Netvisor Assistant är en AI-baserad tjänst som är utformad för att hjälpa företagare och revisionsbyråns användare genom att besvara frågor direkt i Netvisors gränssnitt. Frågorna kan relatera till företagets ekonomiska information eller användningen av Netvisor. Assistant svarar på frågor på användarens språk, finska, svenska eller engelska. 

Tjänsten kommer att vara tillgänglig för testning för en begränsad kundgrupp i december 2025. På grund av stort intresse söker vi för närvarande inte nya testanvändare.

INNEHÅLL

Tillgänglig information

Netvisor Assistant använder flera informationskällor för att ge exakta och användbara svar:

  • Företagets information: Företagets omsättning och företagsform
  • Användarrättigheter: Assistant erbjuder endast information som användaren har tillgång till inom ramen för sina användarrättigheter
  • Företagets ekonomiska information: Resultaträkning, balansräkning, kassaflödesprognos, kundgruppsrapport per räkenskapsperiod och månatligen, öppna fordringar, öppna leverantörsskulder och kundens köpbeteenderapport
  • Andra källor: Netvisors supportsidors instruktioner, Communitys Viktiga meddelanden, Användartips och Produktnyheter, Netvisor Marketplace samt vero.fi -webbplatsen.

Användning av Netvisor Assistant

Du hittar Netvisor Assistant via A-knappen i det övre högra hörnet av Netvisors webbläsarversion (se bild nedan, 1). Du kan ställa frågor direkt (se bild nedan, 2) eller välja från föreslagna frågor, till exempel "Analysera hur det går för mitt företag." (se bild nedan, 3).

Från de tre punkterna bredvid rubrikfältet (se bild nedan, 4) kan du starta en ny konversation, granska din konversationshistorik eller ge skriftlig feedback. Med pilknappen (se bild nedan, 5) kan du minimera konversationsfönstret och med krysset (se bild nedan, 6) avsluta konversationen. Du kan återgå till konversationen via konversationshistoriken.

Observera att det kan förekomma en liten fördröjning i genereringen av svar från AI. Du kan granska vilka källor eller data Netvisor Assistant använde för att generera svaret, såsom företagets resultaträkning eller balansräkning. 

Vi rekommenderar att du i första hand startar en ny konversation från de tre punkterna när frågans ämnesområde ändras, så att Assistant svarar på det nya ämnet utan att använda den gamla konversationen som grund för sina svar. Du kan ge feedback om konversationens användbarhet eller korrekthet som skriftlig feedback eller med snabbknappen i slutet av Assistantens svar. Baserat på feedback kan vi förbättra tjänsten ytterligare.

Prissättning

Tjänsten ingår i alla Netvisor-tjänstepaket och det tas ingen användningsavgift för den.

Datasäkerhet och dataskydd

Konversationer sparas i användarens egen konversationshistorik, där användaren också kan återgå till tidigare konversationer. 

Netvisor Assistant samlar inte in eller använder konversationer som automatiskt utbildningsmaterial. Funktionaliteten förbättras dock genom att gå igenom tidigare konversationer manuellt för att säkerställa kvaliteten. 

Netvisor Assistant används med användarens användarrättigheter. Detta säkerställer att Assistant inte får tillgång till någon information som användaren inte har rätt att använda. 

I samband med Assistant finns också möjlighet att ge användarfeedback via en separat feedbacklänk. Feedback används för att förbättra tjänsten. 

Nyckelord: Netvisor Assistant, Assistant

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.