SISÄLTÖ

Voit integroida Rackbeatin WooCommerce-tiliisi niin, että tiedot siirtyvät automaattisesti näiden kahden järjestelmän välillä. Alla on ohjeemme siitä, kuinka voit asentaa Rackbeatin ja WooCommercen välisen integraation.

Järjestelmä > Sovellukset > Woocommerce lisäosan kohdalta asetukset

Asetuksiin tarvitaan Consumer Secret, Consumer Key ja Shop URL

Nämä saadaan WooCommercesta asetuksista välilehdeltä Advanced

  1. Legacy API > lisää ruksi kohtaan Enable the legacy REST API
  2. REST API > Add key
  3. Annetaan avaimelle nimi ja luvat kohtaan Read/Write > Generate API key
  4. Tämän jälkeen näytölle tulee tarvittavat Consumer Key ja Consumer Secret, jotka kopioidaan Rackbeatiin
  5. Lisäksi Rackbeatin asetuksien kenttään Shop URL pitää lisätä WooCommercen puolelta linkki alla olevan kuvan mukaisesti kopioimalla osoitekentästä


Tämän jälkeen Rackbeatista päästään klikkaamaan Aktivoi integraatio ja lisäämään integraation asetukset

Tuotteiden alkusynkronointi / Start-up synchronization of products

  • Joko Woocommercesta Rackbeatiin tai ei synkronointia
  • Jos tuotteet synkronoidaan, siirtyvät myös kuvat. Mikäli tuotteet löytyvät jo Rackbeatista, synkronointia ei tarvitse tehdä

Tuote-asetukset

  • Creation and maintenance of products, valitaan, mikä on jatkossa tuotteiden Master-rekisteri
    • Suositellaan Woocommercea masteriksi, koska Rackbeatista ei siirry riittäviä tietoja verkkokauppaan esim. verokannat, kuvat
    • Joskus ei automaattista tietoa esim. Jos verkkokauppa ja rackbeat eri asiakasryhmille (C2C ja B2B), voi olla eri hinnat
    • Jos Rackbeat valitaan masteriksi, voidaan valita siirtyykö tuotteen kuvaus vai ei
  • Perustetaan kolme tuotetta, jotka valitaan kohtiin Product for shipping, for fees ja at a discount. Lisätään tuotekoodilla kenttiin.
  • Standard product group 
    • Tähän tuoteryhmään siirtyy uudet tuotteet, kun tietoa siirretään WooCommercesta Rackbeatiin
  • Stock status for synchronised inventories (Rackbeatista WooCommerceen)
    • Available, huomioi varatut
    • In stock, varaston lukumäärä
    • Do not sync
  • Only sync inventory from specific location
    • Lisää jos haluat tehdä siirron vain tietystä sijainnista/varastosta
  • Get product sales price from
  • Which product groups should be synced from Rackbeat > WooCommerce

Tilausasetukset

  • Order number when creating new order in Rackbeat
    • WooCommercesta tuleva, HUOM! sarja ei saa mennä missään vaiheessa päällekkäin Rackbeatin numerosarjan kanssa, numerosarjoissa tulee olla siis riittävä ero
    • Rackbeatin numeroinnin pohjalta automaattisesti
  • Status of new orders created in Rackbeat
    • Yleisin käytetty on Booked and ready for shipping ja Booked, shipped and invoiced
  • Standard location for order lines
    • Jos tuotteella ei ole sijaintia tuotekortilla, käytetään tätä oletuksena
  • Status for WooCommerce orders to synchronise
    • Valitaan minkä tilaiset tilaukset siirtyy vai siirtyvätkö ollenkaan
    • Yleisin käytetty on tila “processing”, eli heti kun asiakas on luonut tilauksen WooCommerceen. Jotkut eivät halua käyttää varaustoimintoa Rackbeatissa, joten siirretään vasta tilassa “completed”
    • Tämän perusteella kannattaa valita myös aikaisempi asetus Status of new orders created in Rackbeat. Eli tämän jälkeen tilaus saa sen statuksen mikä asetettu tuossa kohdassa. 
    • Jos valitaan “completed” eli tilaus on täysin käsitelty WooCommercessa, ja status on “booked, shipped and invoiced”, ei rackbeatissa tarvitse tehdä tilaukselle mitään ja varasto vähenee.
  • Standard order layout, valitaan haluttu ulkoasu
  • Lopuksi kolme raksitettavaa ruutua (tee valinnat halutun mukaisesti). Keskimmäinen kohta tekee laskun Rackbeatiin automaattisesti kun tilaus on toimitettu.

  • Manual retrieval of orders from Woocommerce (Only for troubleshooting)
    • Jos jokin tilaus ei ole siirtynyt normaalisti, voit syöttää tilauksen tiedon Woocommercesta
      tai osoitesivulta

Asiakasasetukset

  • Standard payment term (hyvin todennäköisesti maksettu käteisellä, sillä monet b2c verkkokaupat eivät lähetä laskuja, eli valitaan käteinen?) 
  • Standard employee
    • Suositellaan perustamaan työntekijä “Verkkokauppa”
  • Standard customer group
    • Tähänkin suositellaan perustettavaksi oma ryhmä “Verkkokauppa”
  • VAT zone for customers outside the EU
    • Valitaan alin vaihtoehto

Lopuksi aktivoi integraatio



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.