Tässä ohjeessa on kerrottu vaiheet, joiden avulla pääset alkuun Rackbeatin käytössä. Mikäli olet kiinnostunut Rackbeatin käytöstä, niin olethan yhteydessä Netvisorin myyntiin. Kun ympäristö on avattu ja käyttöoikeudet lisätty, pääset etenemään käyttöönotossa seuraavien ohjeiden avulla.

1. Kirjautuminen

Katso täältä, kuinka pääset kirjautumaan Rackbeatiin.

2. Asetukset

Ennen käytön aloitusta on tärkeää tarkistaa, että yrityksen asetukset ovat kunnossa. Asetuksista on kerrottu tarkemmin täällä. Ohjeen alussa on kooste aloituksen kannalta tärkeimmistä asetuksista.

3. Alkusynkronointi/rekisterien perustaminen

Ennen tuotantokäytön aloittamista on aika synkronoida asiakas-, tuote- ja toimittajatiedot ohjelmien välillä, joko Rackbeatista Netvisoriin tai toisinpäin. Synkronointi suoritetaan Netvisorin asiakaspalvelun toimesta ja ennen sitä käyttäjän tulee varmistaa, että rekisterit on ajantasalla. Aiheesta on kerrottu tarkemmin täällä.
Toinen vaihtoehto on se, että rekisterit tuodaan csv-aineistona Rackbeatiin. Tätä vaihtoehtoa käytetään esimerkiksi silloin, kun sekä Netvisorin ja Rackbeatin käyttö aloitetaan samaan aikaan. Voi myös olla, että rekistereitä ei haluta tuoda suoraan Netvisorista (ne eivät esimerkiksi ole ajantasalla). Csv-aineiston tuonnista on kerrottu tarkemmin täällä:

Muita hyödyllisiä ohjeita ja vinkkejä

  • Täällä on kerrottu, kuinka yrityksen muille käyttäjille saa lisättyä käyttöoikeuksia
  • Rackbeatin ja Netvisorin välisestä toimintalogiikasta on kerrottu tässä ohjeessa.
  • Mikäli yrityksellä on ennestään tilauksia Netvisorin puolella, suosittelemme käsittelemään ja laskuttamaan ne Netvisorissa ennen käytön aloittamista
  • Käytön aloituksen yhteydessä on hyvä varmistaa, että numeroinnissa ei esiinny päällekkäisyyttä. Mikäli Netvisorissa on olemassa esim. osto- ja  myyntitilauksia, niin tulee varmistaa, että numerosarjat eivät mene päällekkäin ja aiheuta sekaannusta. Mikäli jatkossa kaikki tilaukset/laskut hoidetaan Rackbeatin puolella tulisi asettaa Rackbeatin numerointi alkamaan suuremmasta luvusta kuin mitä Netvisorissa on olemassa. Mikäli osa tilauksista/laskuista hoidetaan pelkästään Netvisorin puolelta, niin tässä tapauksessa Netvisorin omat tilaus/laskunumerot pitää olla reilusti isommat, mitä Rackbeatin käyttämät numerot, etteivät nämä mene päällekkäin. Tämä siksi, että Netvisor jatkaa laskunumerointia aina suurimmasta järjestelmästä löytyvästä tilaus/laskunumerosta juoksevasti eteenpäin.






Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.