kenttiä niin niillekin yritetään hakea laskentakohteet asiakkaiden / tuotteiden takaa (palvelukorilla tätä ei pysty estämään)
  • Hinnat
    • Mikäli toistuvaislaskutuksessa on valittu "Hae hintatieto: Laskurivin takaa", mutta asiakkailla on käytössä hintaryhmiä joihin toistuvaislaskutuksessa käytetyt tuotteet kuuluvat, huomioi sopimuslaskutus nämä laskun muodostuksessa.
  • Toimitustapa ja toimitusehto
    • Näiden osalta tulee konversion yhteyteen “kolmio”, joka ilmoittaa että mikäli nämä poikkeavat (ovat laskupohjalla / asiakkaalla eri). Nämä voi konvertoida, mutta on hyvä tarkastaa konversion jälkeen että laskulle tulee halutut tiedot.

 

Siltä varalta, että jokin menee kaikesta huolimatta pahasti pieleen, niin palvelukorien yhteyteen tulee konversion peruutusmahdollisuus. Jos poistat palvelukorin, niin laskupohja palautetaan toistuvaislaskutukseen ja konversiota voi yrittää korjausten jälkeen uudelleen.


A

Anonymous

08-11-2017 10:57 am tekijä Anonymous

Voisitteko samalla korjata puutteen kustannuspaikkakäsittelyssä: Sopimuslaskutuksessa ei voida asettaa (tuotteelle) kustannuspaikkoja. Ilmeisesti oletusarvo on, että kustannuspaikka on asetettu tuotteelle oletukseksi, jota kautta se päätyy laskullekin. Meillä on lukuisia esimerkkejä tilanteista, jossa tuotteelle ei voida asettaa oletuskustannuspaikkaa, vaan käyttökohde määrittää sen.

J

Jani Korhola

09-11-2017 3:19 pm tekijä Jani Korhola

Hei Kuisma,

Tuo on sen verran isompi muutos että emme sitä tähän yhteyteen pysty toteuttamaan. Voin kirjata tästä kehitystoiveen meille. Aikataulua en tälle pysty nyt antamaan.

A

Anonymous

12-12-2017 10:33 am tekijä Anonymous

Missäköhän vaiheessa tuo siirtopainike mahtaa ilmestyä? On kyllä maailman huonoin aika tehdä muutoksia kesken vuosi-ilmoitus ja tilinpäätösajan, kun tunnetusti on muutenkin kiireitä.

J

Jani Korhola

12-12-2017 10:50 am tekijä Jani Korhola

Hei Teemu,

Olemme hieman jäljessä aikataulusta, mutta siirtopainike saataneen joulukuun aikana näkyviin. Emme ole sitä tuoneet vielä, sillä haluamme ensin saada sopimulaskutukseen tehtävät muutokset valmiiksi, jotta uusien käyttäjien ei tarvitse opetella ensin nykyistä ja heti perään uutta liittymää. Lisäksi tämä työ sisältää sopimuslaskutuksessa olevien puutteiden korjaamisen jotta siirto olisi ylipäänsä mahdollista.

A

Anonymous

12-12-2017 10:59 am tekijä Anonymous

Kerrottehan sähköpostitse, kun tuo siirtopainike on valmis?

A

Anonymous

12-12-2017 11:07 am tekijä Anonymous

Hei

Vähän epämäärisesti ilmoitit :... Näitä ovat esimerkiksi eräpäivän asettaminen maksuehdosta riippumatta tietylle päivälle..
Tärkeätä on että maksuaikakin voidaan itse asettaa. tällä hetkellä ei voi laittaa esim.

45 tai 60 päivää.

A

Anonymous

12-12-2017 11:08 am tekijä Anonymous

siis maksuehto.

A

Anonymous

12-12-2017 11:09 am tekijä Anonymous

en myöskään ymmärrä miten voi miettiä hallintaa sopimuslaskupuolella kun kuutio ei ole käytössä!!!

J

Jani Korhola

12-12-2017 11:41 am tekijä Jani Korhola

Hei Christel,

Palvelukorissa voi asettaa maksuehdoksi sen mitä maksuehdoiksi on tallennettu. Maksuehtoja saa lisättyä Myynti - Myynnin perustiedot - Maksuehdot. Eli esimerkiksi tällainenkin onnistuu

Tuo Eräpäivä-asetus tuodaan osaksi palvelukoria siksi, että tällä hetkellä on olemassa useita laskukupohjia joissa on käytetty maksuehdosta poikkeavaa eräpäivää ja näiden siirto sopimuslaskutuksen puolelle ilman tätä vaihtoehtoa olisi työlästä käyttäjille.

Tuota kommenttia kuutiosta en ymmärrä. Voisitko avata sitä hieman?

J

Jani Korhola

12-12-2017 11:43 am tekijä Jani Korhola

Hei Pia,

Asiasta tiedotetaan meidän viikkojulkaisutiedotteessa ja lisään tiedon myös tälle sivulle. Eli jos seuraat näitä niin sitä kautta on mahdollisuus saada myös sähköpostiin tieto.

A

Anonymous

12-12-2017 12:04 pm tekijä Anonymous

Toistuvaislaskussa teillä on bugi joka on minulle vahvistettu. Se ei tunnista yli 30 päivän maksuehtoja. Eli sopimuskuutiossa pitää voida lisätä minkälaisia maksuehtoja vaan.

ja viittaan tähän: Toivomme että käytte ennen pohjien siirtoa läpi nykytilanteenne ja mietitte onko pohjat hallittavissa helpommin sopimuslaskutuksen puolella. ..  KUn ei ole käytössä nyt miten voi edes sitä miettiä kun en tajua tai näe miten se toimii!!

J

Jani Korhola

12-12-2017 12:17 pm tekijä Jani Korhola

Hei Christel,

Eli maksuehtojen suhteen ei tarvitse olla huolissaan, sopimuslaskutuksessa myös nuo pitkät maksuehdot ovat mahdollisia.

Juuri tuon tutustumistarpeen takia meillä on tähän suunniteltu tuo siirtymäaika, jotta kenenkään ei tarvitse heti siirtyä käyttämään sopimuslaskutusta. Toivomme kuitenkin että siirron kanssa ei jäädä viivyttelemään turhia ja varaatte hieman aikaa sopimuslaskutukseen tutustumiseen. Ohessa vielä linkki meidän ohjeeseen Sopimuslaskutus – Netvisor tukiportaali .

A

Anonymous

12-12-2017 2:24 pm tekijä Anonymous

Sopimuslaskutus näyttää näkyvän nyt jo ainakin meillä vaikka emme ole sitä ottaneet käyttöön aiemmin sen ollessa kiinni crm:ssä jota yrityksellä ei ole (vai muistanko väärin). Pääsee testailemaan.

Siirtonappia täälläkin odotellaan kovasti, ettei nyt vain tarvitse tehdä käsin :smileygrin:

J

Jani Korhola

12-12-2017 3:36 pm tekijä Jani Korhola

Hei Maarit,

Tuon muutoksen teimme jo että Sopimuslaskutus näkyy kaikille myyntireskontran käyttäjille. Siirtonappi on tosiaan hieman myöhässä, mutta joulukuun aikana se on tarkoitus vielä saada julkaistua.

Logg inn eller Registrér publiser en kommentar