Starta ett nytt ämne
A

Anonymous

CRM laskutus

31-08-2015 12:40 pm tekijä Anonymous

Hei,

Haluaisin neuvoa miten tällaisessa tapauksessa "kuuluu" menetellä? Olen tehnyt CRM:lle tehtävän ja linkittänyt siihen tarjouksen (arvio) xxx€. Olen myös linkittänyt ko tehtävälle matkalaskuja ja toteutuneet kulut. Miten minun kuuluu nyt muodostaa tästä lasku? Eli minulla on tilaus ja minulla on oikeat kulut, miten saan nämä toimimaan ns yhteen? Kiitos.

A

Anonymous

02-09-2015 11:00 am tekijä Anonymous

Hei,

Kiitos vastauksesta eli tiedän että laskun voi tehdä  yllä olevan ohjeen mukaan tai sitten tilaukselta =(muodosta lasku) mutta jos laskun tekee kulujen laskutuksen kautta niin silloinhan tilaus jää ns auki. Kirjoititkin alla olevan kommentin eli meillä ei ole varastonhallintaa käytössä. Eli jos kulut laskutetaan suoraan tehtävältä ja niistä tehdään lasku. Niin mitä tuolla avoinna olevalle tilaukselle sitten tehdään? Eli eikö nuo toteutuneet kulut ja tilaukset yhdisty mitenkään automaattisesti? Vaan lasku täytyy muodostaa jommalla kummalla tavalla?

Meidän tapauksessa päivitimme tilauksen oikeiden kulujen mukaiseksi ja teimme laskun siitä.

Huom. Tässä esimerkkitapauksessa ko. yrityksessä ei ole varastonhallintaa Netvisorissa. Jos näin on, tulee tilaukset käsitellä toimitetuiksi ja toimitetut tilaukset laskuttaa.

Satu

A

Anonymous

02-09-2015 12:11 pm tekijä Anonymous

Hei,

Tämä on tieto mitä kaipasin, kiitos:)

Satu

A

Anonymous

02-09-2015 12:12 pm tekijä Anonymous

Sellainen tarkistus vielä, että jos on tilaus, mistä laskutetaan vain osa (esim yksi rivi) ja kaksi riviä jää vielä auki, onnistuuko niin?

Ja onko mahdollista määritellä millä nimikkeellä esim tuntityöt tulee tehtävälle? Eli että toisi jo tietyn asiakkaan koodilla ja hinnoilla rivin?

A

Anonymous

06-04-2016 8:15 am tekijä Anonymous

Hei,

Joudun kysymään uudestaan tästä eli meillä oli tapaus missä on tehtävä ja tehtävällä oli laskutettavia tunteja ja tehtävälle on linkitetty tilaus.

Tarkoitus oli laskuttaa tunnit tehtävältä ja tilauksen piti jäädä vielä auki, valittiin tunnit ja kulujen laskutus. Näkymä "hyppäsi" palvelulaskutuksen puolelle ja Netvisor oli muodostanut tilauksesta laskun ja tunnit oli edelleen avoinna.

Nyt tilaus on tilassa laskutettu, eikä sitä saa enää avoimeksi ja tunnit tehtävällä on laskuttamatta.

Toimimmeko jossain vaiheessa väärin vai mistä tämä johtuu? Eli onko tehtävältä mahdollista laskuttaa vain kulujen kautta tunteja vaikka siinä on linkitetty tilaus?  Ja voidaanko nyt tehdä uusi tilaus ja linkittää tämä tehtävä uuteen tilaukseen ja poistaa linkitys vanhasta?

R

Rane Olsen

Visma

13-04-2016 9:31 am tekijä Rane Olsen

Moi Satu,

Kun CRM-tehtävältä ajetaan palvelulaskutus, niin mukaan tulevat aina kaikki sillä hetkellä mukana olevat tunnit. Mikäli joitain tunteja ei haluta laskuttaa, tulee ne merkitä pois laskutettavista HRM:n tuntikirjausten osalta (kuten olitte tehneetkin).

Tuntien kustannuspaikkatieto saadaan laskulle saakka, mikäli laskentakohteiden hallinnassa ko. otsikko on määritetty oletuskohteeksi Tehtävähallintaan.

2016-04-13_09-30-33.png

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar