Huom! Suora-asiakassiirroissa on ollut käytössä uusi prosessi 24.10.2024 alkaen. Pääset uusille ohjeille ja lomakkeelle täältä.


Netvisorin käyttö voidaan tarvittaessa siirtää tilitoimiston alta yritykselle itselleen. Tällöin Netvisor ympäristön hallinnointi, sopimussuhde ja laskutus palvelun käytöstä siirtyvät tilitoimistolta yritykselle itselleen. Käytössä oleva aineisto siirtyy sovittuna siirtohetkenä yritykselle. Siirtoon tarvitaan valtuutus vanhalta tilitoimistolta sekä yritykseltä lomake siirtoa varten. 

SISÄLTÖ

Suora-asiakassiirtoprosessi

1. Vanhalta tilitoimistolta tarvitaan valtuutus aineistojen käyttöoikeuksien siirtoon. Toimitattehan tämän lomakkeen vanhalle tilitoimistollenne täytettäväksi. 

2. Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö täyttää lomakkeen siirtoa varten. Lomakkeen täyttäminen vaatii vahvan tunnistautumisen. 

3. Tieto lomakkeen täyttämisestä tulee Netvisorin asiakaspalveluun automaattisesti, joten teidän ei tarvitse olla erikseen meihin yhteydessä. Ennen suora-asiakkaaksi siirtämistä, tarkistamme yritysten luottotiedot. Mikäli nämä ovat kunnossa, siirto voidaan tehdä ja olemme teihin yhteydessä. Myös liikevaihtoluokka tarkastetaan siirtymisen yhteydessä, ja korjataan tarvittaessa oikeaksi. Mikäli siirrolle on jokin este, ilmoitamme tästä teille sähköpostilla. 

4. Kun edellä mainitut asiat ovat kunnossa, siirto voidaan tehdä. Siirron yhteydessä vanhan tilitoimiston käyttäjät poistetaan heidän valtuutuksensa mukaisesti. Ilmoitamme teille sähköpostitse, kun siirto on tehty.


Netvisor palvelun laskutus

Laskut Netvisorin käytöstä toimitetaan ensisijaisesti verkkolaskuina. Mikäli yrityksellä ei ole käytössä verkkolaskutusta, voitte ilmoittaa esimerkiksi sähköpostiosoitteen, johon laskut voidaan toimittaa. Lisäksi tarvitsemme laskutusta varten yrityksen postiosoitteen tai skannauspalvelun osoitteen (ei sähköpostiosoite).  

Pidätämme oikeuden veloittaa lähetetyistä paperilaskuista 5€ /kpl.

Palvelupaketti ja hinnoittelu

Siirto ei vaikuta yrityksellä käytössä olevaan palvelupakettiin, vaan se säilyy lähtökohtaisesti ennallaan. Mikäli käytössä on Light-paketti, päivitetään se Basic-pakettiin. Light-paketti on saatavilla vain Netvisorin tilitoimistokumppaneiden kautta. Käytössä olevat mahdolliset tilitoimistokohtaiset alennukset poistuvat. Palvelupaketin lisäksi laskutetaan normaalisti tapahtumamaksut toteuman ja hinnastomme mukaisesti. Voitte halutessanne vaihtaa paketin Storen kautta.

Siirtokuukausi

Lähtökohtaisesti siirtoajankohta on kuukauden alussa, edellisen kuukauden laskutusajon jälkeen. 

Käyttöoikeudet ja sopimuksen hallinta

Siirron yhteydessä yrityksen käyttäjähallinta ja pääkäyttäjyys asetetaan nimeämällenne henkilölle.

“Pääkäyttäjällä tarkoitetaan Asiakkaan nimeämää luonnollista henkilöä, jolle annetaan Palvelun pääkäyttäjäoikeudet, jotka sisältävät oikeudet perustaa uusia käyttäjätunnuksia, lisätä tai poistaa Palveluosioita ja allekirjoittaa sopimuksia Palvelun sisällä; ja joka toimii Asiakkaan edustajana.”

Verottajan varmenne

Suora-asiakassiirron jälkeen, yrityksenne tulee hakea järjestelmäkohtainen varmenne lakisääteisten ilmoitusten lähettämiseen, sillä tilitoimistokohtainen varmenne ei tällöin ole enää voimassa. Lisätietoja täällä: Verottajan varmenne 

Hyödyllisiä linkkejä





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.