07-12-2015 12:37 pm tekijä Anonymous
Netvisor ilmoittaa, että maksupalvelussa on virhe. Pankki on hylännyt lakun väärän eräpäivän takia. Eräpäivä on oikein, tosin vuoden 2016 tokokuussa. Toinen vastaava lasku lähes samalla eräpäivällä ei ole aiheuttanut virhettä. Miten saan tämän laskun eteenpäin maksatukseen?
07-12-2015 1:33 pm tekijä Anonymous
Hei!
Maksu on menossa Nordeaan. Eräpäivä on siis 2.5.2016 ja samaan pankkiin,
samalle taholle on hyväksytty lasku eräpäivällä 4.5.2016 ja ainakaan vielä
siitä ei ole tullut virheilmoitusta. Ja nämä laksut on hyväksytty samana
päivänä.
Ystävällisin terveisin/ Kind Regards
Emmi Suhonen
Spatineo Oy
tel. +358 400 412 314
Linnankoskenkatu 16 A 17
FI-00250 Helsinki
Finland
08-12-2015 11:09 am tekijä Laura Sainio
Kävimme tilanteen kanssasi läpi yksityisesti ja totesimme että juuri tuosta aikarajaongelmasta oli kysymys. Lisään vielä tänne julkiseen keskusteluun lisäkysymyksesi: mitä tehdä, jotta saadaan maksuvirheeseen jäänyt lasku takaisin reskontranäkymään avoimeksi?
Tämä onnistuu, kun pankkiliikennenäkymän kautta poistetaan virheeseen jääneen maksusuorituksen linkitys pois ostolaskulta. Ohjeet pankkiliikennenäkymän käyttöön löytyvät täältä>>
Laura Sainio
07-12-2015 1:21 pm tekijä Laura Sainio
Hei Emmi!
Siinä, miten pitkälle tulevaisuuteen pankki hyväksyy maksun, on isoja pankkikohtaisia eroja. Mihin pankkiin maksu olisi ollut menossa? Vaihtoehtona tuossa on joko tehdä maksatus myöhemmin tai siirtää maksupäivä sellaiseksi, että se on kyseisen pankin hyväksymien aikarajojen sisällä.
Ohessa aikarajoja eri pankkien normaaleille sepa-maksuille: