Maksumuistutukset luetaan skannaukseen kuulumattomaksi materiaaliksi. Tällainen materiaali tuodaan reskontraan nollasummaisena. Laskun numeroksi kirjataan NOT_FOUND, ja mikäli y-tunnusta eikä tilinumeroa ei ole voitu tunnistaa, kirjataan toimittajaksi UNKNOWN_VENDOR. Tarkempi ohje skannauspalvelusta ja skannaukseen kuulumattomasta materiaalista löytyy täältä Ostolaskujen vastaanotto skannauspalvelun kautta

Mikäli skannauspalveluun lähetetty lasku ei ole saapunut yrityksen reskontraan tähän liittyen laskuttajalta tulisi selvittää, että milloin jokin alkuperäisistä laskuista on lähetetty asiakkaalle ja mihin osoitteeseen tarkalleenottaen? Onko lasku lähetetty sähköpostitse vai paperipostitse skannauspalveluun? Laskuttajalta tulisi myös selvittää, että ovatko he saaneet kuittausviestin onnistuneesta lähetyksestä skannauspalveluun ja onhan laskun sisältö ja kriteerit täyttäneet tämän ohjeen mukaiset vaatimukset Ostolaskujen vastaanotto skannauspalveun kautta tarkemmat kriteerit: Laskujen vastaanotto sähköpostitse

06/2024 tehdyistä muutoksista sähköpostilaskujen vastaanottoon ja lähetykseen voit lukea lisää täältä: 

https://support.netvisor.fi/fi/support/discussions/topics/77000289222





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.