04-01-2017 10:16 am tekijä Anonymous
Olen saanut Kihlakunnanulosottomieheltä maksukiellon, jossa lukee suojaosuudesta seuraavaa
Suojaosuus
Suojaosuudella tarkoitetaan sitä määrää velallisen palkasta, joka vähintään jätetään ulosmittaamatta. Määräajoin maksettavan palkan ulosmittauksessa velallisen suojaosuus on 22,41 €/pv seuraavan palkan maksupäivään asti. Suojaosuus lasketaan kuukaudessa 30 päivältä.
Netvisorin puhelinneuvonnasta kerrottiin, että ulosotossa käytetään todellisia päiviä.
Onko teillä muilla kokemuksia tästä asiasta. Ulosottomies kertoi minulle, että yrityksemme joutuu maksamaan korot perimättä jääneelle pääomalle jos velallinen sitä haluaa tai vaatii.
Näitä täällä siten oiotaan käsin vielä tänäkin päivänä.
05-01-2017 12:38 pm tekijä Anonymous
Hei
annatko osoitteen mistä ko. laskuri löytyy. Oikeusministeriönsivuilla olevassa laskurissa on vain 2 eri mahdollisuutta joko 30 päivää tai 14 päivää. Näistä ei kumpikaan käy meidän palkanlaskuun.
Terveisin Pirjo Haaranen
09-01-2017 9:50 am tekijä Anonymous
Maksukieltolaskuri, oikeushallinto
Itse laskenut aina tuon 30 tai 14 päivän mukaan, mutta tässä ainakin on myös vaihtoehtona "muuten kuin määräajoin maksettava" joka toiminnee sinun tapauksessa.
Anonymous
05-01-2017 12:34 pm tekijä Anonymous
"Suojaosuus lasketaan kertomalla päiväkohtainen suojaosuus palkanmaksukauden päivien lukumäärällä. Jos palkka tai muu tulo maksetaan kalenterikuukaudelta, päivien lukumäärä on aina 30." Tämä suoraan ulosoton sivuilta kopioituna.
Itse olen tarkistanut Netvisorin laskeman ulosoton euro määrän netissä olevalla maksukieltolaskurilla. Poikkeuksetta tulos on ollut muutaman sentin tarkkuudella sama kuin Netvisorin laskema.