Tarkista Communityn tärkeistä tiedotteista, onko yleisestä kirjautumiseen liittyvistä häiriöistä tiedotettu.

Mikäli yleistä häiriötä ei ole, niin toimi alla olevien ohjeiden mukaan tilanteesta riippuen.

Kaksivaiheinen tunnistautuminen

Mikäli saat ilmoituksen, että olet kirjautumassa Netvisoriin uudesta IP-osoitteesta ja kertakäyttöinen vahvistuskoodi ei tule perille virheellisen puhelinnumeron vuoksi, niin toimi seuraavasti:

  1. Pyydä yrityksenne Netvisor-ympäristön KH-käyttäjää (käyttäjähallitsija) lisäämään sinulle ajantasaisen viestinnän puhelinnumeron Netvisorissa, jotta tuo kuusinumeroinen vahvistuskoodi tulee sinulle oikeaan numeroon perille. Tämä onnistuu Netvisorissa yrityksen nimestä avautuvan perusvalikon takaa > Käyttäjät ja roolit > valitse haluttu käyttäjä > Muokkaa käyttäjän henkilötietoja > Viestintä välilehti > aseta puhelinnumero ja tallenna. Sähköpostin pääset määrittämään itse, mutta puhelinnumeron voi määrittää KH-käyttäjä
  2. Korjaathan vielä itse viestinnän osoitteesi ja lisäät tuon viestinnän sähköpostiosoitteen itsellesi, kun olet kirjautunut Netvisoriin. Tämä onnistuu selainversion oikeasta yläkulmasta oman nimen alta > Omat perusasetukset > Viestintä-välilehti.

Väärä perusyritys

Mikäli saat kirjautuessa herjan “Käyttöoikeuksissa on ongelmia, ota yhteyttä tilitoimistoosi”, viittaa tämä virheelliseen perusyritykseen. Mikäli käyttäjältä poistetaan oikeus hänen perusyritykseensä, ei hän pääse kirjautumaan mihinkään muuhunkaan yritykseen, vaikka hänellä olisikin niihin oikeuksia. Tässä tapauksessa vastaa tähän viestiin.

Kirjautuminen Netvisorin selainversioon pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella

Jos yrität kirjautua Netvisorin selainversioon pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella, ja saat jonkin virheilmoituksen:

  1. Kokeile pääsetkö kirjautumaan johonkin toiseen vahvaa tunnistautumista vaativaan palveluun esim. OmaVeroon
  2. Varmista yrityksen pääkäyttäjältä, että sinulla on voimassa oleva käyttäjätunnus yrityksen Netvisorin käyttäjälistauksessa. Mikäli sinut on lisätty vain palkansaajalistaukseen, ei kirjautuminen selainversioon onnistu 
  3. Mikäli pääset kirjautumaan Netvisorin mobiiliversioon pankkitunnuksilla, mutta et selainversioon, viittaa tämä yleensä siihen, että sinulla ei ole voimassa olevaa käyttäjätunnusta selainversioon. Käyttöoikeuksista ja niiden muutoksista vastaa aina yritys itse.

Kirjautuminen Netvisor Mobiili -sovellukseen

Jos saat jonkin virheilmoituksen kun olet kirjautumassa Netvisorin mobiilisovellukseen, toimi seuraavasti:

  1. Tarkasta laitteesi sovelluskaupasta onko sinulla sovelluksen uusin versio ladattuna
  2. Mikäli päivityksen jälkeenkään kirjautuminen ei onnistu, kokeile poistaa sovellus laitteestasi ja ladata se uudelleen
  3. Tunnistaudu sovellukseen ja kokeile kirjautumista uudelleen.

Huomioithan, että Netvisor-mobiilisovelluksen minimivaatimukset laitteiden käyttöjärjestelmien osalta ovat Android 12 sekä iOS 16.

Mikäli et näiden toimenpiteiden jälkeenkään pääse kirjautumaan mobiiliin, vastaathan tähän viestiin, ja kuvaile mahdollisimman tarkasti saamasi virhetilanne ja virheen tunniste, sekä laitteen tiedot: merkki, malli, käyttöjärjestelmän versio ja sovellusversio.

Kirjautuminen Netvisorin selainversioon Mobiili -sovelluksella

Mikäli QR-koodin skannaaminen ei onnistu, johtuu tuo yleensä siitä, että sovellukselle ei ole annettu oikeutta käyttää kameraa. Tarkastathan puhelimen asetukset.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.