Vad faktureras jag för?

Du kan granska debiteringsgrunderna i avsnittet  Faktureringsgrunder eller du kan fråga mer detaljerat från vår AI-assistent Vispertti, som finns i det nedre högra hörnet av sidan i pratbubblan.

Du kan också använda Haku -funktionen för att söka mer information om Netvisor-tjänstens funktioner. Här hittar du instruktioner för Netvisor företags- och användarmenyn: Navigering i gränssnittet.

Vid reklamationssituationer kan du kontakta direkt Netvisors faktureringsteam

Vilken period gäller fakturan?

Du ser perioden i fältet "vår referens" på fakturan.

Jag har betalat fakturan två gånger, vad gör jag?

Överbetalningen på fakturan tillämpas automatiskt på framtida Netvisor-tjänstefakturor. Detta kräver inga åtgärder från er sida. Om det dock är en situation där ni har betalat överbetalningen på er senaste faktura och inga fler fakturor är avsedda att komma till er, kan återbetalning göras enligt följande instruktioner:

För återbetalning behöver vi en bekräftelse på ert bankkonto. Bekräftelsen på bankkontot måste vara ett bankbekräftelsebrev eller en skärmdump av den övre delen av kontoutdraget, där bankens officiella uppgifter samt företagets uppgifter och bankkontonummer syns. Bekräftelsen måste alltså komma från en tredje part. Vi begär bekräftelse på den angivna kontonummerns ägare vid varje återbetalningsbegäran som kommer till oss. Med vår praxis vill vi säkerställa att pengarna återbetalas till vår rätta avtalspartner. Syftet är att skydda båda parters tillgångar med transparent verksamhet. Vi hoppas att ni förstår att vår begäran grundar sig på en vilja att agera ansvarsfullt och att ni tillhandahåller den begärda bekräftelsen.

När uppdateras omsättningsklassen?

Enligt våra avtalsvillkor (4 Kundens rättigheter och skyldigheter) granskas kundspecifika omsättningsklasser årligen efter att bokslutet har bekräftats, och ändringar i debiteringar görs från och med det att Visma har fått information om kundens nya bekräftade omsättning. Det är kundens ansvar att rapportera omsättningen.

Hur kan jag byta tjänstepaket?

Du kan enkelt byta paket via Netvisor Store. Här hittar du instruktioner om Netvisor Store: Netvisor Store.

Hur säger jag upp Netvisor-tjänsten?

Netvisor-tjänsteavtalet ska sägas upp via Netvisor Store (uppe till höger) från sidan som öppnas med knappen Tjänstehantering. En uppsägningsbegäran skickas till Visma Solutions Oy via knappen Säg upp Netvisor-tjänsteavtalet och begäran behandlas manuellt. Uppsägningsbegäran kan göras med administratörsrättigheter. Mer om uppsägningen och dess steg kan du läsa här: Netvisor -tjänsteavtalets uppsägning

Hur kan jag komma överens om en betalningsplan för min faktura?

Innan fakturans förfallodag kan du kontakta Netvisors faktureringsteam för att komma överens om en betalningsplan. Observera att om fakturans förfallodag redan har passerat, har fakturan överförts till vår samarbetspartner Visma Amili Oy:s indrivningstjänst, då betalningstiden måste avtalas direkt med dem.

Jag har fått ett kravbrev, vad gör jag?

I frågor som rör indrivning kan du kontakta Netvisors faktureringsteam . Vi behandlar reklamationer som rör fakturans innehåll och din order, och vid behov får du kopior av de ursprungliga fakturorna från oss. Du kan också kontakta inkassobolaget Visma Amili direkt.

Mitt företag har fusionerat med ett annat företag, vad gör jag?

Vid fusioner, vänligen kontakta vår kundtjänst, tuki.netvisor@visma.com, för att tillhandahålla handelsregisterutdraget om fusionen.



Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.