26-03-2020 10:20 am tekijä Anni Oksanen
Q: Miten Visma Solutions on varautunut Koronavirukseen?
Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne ei tuo muutoksia palveluiden saatavuuteen. Olemme varautuneet ja käyneet läpi kaikkien tuotteidemme osalta vastuut ja keinot jatkuvuuden varmistamiseksi. Tapaamiset hoidetaan virtuaalisesti ja suosittelemme työntekijöillemme etätyöskentelyä mahdollisuuksien mukaan. Käyttämämme työkalut mahdollistavat joustavan ja luotettavan etätyöskentelyn, esimerkiksi asiakastapaamiset ja -koulutukset hoituvat verkon yli. Lue lisää.
/ Tiina Laapio, Director of Marketing & Communications, Visma Solutions
Q: Vaikuttaako tilanne Netvisorin asiakastuen toimintaan?
Olemme varustautuneet tähän hyvin, ja palvelemme asiakkaitamme normaalein aukioloajoin.
Tilanne vaikuttaa luonnollisesti kaikkiin Suomalaisiin ihmisiin siten että työn tekeminen on siirtynyt pääosin toimistolta koteihin, ja tämä koskee myös meitä.
Tästä ei kuitenkaan aiheudu asiakkaillemme haittaa, vaan tämä järjestely minimoi riskiä pandemian leviämiseen asiakaspalvelun henkilöstön kesken.
Olemme varmistaneet palvelun jatkuvuuden kaikin keinoin, ja asiakkaamme voivat olla asiakaspalveluumme jatkossakin yhteydessä rauhallisin mielin.
/ Ville Kuusela, Director Customer Service, Visma Solutions
Q: Onko tilanteella vaikutusta Netvisorin skannauspalvelun toimintaan?
Ei ole. Vallitsevalla koronatilanteella ja sen leviämisen estämiseksi tehdyillä toimenpiteillä ei ole tämän hetkisen tiedon mukaan vaikutusta Netvisorin ostolaskujen skannauspalvelun toimintaan vaan palvelu toimii normaalisti. Paperilaskut otetaan vastaan ja skannataan Joensuussa. Skannattujen laskujen validointihenkilökunnalle on tarjottu työkalut etätyön tekemiseen työn jatkuvuuden varmistamiseksi. Tiedotamme heti, mikäli palvelun toimintaan on odotettavissa muutoksia.
/ Aarni Honkaniemi, Product Manager, Visma Solutions
Q: Kannattaako tilitoimiston perustaa uusia yrityksiä Netvisoriin tässä tilanteessa?
Kyllä kannattaa. Netvisorin käyttö mahdollistaa nopeamman laskutuksen, tehokkaan saatavien hallinnan, ajantasaisen kassavirran sekä tilitoimiston palveluntuotannon kautta nopean kauden katkon. Nämä ovat juuri nyt tärkeitä yrityksille, kun on tarve esimerkikisi pääomarahoitukselle tai ajantasaiselle taloustiedon saannille.
Koronan vaikutukset näkyvät varsinkin asiakkaissa, jotka ovat vielä kokonaan tai osittain paperiprosesseissa. Rajoitukset liikkumisessa ym. aiheuttavat suoraan viiveettä kaikkiin talouden prosesseissa ja tilitoimiston palvelun tuottamisessa. Sähköinen taloushallinto on myös edellytys etätyön tekemiselle niin asiakasyrityksissä kuin tilitoimistossa.
/ Jarkko Iitiä, Director, Accounting Office Products, Visma Solutions
Q: Olemme tilitoimisto, ja osa asiakkaistamme toimittaa meille aineistot yhä paperimuodossa. Miten meidän kannattaisi nyt toimia, jotta voisimme hoitaa työt myös etänä?
Suosittelemme asiakkaiden tuomista pikaisesti sähköisten toimintamallien pariin. Silloin myös kirjanpidon tekeminen onnistuu sujuvammin etänä, eikä se vaadi henkilökohtasia tapaamisia tai paperien postittamista. Olemme koonneet tänne tiiviin ohjepaketin.
/ Jarkko Iitiä, Director, Accounting Office Products, Visma Solutions
Q: Onko Netvisorin käyttäjille tarjolla työkalua, jonka avulla voisi arvioida miten muuttunut tilanne vaikuttaa yrityksen talouteen myös pidemmällä aikavälillä?
Netvisorin Kassavirtaennuste
Financial Overview
Supermetrics
BiBook
4Straction
Pekka Kotovaara, Product Manager, Visma Solutions
Q: YTK on antanut suosituksen, että työnantajien tulisi käyttää tulorekisterissä laajaa ilmoittamistapaa, jolloin mm. työttömyyspäivärahan laskeminen käy nopeammin. Onnistuuko laaja ilmoittaminen Netvisorissa?
Kyllä. Netvisor tukee ainoastaan laajaa ilmoittamistapaa, eli kaikki Netvisorista lähtevät ilmoitukset ovat laajassa muodossa.
Raisa Ruokonen, Product Manager, Visma Solutions