Allmän information om tvåfaktorsautentisering (2FA)

Tvåfaktorsautentisering är en funktion som förbättrar säkerheten vid inloggning, vilket innebär att Netvisor ber dig om en extra bekräftelse vid inloggning. Beroende på ditt val måste du göra denna extra bekräftelse antingen genom att godkänna en push-notifikation som kommer till din smartphone i Visma Authenticator, eller med en annan Authenticator som du använder.

Inloggning till Netvisor Mobil med Visma Connect-konto

Börja inloggningen genom att välja "Ingen finsk bankkod?" i mobilappen, varefter "Already completed 2-step Authentication" blir tillgängligt för val.

Därefter, ange din Visma Connect-kontos e-postadress och lösenord

Därefter börjar tvåfaktorsautentiseringens (2FA) ibruktagning.


Vid detta skede ska du ladda ner Visma Authenticator-appen till din telefon, eller använda en annan Authenticator-app (se bild punkt 2). Appen kan laddas ner direkt från din telefons appbutik.


Öppna Visma Authenticator-appen och lägg till ditt Visma Connect-konto i Authenticatorn. Sedan får du en stark autentiseringsbekräftelse för inloggningen till Netvisor Mobil godkänd med Visma Authenticator.


Ange här ditt Visma Connect-konto i Visma Authenticator.



I Visma Authenticator måste du godkänna notifikationer för att push-notifikationer ska fungera och du ska kunna godkänna inloggningen.

Du kan om du vill hoppa över att ange telefonnummer, eller ange det vid detta skede.

Ta vara på din personliga nödkod.




Slutligen, godkänn inloggningen med Visma Authenticator. 



Slutligen, ange din egen pin-kod i Netvisor Mobil och bekräfta den. 

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.