Observera! Instruktionen har uppdaterats 5.12.2024
Denna instruktion beskriver hur ett företag kan byta redovisningsbyrå. Användningen av Netvisor kan fortsätta vid behov av en annan redovisningsbyrå. Det befintliga materialet överförs vid den överenskomna överföringstidpunkten till den nya redovisningsbyrån och detta överför samtidigt faktureringen till den nya redovisningsbyrån. För överföringen krävs auktorisation från både den gamla och den nya redovisningsbyrån. Vid överföringen av redovisningsbyrån fyller den ena parten i överföringsbekräftelseformulärets uppgifter och skickar det sedan till båda parter för underskrift. Du kan komma åt formuläret här.
Redovisningsbyråns bytesprocess
1. Den mottagande (nya) redovisningsbyrån skickar en underskriftsinbjudan till den överlämnande (gamla) redovisningsbyråns TPK-användare eller person med firmateckningsrätt samt till sin egen redovisningsbyrås TPK-användare eller person med firmateckningsrätt.
2. Den överlämnande (gamla) redovisningsbyrån bekräftar överföringen genom att elektroniskt underteckna dokumentet.
3. När båda parter har undertecknat överföringen, kommer informationen om formulärets ifyllande automatiskt till Netvisors kundtjänst, så ingen av parterna behöver kontakta oss separat.
4. Därefter görs överföringen i kundtjänsten vid den överenskomna tidpunkten och vi meddelar den nya redovisningsbyrån om detta. Den nya redovisningsbyråns TPK-rättsliga användare får rättigheter i samband med överföringen och resten av användarna kan läggas till av redovisningsbyrån.
Här är överföringsformuläret Auktorisation för redovisningsbyråöverföring
Överföringsmånad: Redovisningsbyråöverföringar utförs enligt den månad som anges i formuläret så snart som möjligt efter att formuläret har nått Netvisor support.
Användarrättigheter och avtalshantering: Den överlämnande och mottagande redovisningsbyrån kommer överens om överföringen av användarrättigheter tillsammans. Hanteringen av Netvisor tjänsteavtalet överförs till den mottagande redovisningsbyrån enligt överföringstidpunkten, varefter den mottagande redovisningsbyrån hanterar avtalet och nödvändiga användarrättigheter. Netvisor support tar bort antingen TPK-rättigheter från den överlämnande redovisningsbyrån och den mottagande redovisningsbyrån ansvarar för den fullständiga borttagningen av gamla användarrättigheter eller Netvisor support tar bort den överlämnande redovisningsbyråns användare helt vid överföringstidpunkten.
FAQ
Kunden har flyttat till vår redovisningsbyrå, varför har jag inte fått några användarrättigheter?
Netvisor support lägger till användarrättigheter med TPK-roll till en användare i den nya redovisningsbyrån. Denna användare kan lägga till rättigheter till andra användare med verktyget för kopiering av användarrättigheter.
Kunden har flyttat till en ny redovisningsbyrå, men jag behöver fortfarande användarrättigheter till miljön. Kan ni lägga till användarrättigheter för mig?
Om avtalet har överförts till en ny redovisningsbyrå, är den nya redovisningsbyrån administratör för Netvisor miljön. Vänligen kontakta den nya redovisningsbyrån i detta fall och be den nya redovisningsbyrån att lägga till användarrättigheter.
Nyckelord: byte av redovisningsbyrå, redovisningsbyråöverföring, auktorisation för redovisningsbyråöverföring
Hjälpte det här svaret? Ja Nej
Send feedback