Starta ett nytt ämne
J

Jani Korhola

Vanha myyntilaskuluettelo on miljoona kertaa paremmat kuin uusi.

07-11-2018 3:37 pm tekijä Anonymous (Päivitetty 11-09-2017 tekijä Anonymous)

Hei Emmi,

Kävin listauksiin tulleet palautteet läpi tuosta kirjoittamastani blogista johon tässä ymmärtääkseni viittaat. Suurin osa palautteista on johtanut korjaustoimenpiteisiin ja ne on myös julkaistu meidän viikkopäivityksissä. Kaikista muutoksista ei ole päivitettyä tietoa tuossa blogin keskustelussa.

Vanhat listaukset poistetaan nyt käytöstä. Se ei tarkoita sitä että uusien kehittäminen olisi nyt valmis ja tulemme tekemään jatkossakin parannuksia laajennettuun hakuun sekä hakuehtoihin. Myös eri osioiden listausäkymät tulevat yhtenäistymään, mutta kuten jo blogissani mainitsin, tähän menee aikaa.


A

Anonymous

30-08-2017 1:07 pm tekijä Anonymous

Voi ei Smiley Sad

Vaikka käytän mielelläni uutta Netvisoria niin uusi myyntilaskuluettelo on minunkin mielestäni ihan surkea. Käytän aina vanhaa kun sieltä saa helposti ja nopeasti juuri sen mitä tarvitaan ja ilman mitään ylimääräistä niin kuin uudessa tapahtuu. Jos syötät laskun numeron niin uudessa näytölle lävähtää kaikki missä sattuu tuo numerosarja olemaan. Ja lisäksi uudella puolella saman lopputuloksen saamiseksi saa hiirtä siirtää ja klikata monta kertaa enemmän kuin vanhassa. Tästä ergonomiasta ei näköjään välitetä ollenkaan.

A

Anonymous

01-09-2017 7:49 am tekijä Anonymous

Mitähän haittaa olisi ollut jos vanhaa myyntireskontraa olisi pystynyt käyttämään uuden rinnalla?

Yritin hakea juuri maksulle oikeaa laskua, maksajan nimi ei aivan tarkkaan ollut se mikä laskulla oli, vanha myyntireskontra ehdotti jo muutaman kirjaimen päästä vaihtoehtoisia asiakkaita, tämä uusi ei, haet siis monta kertaa kunnes osuu kohdalle ja taasen työmäärä lisääntyi. Eikös näiden uudistusten pitäisi nopeuttaa tätä tekemistä?

A

Anonymous

01-09-2017 8:28 am tekijä Anonymous

Nimenomaan Tuula! Lisää työtä kiireen keskelle. Yritin eilen hakea myyntilaskua niin, että halusin kaikki myyntilaskut tilasta riippumatta, asiakkaalla on kaksi laskutusasiakasta (joten jätän sen vissiin sitten auki), sekä hakea selite-kentällä (eli mikä vanhassa luettelossa hakee koko laskun tekteistä). Ensinnäkään koko "selite" vaihtoehtoa ei ole tuolla. Kokeilin kaikkea mikä voisi samaa tarkoittaa, mutta ei löydy niin millään! Eli mikä se on noista? Esimerkiksi Asiakkaan yhteyshenkilö voi löytyä kahdestakin kohdasta laskulta, riippuen laskuttajasta ja miten asiakas sen haluaa. Sekä erälaskut + normaalit myyntilaskut eroavat myös siitä missä työn nimi lukee.


Elikkä Nyt te saatte luvan kertoa miten saan luotua itselleni pysyvän haun tonne, missä on kaikki samat ominaisuudet kuin vanhassa haussa. Mitkä hakuvaihtoehdot laitetaan? Tämän jälkeen joku teiltä luo tämän saman hakuvalikon kaikille meidän yrityksen muille käyttäjille ja pitää heille kurssin miten sitä käytetään. Koska heille tuo vanha hakukin tuotti vaikeuksia ajoittain. Minulla ei ole tähän aikaa!

A

Anonymous

01-09-2017 10:27 am tekijä Anonymous

Minäkin purnaan tätä uutta vastaan, todella työlästä... Ennen sai haettua nopeasti asiakkaan nimellä sekä selitetekstillä tuoterivin, nyt joutuu joka kerta avaamaan laajennetun haun, sitten erikseen valittava riviselite ja asiakas ja tuntuu ettei se hae edes niitä kaikkia mitä ennen. Hakua ei pysty edes tallentamaan "selite" nimellä koska joka kerta yleensä haen eri selitteellä enkä sillä samalla..älytöntä.

A

Anonymous

01-09-2017 10:52 am tekijä Anonymous

Voisiko oikeasti tähän uuteen myyntireskontraan Netvisorin puolesta joku tehdä samanlaisen hakusysteemin kuin vanhassa ja tähän varmaan voisi laittaa käyttöoikeudet kaikille!

A

Anonymous

04-09-2017 10:43 am tekijä Anonymous

Komppaan myyntilaskuluettelo-asiassa. Vanha oli nopeampi käyttää. Kun uuden laskun pohjana käyttää vanhaa laskua ja hakukriteereinä esim. "viitteenne"-kentän sisältö, niin mutkan kautta saa tiedon esille. Vaikka laajennetusta hausta tallentaisi hakuehdoksi kyseisen kentän, on tieto edelleenkin useamman klikkauksen takana verraten vanhaan versioon. Ajankäytöllisesti tämä huono uudistus.

A

Anonymous

05-09-2017 2:36 pm tekijä Anonymous

Hakukenttiin saa vaikka kuinka monta asiakasta yhtäaikaa näin, +-merkistä tulee lisää rivejä. Ymmärsin että sitä kaipasit:

Sitten "kommentti"-kenttä on itse laskuluettolossa, jos se tarkoittaisi sitä "selitettä"?:

Luettelolta sitten Ctrl + F haulla, laskuluettelon voi järjestää painamalla sitä Kommentti-sanaa:

A

Anonymous

06-09-2017 7:04 am tekijä Anonymous

Uskon että tästä uudesta saa kyllä paljon tietoa, kirjapitäjänä kaipailen sitä entistä mistä sai tarvitun tiedon muutamalla klikkauksella ja nopeasti; korostan VÄHEMMILLÄ HIIRENKLIKKAUKSILLA (ERGONOMIA) JA NOPEAMMIN (AJANSÄÄSTÖ).

A

Anonymous

07-09-2017 2:59 pm tekijä Anonymous

Vanha oli paljon helppokäyttöisempi, samaa mieltä.

T

Timo Pöntinen

08-09-2017 3:06 pm tekijä Timo Pöntinen

Hei!

Kiitos kaikille arvokkaasta palautteesta. Olemme tähän suunnitelleet parannuksen minkä tulemme tekemään lähiaikoina. Ohessa mallikuva miten laajennus käytännössä toimii. Eli nykyisen pikahaun yhteyteen tulee painike, mistä saa hakukentän alle avattua täsmähakuja varten yksittäisiä hakuehtoja. Näitä hakuehtoja käyttäjä voi henkilökohtaisesti muokata, että mitä siinä haluaa itsellään näkyvän.

Tämän jälkeen listausnäkymissä on selkeästi kolmea eri tyylistä käyttötarkoitusta varten toimivat työkalut:

- Pikahaku kun haluaa nopeasti etsiä esimerkiksi asiakkaan nimellä tai vastaavalla

- "Laajennettu pikahaku", minkä saa nopeasti auki ja siinä on heti tarjolla ne täsmäkentät mitä käyttäjä itse omassa työssään usein tarvitsee

- Nykyinen laajennettu haku, jonka nimi todennäköisesti tullaan vaihtamaan. Tämä haku tämän päivityksen jälkeen tulee palvelemaan parhaiten tilanteissa, joissa haluaa tallentaa itselleen valmiita ja monimutkaisiakin hakuehtoja toistuvia käyttötapauksia varten.

myyntilaskulistaus.png

// Timo

Netvisor Tuotekehitys

A

Anonymous

11-09-2017 7:16 am tekijä Anonymous

Toivoisin myös että pikahakuun tulisi asiakkaan nimi ja ominaisuus missä ohjelma ehdottaa asiakkaan nimeä sitä mukaan kun kirjoitat ruutuun tekstiä, näin saan oikean asiakkaan listalle eikä muuta roinaa. Samoin päivämääräkenttä pitää olla mukana. Siis niitä samoja ominaisuuksia kaivataan mitä oli vanhassa.

T

Timo Pöntinen

11-09-2017 7:44 am tekijä Timo Pöntinen

Hei Tuula,

Voit valita omaan "laajennettuun pikahakuusi" ne kentät mitä itse koet omassa käytössäsi tarpeelliseksi Smiley Happy

// Timo

A

Anonymous

11-09-2017 1:58 pm tekijä Anonymous

Ei, Kommentti kenttä ei ole läheskään sama kuin Selite-kenttä. Voit testata asiaa myyntitilaus- haun puolelta, joka on vielä sitä toimivaa sorttia. Ainakin itse tarvitsen Selite-haku toimintoa koko ajan. Miten asia ratkaistaan?

T

Timo Pöntinen

12-09-2017 10:21 am tekijä Timo Pöntinen

Moikka Emmi!

Tuo vanha "Selite"-haku on hakenut useista eri kentistä (tekstit ennen- ja jälkeen laskurivien, viitteenne ja viittemme, laskukommentti sekä riviselitteistä). Nyt nuo kaikki on tuotu omina hakuehtoinaan jolloin voi tehdä täsmällisempiä hakuja näistä samoista kentistä.

Onko teillä nimenomaan tarve hakea tällaisella nopealla sekahaulla eri kentistä tietoa? Jos selkeä käyttötapaus löytyy missä tällainen yhdistelmähaku vapaista tekstikentistä on hyödyksi niin tuomme uuden hakuehdon mikä vastaa tätä aiempaa Selite-hakua. Tällä kertaa tosin jollain paremmalla termillä, mistä oikeasti ymmärtää mistä kentistä tietoa haetaan Smiley Happy

// Timo

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar