Netvisor Assistant on tekoälypohjainen palvelu, joka on suunniteltu auttamaan yrittäjiä ja tilitoimistojen käyttäjiä vastaamalla kysymyksiin suoraan Netvisorin käyttöliittymässä. Kysymykset voivat liittyä yrityksen taloustietoihin tai Netvisorin käyttöön. Assistant vastaa kysymyksiin käyttäjän käyttökielellä suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. 

Palvelu tulee testikäyttöön rajatulle asiakasryhmälle joulukuussa 2025. Suuren kiinnostuksen vuoksi uusia testikäyttäjiä ei tällä hetkellä etsitä.

SISÄLTÖ

Käytettävissä olevat tiedot

Netvisor Assistant hyödyntää useita tietolähteitä tarjotakseen tarkkoja ja hyödyllisiä vastauksia:

  • Yrityksen tiedot: Yrityksen liikevaihto ja yritysmuoto
  • Käyttöoikeudet: Assistant tarjoaa vain sellaisia tietoja, joihin käyttäjällä on pääsy käyttöoikeuksiensa puitteissa
  • Yrityksen taloustiedot: Tuloslaskelma, tase, kassavirtaennuste, asiakasryhmäraportti tilikausittain ja kuukausittain, avoimet saatavat, avoimet ostovelat ja asiakkaan ostokäyttäytymisraportti
  • Muut lähteet: Netvisorin tukisivujen ohjeet, Communityn Tärkeät tiedotteet, Käyttövinkit ja Tuoteuutiset, Netvisor Marketplace sekä vero.fi -sivusto.

Netvisor Assistantin käyttö

Löydät Netvisor Assistantin A-painikkeen kautta Netvisorin selainversiosta oikeasta yläkulmasta (ao. kuva, 1). Voit esittää kysymyksiä suoraan (ao. kuva, 2) tai valita ehdotetuista kysymyksistä, esimerkiksi "Analysoi, miten yritykselläni menee." (ao. kuva, 3).

Otsikkopalkin vierestä kolmesta pisteestä (ao. kuva, 4) voi aloittaa uuden keskustelun, tarkastella omaa keskusteluhistoriaa tai antaa sanallista palautetta. Nuolipainikkeesta (ao. kuva, 5) voi pienentää keskusteluikkunaa ja ruksista (ao. kuva, 6) lopettaa keskustelun. Keskusteluun voi palata keskusteluhistorian kautta.

Huomaathan, että tekoälyn tuottamien vastauksien muodostamisessa voi esiintyä pientä viivettä. Voit tarkastella vastauksen yläpuolelta kohdasta "Päättely" mitä lähteitä tai tietoja Netvisor Assistant hyödynsi vastausta muodostaessa, kuten esimerkiksi yrityksen tuloslaskelma tai tase. 

Suosittelemme lähtökohtaisesti uuden keskustelun aloittamista kolmen pisteen takaa kysymyksen aihealueen muuttuessa, jotta Assistant vastaa uuteen aiheeseen käyttämättä vanhaa keskustelua vastaustensa pohjana. Voit antaa palautetta keskustelun hyödyllisyydestä tai oikeellisuudesta sanallisena palautteena tai pikapainikkeella Assistantin vastauksen lopusta. Palautteiden pohjalta pystymme kehittämään palvelua entistä paremmaksi.

Hinnoittelu

Palvelu sisältyy kaikkiin Netvisor -palvelupaketteihin, eikä siitä peritä käyttöveloitusta.

Tietoturva ja tietosuoja

Keskustelut tallentuvat käyttäjän omaan keskusteluhistoriaan, mistä käyttäjä voi myös itse palata aiempiin keskusteluihin. 

Netvisor Assistant ei kerää tai käytä keskusteluja automaattisena opetusmateriaalina. Toimivuutta kuitenkin parannetaan käymällä aiempia keskusteluja läpi ihmisen toimesta laadun varmistamiseksi. 

Netvisor Assistantia käytetään käyttäjän käyttöoikeuksilla. Tällä varmistetaan se, että Assistant ei pääse mihinkään sellaiseen tietoon, mihin käyttäjällä ei ole käyttöoikeutta. 

Assistantin yhteydessä on myös mahdollisuus antaa käyttäjäpalautetta erillisellä palautelinkillä. Palautetta käytetään hyväksi palvelua kehittäessä.


Avainsanat: Netvisor Assistant, Assistant



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.