16-09-2015 8:07 am tekijä noora.kolis@visma.com
Netvisoriin tarvitaan mahdollisuus maksaa laskuja tai tilisiirtoja pikamaksuna.
Ilman toimintoa maksut täytyy tehdä suoraan pankin kautta ja kohdistaa jälkikäteen ostolaskuun.
Tämä on selkeä heikkous verrattuna kilpaileviin ohjelmiin.
27-05-2016 8:18 am tekijä Anonymous
Tarve kasvaa vain jatkossa, kun tosiaan Nordea vaatii melko usein pikamaksun toteuttamiseksi konttorikäynnin..
12-09-2016 8:34 am tekijä Anonymous
Onkohan tullut mitään tietoa, että onko pikamaksu mahdollisuutta kehitteillä jo?
29-09-2016 1:13 pm tekijä Elina Tittonen
Hei Yrjö,
ja kiitos viestistäsi.
Pikamaksu-ominaisuuden saamisesta Netvisoriin on tehty kehitysehdotus Tuoteideointi -osioon:
Käythän äänestämässä tehtyä kehitysehdotusta, ja tarvittaessa voit myös antaa oman kommenttisi.
Mukavaa syksyn jatkoa!
07-10-2016 10:51 am tekijä Anonymous
Hei,
Eteneekö tämä pikamaksu-asia? Palkkojen puolella olisi todellakin tarvetta tälle.
25-11-2016 11:08 am tekijä Anonymous
Hei,
Useampi pankki on nyt kiristänyt käytäntöjään. Nordea ei ota enää konttorissakaan pikamaksuja vastaan ja Handelbanken vaatii allekirjoitettuja dokumentteja ennen maksujen tekoa.
Mikä tämän tilanne on? Ongelma tulee varmasti vain kasvamaan tulevaisuudessa.. :smileyalert:
Sini Alamäki
25-11-2016 12:04 pm tekijä Sini Alamäki
Hei
Tästä on juuri äskettäin päätetty, että tulemme toteuttamaan pikamaksun vuoden 2017 aikana.
Pikamaksu on ollut aktiivisesti mukana priorisointikeskustelussa ja tilanteen epävarmuuden vuoksi tästä ei ole aiemmin tiedotettu. Nyt kuitenkin ollaan jo varmalla pohjalla. Tarkempaa aikataulua tästä ei ole päätetty vielä.
Suunnitelmissa tullaan huomioimaan pikamaksun mahdollistaminen niin ostolaskuihin kuin palkka-aineistoonkin tarkoituksena tukea laajasti eri maksuaineistoja.
09-12-2016 11:06 am tekijä Anonymous
Hei Sini,
Kiitos tiedosta!
06-03-2017 4:24 pm tekijä Anonymous
Pikamaksu on vaarallinen väline. Tilin saa nopeasti tyhjennettyä, tämän palvelun kytkemiseen tarvitaan erityisohjeet, joissa pikamaksu mahdollisuus on annettu. Verkkopankissakin tarvitaan tähän toimenpiteeseen eri valtuutus. Epäilen, että onko vastaavissa sähköisissä palveluissa mukana pikamaksu. Pikamaksu on hyvä väline, kun sitä käytetään esim. palkkojen maksuun, jolloin niissä voisi olla rahamääräinen esto työntekijää kohti. Raja määrä voisi olla keskimääräinen maksettavan palkan määrä + 25%. Pikamaksuihin pitää saada erillinen vahvistus päämieheltä.
09-03-2017 10:05 am tekijä Sini Alamäki
Kiitos Jukka hyvistä huomioista. Toiminnosta tulee tehdä sellainen, että väärinkäytöksen mahdollisuudet jäävät minimiin ja tehdyt toimenpiteet saadaan jäljitettyä.
03-08-2017 9:50 pm tekijä Anonymous
Onko toteutuksesta tarkempaa aikataulua tiedossa?
05-03-2018 12:10 pm tekijä Anonymous
Onko tämä jo toteutettu vai edelleen työn alla? Sini Alamäki
Tämä on ollut vaiheessa jo vähän turhankin kauan...
20-03-2018 10:43 am tekijä Sini Alamäki
Hei
Aiemmasta kommentistani poiketen pikamaksu jäi kuitenkin keskusteluissamme edelleen tiukkaan priorisointivääntöön. Pankkien muutettua omia aikataulujaan maksujen siirtämisessä, emme koe enää pikamaksulle sellaista tarvetta, joka sillä oli vielä jokin aika sitten. Esimerkiksi Nordeasta (Tilisiirto | Nordea.fi), Danske Bankista (Maksujen välitys nopeutui – nyt myös Euroopassa) ja OP:sta (Palveluajat maksamisessa - OP) maksut siirtyvät toisiin pankkeihin SEPA-maksuina saman päivän aikana. Näin ollen tätä kehitysehdotusta ei tulla toteuttamaan.
Pahoittelen, että tämän asian linjaamisen kanssa on mennyt näin kauan ja sitä, että välissä on ehditty antaa lopputuloksesta poikkeava viesti teille.
21-03-2018 10:59 am tekijä Anonymous
Hei Sini,
Ikävä kuulla.
Perehdyin asiaan lisää, ja mitä pankkien verkkosivuilla oleviin tietoihin tulee, ovat Nordea, Danske Bank ja OP myös ainoat, joiden tilisiirrot menevät saman päivän aikana perille JOS siirto tehdään ennen klo 14 (DB klo 15).
Tämä ei siis poista ongelmaa, jos asiakkaalla on käytössää jokin muu pankki (säästöpankki, handelsbanken, lähitapiola tms) tai jos pikamaksutarve ilmenee vasta klo 14 jälkeen...
Anonymous
17-09-2015 10:14 am tekijä Anonymous
Hei,
vastaava tarve tunnistettu myös palkkojen puolella. Nordea ei enää ota pikamaksutietoja sähköpostitse vastaan (kuten muut pankit vielä tekevät) joten näissä tilanteissa olemme ongelmissa. Ainut ratkaisu on hankkia valtakirjat ja lähteä lähimpään konttoriin.