Ensisijainen tapa kirjautua ja ottaa Netvisor-mobiilisovellus käyttöön on aina suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Mikäli ulkomaalaisella henkilöllä ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia eikä hänellä ole niitä mahdollisuutta saada, on vaihtoehtona kutsua hänet Netvisor-mobiilisovelluksen käyttäjäksi. Ulkomaalaisen käyttäjän voi kutsua yrityksen Käyttäjähallitsija (KH) tai Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) -roolin omaava henkilö.
Täältä löydät ohjeen, kuinka kirjautua Viron, Norjan ja Ruotsin ID-kortilla: Palveluun kirjautuminen Viron, Norjan ja Ruotsin ID-kortilla
Sisällysluettelo
- Ulkomaalaisen käyttäjän lisääminen
- Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin
- Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user)
Ulkomaalaisen käyttäjän lisääminen
1. Uuden käyttäjän perustaminen yritykseen tapahtuu kohdasta Yritysvalikko (yrityksen nimi vasemmalla ylhäällä) > Käyttäjät ja roolit. Tässä valikossa näet aktiivisen yrityksen käyttäjät ja heidän käyttöoikeudet.
2. Linkistä Lisää uusi käyttäjä tai lisää yrityksen ulkopuoliselle henkilölle käyttöoikeus pääset lisäämään uuden käyttäjän.
3. Aukeaa uusi ikkuna käyttäjän luomista varten, jossa ensin valitaan tunnistamistapa. Ulkomaalaisen käyttäjän osalta tulee lisätä yksilöivät tiedot eli ulkomaalainen henkilötunnus tai muu yksilöivä tunnus (esim. syntymäaika) sekä tunnisteen myöntänyt maa. Lisäksi tulee valita onko käyttäjä entuudestaan perustettu käyttäjäksi Netvisoriin. Jos käyttäjä ei ole aiemmin käyttäjänä Netvisorissa voit jatkaa seuraavaan kohtaan.
HUOM! Netvisor-tunnisteen antaminen myöhemmässä vaiheessa ei ole enää mahdollista! Jos tunnistetta ei anneta, muodostuu täysin uusi käyttäjä eikä käyttäjätunnuksia voida yhdistää.
Jos lisättävä henkilö on jo Netvisorissa käyttäjänä tulee lisätä hänen Netvisor-tunniste. Jos tunnisteella löytyy käyttäjä Netvisorista, lisättävä käyttäjä tunnistetaan häneksi ja olemassa olevalle käyttäjälle annetaan oikeudet tähänkin yritykseen. Käyttäjä voi tarkistaa Netvisor-tunnisteensa kirjautumassa Netvisoriin ja menemällä oikeasta yläreunasta oman nimen kautta omiin perusasetuksiin. Tunniste on näkyvillä myös palkansaajan perustiedoissa ulkomaalaissa tunnisteissa. Yrityksen KH-roolillinen käyttäjä voi myös tarkistaa tunnisteen käyttäjän tiedoista.
4. Määrittele käyttäjälle henkilötiedot.
5. Määrittele käyttäjälle tarvittavat profiilit ja roolit. Tarkemmat tiedot rooleista löydät ohjeesta Käyttäjät - käyttöoikeuksien lisäys ja hallinta
Voimassa toistaiseksi: Oletuksena valinta on asetettuna voimassa toistaiseksi -kenttään, jolloin käyttöoikeus on voimassa niin kauan kunnes se poistetaan.
Voimassaoloaika määräaikainen: Määritä käyttöoikeuden voimassaoloaika (tällöin valinta pois voimassa toistaiseksi kohdasta). Voimassaoloajan päättymisen jälkeen kyseinen henkilö ei pääse kirjautumaan ko. yritykseen. Huom! Jos voimassaoloaika päätetään, niin tämä ei lakkauta yrityksestä mahdollisesti tulevaa sähköpostiviestintää esim. ostolaskujen hyväksyntäkiertoon liittyen (asiatarkastus, hyväksyntä, maksatus). Jos viestintä halutaan päättää, niin silloin joko otetaan käyttäjältä reskontraoikeudet pois, tai sitten muokataan käyttäjän henkilötiedoissa olevia viestintäasetuksia.
6. Lisää käyttäjä -linkistä käyttäjä perustuu aktiivisen yrityksen käyttäjiin. Tämän jälkeen käyttäjän käyttöoikeuksia voidaan muokata Käyttäjät ja roolit -valikon kautta.
Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin
Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella".
Varmista seuraavaksi että kutsuttavan käyttäjän tiedot ovat varmasti oikein (mikäli tiedoissa on virheitä, sulje kutsunäkymä ja muokkaa tämän jälkeen käyttäjän tietoja) ja laita rasti ruutuun, että olet vahvistanut kutsuttavan käyttäjän henkilöllisyyden (1). Tämän jälkeen paina alhaalta "Lähetä kutsu" (2). Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia. Kutsu lähtee englanniksi.
Kutsun lähettämisen jälkeen kutsu on mahdollista perua "Peruuta kutsu" -näppäimestä. Mikäli käyttäjälle tulee lähettää uusi kutsu (esim. puhelimen vaihtumisen myötä), tulee tämä tehdä Netvisor-asiakaspalvelun toimesta. Olettehan tällöin yhteydessä tuki.netvisor@visma.com ja ilmoittakaa yrityksen nimi ja uudelleenkutsuttavan käyttäjän nimi. Pyynnön voi tehdä TPK/KH-käyttäjä.
Kutsuttu käyttäjä näkee kutsun lähettäjän ja yrityksen nimen sekä saa 16-merkkisen käyttöönottotunnuksen, joka hänen tulee syöttää Netvisor-mobiilisovellukseen. Tunnistautumisen käyttäjä viimeistelee syöttämällä sovellukseen tekstiviestitse saamansa 6-numeroisen vahvistuskoodin.
Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä:
Linkki tulee näkyviin vasta kun käyttäjä on syöttänyt mobiilisovellukseeen 16-numeroisen käyttöönottotunnuksen.
Avautuvasta näkymästä saadaan muodostettua vahvistuskoodi, joka tulee ottaa talteen ennen näkymästä poistumista ja toimittaa koodi kutsuttavalle. Vahvistuskoodi on voimassa 12 tuntia ja se pidentää samalla myös kutsun voimassaoloaikaa, mikäli se olisi menossa umpeen aiemmin.
Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user)
If you don't have Finnish bank ID's or mobile ID, the process to start using Netvisor is following:
1. You will receive an email invitation to start using Netvisor. Invitation is valid for 24 hours from the time of sending. If you haven't received an invitation yet, please contact your company's user administrator.
2. Download the Netvisor app from your app store, open it and select "I don't have bank ID's"
3. Enter the 16-digit sign up code from your email invitation into the app
4. Enter the 6-digit verification code you receive via SMS into the app
(If you don't receive the SMS, click button "Didn't receive the verification code?" from below)
5. Read and accept terms of service
6. Create a personal PIN code
7. You're all done and you can now login to both Netvisor on computer and Netvisor mobile app!
Here's how to login to Netvisor on computer:
1. Open the Netvisor login page into your browser --> login.netvisor.fi
2. Open the Netvisor App and select “Netvisor-desktop”.
3. Scan QR code with your mobile app
4. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
5. You’re in!
Here's how to login to Netvisor mobile application:
1. Open the Netvisor app and choose “Netvisor mobile”
2. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
3. You’re in!
Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella".
Varmista seuraavaksi että kutsuttavan käyttäjän tiedot ovat varmasti oikein (mikäli tiedoissa on virheitä, sulje kutsunäkymä ja muokkaa tämän jälkeen käyttäjän tietoja) ja laita rasti ruutuun, että olet vahvistanut kutsuttavan käyttäjän henkilöllisyyden (1). Tämän jälkeen paina alhaalta "Lähetä kutsu" (2). Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia. Kutsu lähtee englanniksi.
Kutsun lähettämisen jälkeen kutsu on mahdollista perua "Peruuta kutsu" -näppäimestä. Mikäli käyttäjälle tulee lähettää uusi kutsu (esim. puhelimen vaihtumisen myötä), tulee tämä tehdä Netvisor-asiakaspalvelun toimesta. Olettehan tällöin yhteydessä tuki.netvisor@visma.com ja ilmoittakaa yrityksen nimi ja uudelleenkutsuttavan käyttäjän nimi. Pyynnön voi tehdä TPK/KH-käyttäjä.
Kutsuttu käyttäjä näkee kutsun lähettäjän ja yrityksen nimen sekä saa 16-merkkisen käyttöönottotunnuksen, joka hänen tulee syöttää Netvisor-mobiilisovellukseen. Tunnistautumisen käyttäjä viimeistelee syöttämällä sovellukseen tekstiviestitse saamansa 6-numeroisen vahvistuskoodin.
Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä:
Linkki tulee näkyviin vasta kun käyttäjä on syöttänyt mobiilisovellukseeen 16-numeroisen käyttöönottotunnuksen.
Avautuvasta näkymästä saadaan muodostettua vahvistuskoodi, joka tulee ottaa talteen ennen näkymästä poistumista ja toimittaa koodi kutsuttavalle. Vahvistuskoodi on voimassa 12 tuntia ja se pidentää samalla myös kutsun voimassaoloaikaa, mikäli se olisi menossa umpeen aiemmin.
Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user)
If you don't have Finnish bank ID's or mobile ID, the process to start using Netvisor is following:
1. You will receive an email invitation to start using Netvisor. Invitation is valid for 24 hours from the time of sending. If you haven't received an invitation yet, please contact your company's user administrator.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback