Netvisoriin kirjautuminen tapahtuu osoitteessa https://login.netvisor.fi . Palvelussa on käytössä vahva tunnistautuminen ja sinne voidaan kirjautua Netvisor-mobiilisovelluksella, Mobiilivarmenteella sekä yleisimpien pankkien henkilökohtaisia pankkitunnuksia käyttäen.
SISÄLTÖ
- Kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella
- Kirjautuminen pankkitunnuksilla
- Kirjautuminen mobiilivarmenteella
- Ulkomaalaisten käyttäjien kirjautuminen
- Kaksivaiheinen tunnistautuminen
- Usein kysytyt kysymykset
Lisätietoja kirjautumisesta mobiilisovelluksella löydät ohjeesta Palveluun kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella. Ohjeelta löytyy myös tarkemmat tiedot esim. ulkomaalaisen käyttäjän (= ei suomalaisia pankkitunnuksia) kutsumiseen.
Kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella
Kirjautuminen pankkitunnuksilla
- Danske Bank
- Nordea
- Osuuspankki
- Aktia
- Säästöpankit
- POP-Pankit
- Ålandsbanken
- OmaSP
- S-Pankki
Kirjautuminen mobiilivarmenteella
- Voit kirjautua palveluun myös puhelimella!
- Mobiilivarmenne on DNA:n, Elisan ja Telian SIM-kortteihin liitettävä palvelu, joka toimii sähköisenä henkilöllisyystodistuksena
- Tapahtumaveloitus maksutetaan operaattorin hinnaston mukaisesti
- Lue lisää Mobiilivarmenteesta osoitteessa http://www.mobiilivarmenne.fi
- Suosittelemme ottamaan häirinnänestokoodin käyttööön mobiilivarmenteen kanssa. Tämän avulla varmistat mm. ettei puhelimeesi tule tunnistuspyyntöjä esimerkiksi siksi, että joku näppäilee vahingossa kirjautumisen yhteydessä numeronsa väärin. Kun häirinnänestokoodi on käytössä, puhelimeesi ei voi lähettää tunnistuspyyntöä ilman koodia, joten et saa aiheettomia tunnistuspyyntöjä.
- Lisätietoa operaattoreilta:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne/ --> Usein kysyttyjä kysymyksiä --> Häirinnänestokoodi
https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/mobiilivarmenne#hairinnanestokoodi
Ulkomaalaisten käyttäjien kirjautuminen
Ulkomaalaiset käyttäjät voivat ottaa kirjautumista varten Netvisor-mobiilisovelluksen käyttöön käyttöönottotunnuksella ja vahvistuskoodilla. Tarkemmin aiheesta täällä: Palveluun kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella Ulkomaalaisten käyttäjien kirjautumisesta on kerrottu lisää myös Ulkomaalaisen käyttäjän lisääminen, kutsuminen ja kirjautuminen -ohjeessa.
Muut tunnistautumismaat
Netvisoriin kirjautuminen on mahdollista myös Viron, Norjan ja Ruotsin ID-korttien avulla, lisätietoja ohjeessa Palveluun kirjautuminen Viron, Norjan ja Ruotsin ID-kortilla avulla.
Kaksivaiheinen tunnistautuminen
Vastauksena lisääntyneeseen tietojen kalasteluun olemme tehostaneet Netvisorin turvallisuutta ottamalla käyttöön kaksivaiheisen tunnistautumisen (2FA).
Kaksivaiheinen tunnistautuminen on automaattisesti käytössä. Tunnistautumista ei vaadita jokaisella kirjautumiskerralla, vaan se aktivoituu ja vaaditaan silloin, kun käyttäjä kirjautuu Netvisoriin uudesta IP-osoitteesta. IP-osoitteen muutos voi johtua esimerkiksi verkkolaitteen uudelleenkäynnistymisestä. Riippuen internet-palveluntarjoajan asetuksista verkkolaitteelle saatetaan myös antaa uusi IP-osoite määräajoin.
Tässä tapauksessa käyttäjälle lähetetään kuusinumeroinen vahvistuskoodi tekstiviestinä sekä sähköpostitse.
Koodi on syötettävä kirjautumisen yhteydessä avautuvalle sivulle ennen kuin palvelua pääsee käyttämään.

Tämä toimenpide estää luvattoman käytön, vaikka vahvan tunnistautumisen tiedot olisivat joutuneet tietojenkalastelun kohteeksi.
Kaksivaiheisen tunnistautumisen toimiminen vaatii, että jokaisen käyttäjän yhteystiedot ovat ajan tasalla Netvisorissa. KH-käyttäjä pystyy lisäämään toiselle käyttäjälle viestinnän puhelinnumeron. Tämä onnistuu Netvisorissa yrityksen nimestä avautuvan perusvalikon takaa > Käyttäjät ja roolit > valitse haluttu käyttäjä > Muokkaa käyttäjän henkilötietoja > Viestintä välilehti > aseta puhelinnumero ja tallenna. Sähköpostin voi määrittää vain käyttäjä itse, mutta puhelinnumeron voi määrittää KH-käyttäjä.

Kun pääset kirjautumaan Netvisoriin tarkista ja päivitä yhteystiedot Netvisorissa kohdasta Omat perusasetukset > Viestintä

Usein kysytyt kysymykset
Mitä teen, kun kirjautuminen Netvisoriin estyy tai ei toimi?
Tarkista Communityn tärkeistä tiedotteista, onko yleisestä kirjautumiseen liittyvistä häiriöistä tiedotettu.
Mikäli yleistä häiriötä ei ole, niin toimi alla olevien ohjeiden mukaan tilanteesta riippuen.
Kaksivaiheinen tunnistautuminen
Mikäli saat ilmoituksen, että olet kirjautumassa Netvisoriin uudesta IP-osoitteesta ja kertakäyttöinen vahvistuskoodi ei tule perille virheellisen puhelinnumeron vuoksi, niin toimi seuraavasti:
- Pyydä yrityksenne Netvisor-ympäristön KH-käyttäjää (käyttäjähallitsija) lisäämään sinulle ajantasaisen viestinnän puhelinnumeron Netvisorissa, jotta tuo kuusinumeroinen vahvistuskoodi tulee sinulle oikeaan numeroon perille. Tämä onnistuu Netvisorissa yrityksen nimestä avautuvan perusvalikon takaa > Käyttäjät ja roolit > valitse haluttu käyttäjä > Muokkaa käyttäjän henkilötietoja > Viestintä välilehti > aseta puhelinnumero ja tallenna. Sähköpostin pääset määrittämään itse, mutta puhelinnumeron voi määrittää KH-käyttäjä
- Korjaathan vielä itse viestinnän osoitteesi ja lisäät tuon viestinnän sähköpostiosoitteen itsellesi, kun olet kirjautunut Netvisoriin. Tämä onnistuu selainversion oikeasta yläkulmasta oman nimen alta > Omat perusasetukset > Viestintä-välilehti.
Väärä perusyritys
Mikäli saat kirjautuessa herjan “Käyttöoikeuksissa on ongelmia, ota yhteyttä tilitoimistoosi”, viittaa tämä virheelliseen perusyritykseen. Mikäli käyttäjältä poistetaan oikeus hänen perusyritykseensä, ei hän pääse kirjautumaan mihinkään muuhunkaan yritykseen, vaikka hänellä olisikin niihin oikeuksia. Tässä tapauksessa vastaa tähän viestiin.
Kirjautuminen Netvisorin selainversioon pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella
Jos yrität kirjautua Netvisorin selainversioon pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella, ja saat jonkin virheilmoituksen:
- Kokeile pääsetkö kirjautumaan johonkin toiseen vahvaa tunnistautumista vaativaan palveluun esim. OmaVeroon
- Varmista yrityksen pääkäyttäjältä, että sinulla on voimassa oleva käyttäjätunnus yrityksen Netvisorin käyttäjälistauksessa. Mikäli sinut on lisätty vain palkansaajalistaukseen, ei kirjautuminen selainversioon onnistu
- Mikäli pääset kirjautumaan Netvisorin mobiiliversioon pankkitunnuksilla, mutta et selainversioon, viittaa tämä yleensä siihen, että sinulla ei ole voimassa olevaa käyttäjätunnusta selainversioon. Käyttöoikeuksista ja niiden muutoksista vastaa aina yritys itse.
Kirjautuminen Netvisor Mobiili -sovellukseen
Jos saat jonkin virheilmoituksen kun olet kirjautumassa Netvisorin mobiilisovellukseen, toimi seuraavasti:
- Tarkasta laitteesi sovelluskaupasta onko sinulla sovelluksen uusin versio ladattuna
- Mikäli päivityksen jälkeenkään kirjautuminen ei onnistu, kokeile poistaa sovellus laitteestasi ja ladata se uudelleen
- Tunnistaudu sovellukseen ja kokeile kirjautumista uudelleen.
Huomioithan, että Netvisor-mobiilisovelluksen minimivaatimukset laitteiden käyttöjärjestelmien osalta ovat Android 12 sekä iOS 16.
Mikäli et näiden toimenpiteiden jälkeenkään pääse kirjautumaan mobiiliin, vastaathan tähän viestiin, ja kuvaile mahdollisimman tarkasti saamasi virhetilanne ja virheen tunniste, sekä laitteen tiedot: merkki, malli, käyttöjärjestelmän versio ja sovellusversio.
Kirjautuminen Netvisorin selainversioon Mobiili -sovelluksella
Mikäli QR-koodin skannaaminen ei onnistu, johtuu tuo yleensä siitä, että sovellukselle ei ole annettu oikeutta käyttää kameraa. Tarkastathan puhelimen asetukset.
Avainsanat: kirjautuminen, mobiilisovellus, pankkitunnukset, mobiilivarmenne
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback