SISÄLTÖ
Voit integroida Rackbeatin WooCommerce-tiliisi niin, että tiedot siirtyvät automaattisesti näiden kahden järjestelmän välillä. Rackbeatin Sovellusten kautta löytyvät integraatio on ilmainen. Alla on ohjeemme siitä, kuinka voit asentaa Rackbeatin ja WooCommercen välisen integraation.
Järjestelmä > Sovellukset > Woocommerce lisäosan kohdalta asetukset
Asetuksiin tarvitaan Consumer Secret, Consumer Key ja Shop URL
Nämä saadaan WooCommercesta asetuksista välilehdeltä Advanced
- Legacy API > lisää ruksi kohtaan Enable the legacy REST API
- REST API > Add key
- Annetaan avaimelle nimi ja luvat kohtaan Read/Write > Generate API key
- Tämän jälkeen näytölle tulee tarvittavat Consumer Key ja Consumer Secret, jotka kopioidaan Rackbeatiin
- Lisäksi Rackbeatin asetuksien kenttään Shop URL pitää lisätä WooCommercen puolelta linkki alla olevan kuvan mukaisesti kopioimalla osoitekentästä
Tämän jälkeen Rackbeatista päästään klikkaamaan Aktivoi integraatio ja lisäämään integraation asetukset
Tuotteiden alkusynkronointi / Start-up synchronization of products
- Joko Woocommercesta Rackbeatiin tai ei synkronointia
- Jos tuotteet synkronoidaan, siirtyvät myös kuvat. Mikäli tuotteet löytyvät jo Rackbeatista, synkronointia ei tarvitse tehdä
- Mallit/rakenteet ei ole tuettuja rajapinnassa, joten suositellaan mallien käsittelemistä Rackbeatissä itsenäisenä tuotteena
Tuote-asetukset
- Creation and maintenance of products, valitaan, mikä on jatkossa tuotteiden Master-rekisteri
- Suositellaan Woocommercea masteriksi, koska Rackbeatista ei siirry riittäviä tietoja verkkokauppaan esim. verokannat, kuvat
- Joskus ei automaattista tietoa esim. Jos verkkokauppa ja rackbeat eri asiakasryhmille (C2C ja B2B), voi olla eri hinnat
- Jos Rackbeat valitaan masteriksi, voidaan valita siirtyykö tuotteen kuvaus vai ei
- Perustetaan kolme tuotetta, jotka valitaan kohtiin Product for shipping, for fees ja at a discount. Lisätään tuotekoodilla kenttiin.
- Standard product group
- Tähän tuoteryhmään siirtyy uudet tuotteet, kun tietoa siirretään WooCommercesta Rackbeatiin
- Stock status for synchronised inventories (Rackbeatista WooCommerceen)
- Available, huomioi varatut
- In stock, varaston lukumäärä
- Do not sync
- Only sync inventory from specific location
- Lisää jos haluat tehdä siirron vain tietystä sijainnista/varastosta
- Get product sales price from
- Which product groups should be synced from Rackbeat > WooCommerce
Tilausasetukset
- Order number when creating new order in Rackbeat
- WooCommercesta tuleva, HUOM! sarja ei saa mennä missään vaiheessa päällekkäin Rackbeatin numerosarjan kanssa, numerosarjoissa tulee olla siis riittävä ero
- Rackbeatin numeroinnin pohjalta automaattisesti
- Status of new orders created in Rackbeat
- Yleisin käytetty on Booked and ready for shipping ja Booked, shipped and invoiced
- Standard location for order lines
- Jos tuotteella ei ole sijaintia tuotekortilla, käytetään tätä oletuksena
- Status for WooCommerce orders to synchronise
- Valitaan minkä tilaiset tilaukset siirtyy vai siirtyvätkö ollenkaan
- Yleisin käytetty on tila “processing”, eli heti kun asiakas on luonut tilauksen WooCommerceen. Jotkut eivät halua käyttää varaustoimintoa Rackbeatissa, joten siirretään vasta tilassa “completed”
- Tämän perusteella kannattaa valita myös aikaisempi asetus Status of new orders created in Rackbeat. Eli tämän jälkeen tilaus saa sen statuksen mikä asetettu tuossa kohdassa.
- Jos valitaan “completed” eli tilaus on täysin käsitelty WooCommercessa, ja status on “booked, shipped and invoiced”, ei rackbeatissa tarvitse tehdä tilaukselle mitään ja varasto vähenee.
- Standard order layout, valitaan haluttu ulkoasu
- Lopuksi kolme raksitettavaa ruutua (tee valinnat halutun mukaisesti). Keskimmäinen kohta tekee laskun Rackbeatiin automaattisesti kun tilaus on toimitettu.
- Manual retrieval of orders from Woocommerce (Only for troubleshooting)
- Jos jokin tilaus ei ole siirtynyt normaalisti, voit syöttää tilauksen tiedon Woocommercesta
tai osoitesivulta
- Jos jokin tilaus ei ole siirtynyt normaalisti, voit syöttää tilauksen tiedon Woocommercesta
Asiakasasetukset
- Standard payment term (hyvin todennäköisesti maksettu käteisellä, sillä monet b2c verkkokaupat eivät lähetä laskuja, eli valitaan käteinen?)
- Standard employee
- Suositellaan perustamaan työntekijä “Verkkokauppa”
- Standard customer group
- Tähänkin suositellaan perustettavaksi oma ryhmä “Verkkokauppa”
- VAT zone for customers outside the EU
- Valitaan alin vaihtoehto
Lopuksi aktivoi integraatio
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback