Tässä ohjeessa on kerrottu vaiheet, joiden avulla pääset alkuun Rackbeatin käytössä. Mikäli olet kiinnostunut Rackbeatin käytöstä, niin olethan yhteydessä Netvisorin myyntiin. Kun ympäristö on avattu ja käyttöoikeudet lisätty, pääset etenemään käyttöönotossa seuraavien ohjeiden avulla.
SISÄLTÖ
- 1. Rackbeatiin kirjautuminen
- 2. Rackbeatin asetukset
- 3. Alkusynkronointi/rekisterien perustaminen
- Muita hyödyllisiä ohjeita ja vinkkejä Rackbeatiin
1. Rackbeatiin kirjautuminen
Katso Rackbeatiin kirjautuminen -ohjeesta kuinka pääset kirjautumaan Rackbeatiin.
2. Rackbeatin asetukset
Ennen käytön aloitusta on tärkeää tarkistaa, että yrityksen asetukset ovat kunnossa. Asetuksista on kerrottu tarkemmin Rackbeat asetukset -ohjeessa. Ohjeen alussa on kooste aloituksen kannalta tärkeimmistä asetuksista.
3. Alkusynkronointi/rekisterien perustaminen
Ennen tuotantokäytön aloittamista pitää synkronoida asiakas-, tuote- ja toimittajatiedot ohjelmien välillä, joko Rackbeatista Netvisoriin tai toisinpäin. Synkronointi suoritetaan Netvisorin asiakaspalvelun toimesta ja ennen sitä käyttäjän tulee varmistaa, että rekisterit on ajantasalla. Synkronoinnista on kerrottu tarkemmin Rackbeat integraation valmistelut -ohjeessa.
Toinen vaihtoehto on se, että rekisterit tuodaan csv-aineistona Rackbeatiin. Tätä vaihtoehtoa käytetään esimerkiksi silloin, kun sekä Netvisorin ja Rackbeatin käyttö aloitetaan samaan aikaan. Voi myös olla, että rekistereitä ei haluta tuoda suoraan Netvisorista (ne eivät esimerkiksi ole ajantasalla).
Muita hyödyllisiä ohjeita ja vinkkejä Rackbeatiin
- Miten käyttöoikeudet lisätään Rackbeatiin? Rackbeat asetukset : Käyttäjät -ohjeessa on kerrottu, kuinka yrityksen muille käyttäjille saa lisättyä käyttöoikeuksia
- Mitä tietoja Rackbeatista siirtyy Netvisoriin ja toisinpäin? Rackbeatin ja Netvisorin välisestä toimintalogiikasta on kerrottu Rackbeatin ja Netvisorin välinen toimintalogiikka -ohjeessa.
- Aikaisempien tilauksien käsittely Netvisorissa. Mikäli yrityksellä on ennestään tilauksia Netvisorin puolella, suosittelemme käsittelemään ja laskuttamaan ne Netvisorissa ennen käytön aloittamista
- Myyntitilausten ja myyntilaskujen numerointi. Rackbeatin käytön aloituksen yhteydessä on hyvä varmistaa, että myyntitilausten ja -laskujen numeroinnissa ei esiinny päällekkäisyyttä. Jos laskun/tilauksen numero on jo käytetty Netvisorissa, ei samaa laskunumeroa voi tuoda Rackbeatista ja laskun tuonti jää virheeseen.
- Mikäli osa tilauksista/laskuista hoidetaan pelkästään Netvisorin puolella, niin tässä tapauksessa Netvisorin omat tilaus/laskunnumerot pitää olla reilusti isommat, mitä Rackbeatin käyttämät numerot, etteivät nämä mene päällekkäin. Netvisorissa luotu lasku saa aina automaattisesti isoimman vapaan laskunnumeron. Kun luot Netvisorissa laskun, muokkaa sen laskunumero huomattavasti isompaan, jolloin myös seuraava Netvisorissa luotu lasku saa tästä yhden isomman numeron. Tarkemmat tiedot laskunumerosarjojen käsittely Netvisorissa -ohjeessa.
- Mikäli jatkossa kaikki tilaukset/laskut hoidetaan Rackbeatin puolella tulisi asettaa Rackbeatin numerointi alkamaan suuremmasta luvusta kuin mitä Netvisorissa on olemassa. Lisätietojen numeroinnin määrittämiseen Rackbeatissa Rackbeat yleiset asetukset -ohjeessa
Avainsanat: Rackbeat, Rackbeat kirjautuminen, Rackbeat asetukset, Alkusynkronointi
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback