Asiakasryhmiä voi luoda ja hallinnoida Myynti > Asiakkaat > Asiakasryhmät -kautta.

Uusi asiakasryhmä lisätään "Lisää uusi asiakasryhmä"- toiminnosta. Asiakasryhmälle annetaan sopiva nimi ja tämän jälkeen painetaan "Tallenna".

Asiakasryhmän nimeä klikkaamalla avautuu seuraava näkymä:

Näkymän kautta voidaan muokata asiakasryhmän nimeä, lisätä asiakasryhmälle laskentakohteita tai poistaa asiakasryhmä. Lisää laskentakohteiden hallinnasta täältä: Laskentakohteiden hallinta. Asiakasryhmälle asetettu laskentakohde tulee automaattisesti uudelle perustettavalle asiakkaalle oletuslaskentakohteeksi. Olemassa oleville asiakkaille asiakasryhmälle asetettu laskentakohde ei tee muutosta.

Jotta asiakasryhmiä pääsee lisäämään/hallinnoimaan, tulee käyttäjällä olla toimintokohtaisissa oikeuksissa muokkausoikeus kohdassa: Asiakasryhmien hallinta.

Asiakkaalle voidaan asettaa asiakasryhmä asiakaskortilta tai asiakaslistauksesta.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.