Tässä ohjeessa kerrotaan tarkemmin Rackbeat integraation käyttöönotosta ja että käyttöönotto suoritetaan Netvisorin asiakaspalvelun toimesta. Käyttäjän tulee valmistella sekä Netvisor että Rackbeat tämän ohjeen mukaisesti, jotta integraatio voidaan aloittaa ja rekistereitä voidaan synkronoida.

SISÄLTÖ

Yleistä Rackbeat integraation käyttöönotosta

Integraation käyttöönotto suoritetaan Netvisor asiakaspalvelun toimesta. Käyttäjän tulee tehdä sekä Netvisorin että Rackbeatin puolella tarvittavat toimet tämän ohjeen mukaisesti, jotta käyttöönotto voidaan aloittaa.

Integraation avulla voidaan tehdä aloitussynkronointi perusrekistereille joko Netvisorista Rackbeatiin tai Rackbeatista Netvisoriin Rackbeat integraation valmistelut -ohjeen avulla. Käyttöönotossa voidaan myös valita, synkronoidaanko kaikki rekisterit (asiakkaat, toimittajat, tuotteet) tai vain jotkin niistä.

Huomioi ennen käyttöönottoa, että tuoterekisterit pitää olla samat Netvisorin ja Rackbeatin välillä, jotta tilaukset kohdistuvat oikeiden toimittajien ja asiakkaiden alle.
Tuotteet = Tuotekoodi on määräävä. Siinä voi olla numeroita tai kirjaimia.
Asiakkaat = Asiakaskoodi on määräävä. Sen on koostuttava pelkästään numeroista. Toissijaisena käytetään y-tunnusta eli jos Rackbeatiin perustetaan asiakas y-tunnuksella, joka löytyy jo Netvisorista, ylikirjoitetaan Netvisorin asiakaskortti Rackbeatin tiedoilla. Kolmantena käytetään nimeä eli jos Rackbeatiin luodaan asiakas nimellä "Nimi" ja Netvisorin rekisteristä löytyy asiakas nimellä "Nimi", ne tulkitaan samaksi asiakkaaksi.

Jotta yhteyden saa toimimaan Netvisorin ja Rackbeatin välillä, pitää toimia alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Netvisor: integraation salliminen ja rajapintatunnusten luonti

Rackbeat rajapinta sallitaan Netvisorissa Yritysvalikon alta kohdasta Rajapintaresurssien käyttöoikeudet. Kirjoita Valmiit integraatiot -hakukenttään "Rackbeat" > Valitse hakutulos ja klikkaa Integraatio estetty -painiketta, jolloin tarvittavat resurssit aktivoituvat:

Luo seuraavaksi Netvisorissa ohjelmistorajapintatunnukset Ohjelmistorajapintatunnusten luominen -ohjeen mukaisesti ja toimita luodut tunnukset (käyttäjätunniste ja avain) sähköpostilla Netvisorin asiakastukeen osoitteeseen: [email protected]

Rackbeat: API-avainten luonti

Luo API-avain Rackbeatissa oikeasta yläkulmasta käyttäjän nimen alta >

Yrityksen perustiedot ja asetukset -näkymän vasemmasta reunasta Kehittäjä -otsikon alta "API -uusi avain". 

HUOM! Avain näytetään vain kerran, eli se tulee kopioida heti talteen. 

Avain kannattaa nimetä esim. Netvisor nimellä

Ole tämän jälkeen yhteydessä Netvisorin asiakastukeen osoitteeseen: [email protected] ja pyydä lisäohjeistusta tunnusten toimittamiseen ja Rackbeatin käyttöönottoon. 
  1. Kerro myös mitä rekisterejä siirretään Netvisorista Rackbeatiin (asiakkaat, tuotteet ja toimittajat)
  2. Kerro saako integraation laittaa päälle heti vai vasta myöhemmin. Jos integraatio laitetaan päälle myöhemmin, niin kerro milloin. Jos integraation laittaa päälle, niin Rackbeatiin luodut tapahtumat ja uudet rekisterit alkavat siirtymään Netvisoriin.

Avainsanat: Rackbeat integraatio, käyttöönotto, aloitussynkronointi, API-avain



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.